Μέχρι πριν λίγα χρόνια, ακόμα και στην Ελλάδα, αν κάποιος είχε αυτοκίνητο χιλίων κυβικών ανήκε στην κατηγορία της… χελώνας! Όμως τα πράγματα άλλαξαν και οι τρικύλινδροι χιλιάρηδες αποτελούν πια απαραίτητο συμπλήρωμα στις γκάμες των κινητήρων όλων των μεγάλων εταιρειών! Στην περίπτωση του αυτοκινήτου που δοκιμάσαμε, το βασικό καύσιμο είναι το φυσικό αέριο (CNG), ενώ υπάρχει και ένα μικρό ρεζερβουάρ βενζίνης 9 λίτρων, αν συμβεί να μην βρείτε βενζινάδικο με CNG. Ας μην ξεχνάμε ότι τα λίγα πρατήρια στην Αττική μετριούνται στα δάκτυλα, ενώ και στην υπόλοιπη χώρα δεν είναι εύκολο να βρει κανείς πρατήριο με αυτό το πολύ προηγμένο καύσιμο!
Ο κινητήρας, λοιπόν, βασίζεται σε μία παραλλαγή του γνωστού 1.0 TSI, με ενισχύσεις όμως σε όσα σημεία χρειάζεται, ώστε να μπορεί να λειτουργεί με φυσικό αέριο αλλά και με βενζίνη. Ενδεικτικά της οικονομίας του είναι ότι με κάπου 12 ευρώ διανύσαμε λίγο πάνω από 300 χιλιόμετρα! Κατά τα άλλα δεν υπάρχουν διαφορές με το απλό Polo, αν εξαιρέσουμε τον ελαφρώς μειωμένο χώρο αποσκευών, λόγω ακριβώς του δεύτερου ρεζερβουάρ.
Οι 90 ίπποι και το σωστό εξατάχυτο συμβατικό κιβώτιο δίνουν στον οδηγό την αίσθηση της απόλυτης ασφάλειας και άνεσης! Μην ξεχνάτε ότι τα σουπερμίνι είναι η πιο δημοφιλής κατηγορία στην Ελλάδα και, με συνολικό µήκος 4,053 m, το Polo είναι από τα μεγαλύτερα µοντέλα της κατηγορίας. Άνετο για 4-5 επιβαίνοντες, άριστη θέση οδήγησης και πολύ καλή η χρηστικότητα στο εµπρός µέρος της καµπίνας, µε µεγάλες και σωστά τοποθετηµένες θήκες.
Η αγορά ενός μικρού (θεωρητικά…) μοντέλου με βασικό καύσιμο το φυσικό αέριο πρέπει να έχει περιβαλλοντικά κριτήρια, αλλά και οικονομικά, αν ο υποψήφιος αγοραστής κινείται κυρίως στην Αθήνα ή σε αποστάσεις έως 120 χιλιόμετρα και διανύει πάνω από 15.000 χιλιόμετρα ετησίως. Κατηγορία πολυπληθής σχετικά, ιδίως για επαγγελματίες. Αν σας ενδιαφέρει η περίπτωση ενός γερμανικού αυτοκινήτου με όλα αυτά τα προσόντα, θα πρέπει να υπολογίσετε γύρω στις 18.000 ευρώ, ποσό λογικότατο…