Όλοι πλέον γνωρίζουν ότι η πρώην σουηδική και νυν κινεζικής ιδιοκτησίας Volvo επενδύει τεράστια κεφάλαια στην ανάπτυξη προηγμένων τεχνολογιών. Κάθε φορά που έχουμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε ένα νέο μοντέλο της, μένουμε έκθαμβοι από το σύνολο των επιτευγμάτων που συγκεντρώνει! Φυσικά το «δικινητήριο» XC60 αποτελεί άλλο ένα τέτοιο παράδειγμα… Πρόκειται πράγματι για μια αντίφαση, αφού είναι το ισχυρότερο μεσαίο SUV και ταυτόχρονα το φιλικότερο προς το περιβάλλον! Μπορεί να ζυγίζει πάνω από 2 τόνους, όμως τα αποτελέσματα μιλούν από μόνα τους. Έχουµε µία plug-in υβριδική διάταξη, που συνδυάζει έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης και ένα σύστηµα ηλεκτροκινητήρων που παίρνουν ισχύ από µία συστοιχία µπαταριών. Βάση τους αποτελεί το δάπεδο PMA της εταιρείας, που σχεδιάστηκε για τα ηλεκτροκίνητα µοντέλα της. Ο βενζινοκινητήρας είναι ένας δίλιτρος turbo µε πολύ εξελιγµένη σχεδίαση και ο ηλεκτροκινητήρας συμπληρώνει τη δουλειά.
Οι μπαταρίες τροφοδοτούν ένα ηλεκτρικό μοτέρ με 87 PS που κινεί τους πίσω τροχούς, ενώ τους εμπρός αναλαμβάνει ο βενζινοκινητήρας, που με κομπρέσορα και τούρμπο αποδίδει 320 PS. Το άθροισμά τους είναι 407 PS και 61,2 kgm ροπής, τιμές ασύλληπτες για μεσαίο SUV! Ανάλογα με τις συνθήκες, οι δύο κινητήρες λειτουργούν είτε ταυτόχρονα είτε ξεχωριστά, ενώ το κιβώτιο είναι 8 σχέσεων, αυτόματο και αλλάζει γρήγορα και ομαλά τις ταχύτητες.
Επιδόσεις… αγωνιστικού!
Παρά το βάρος του, το XC60 T8 πετυχαίνει τα 0-100 km/h σε 5,2”, ενώ τα 230 km/h σε κάνουν να μην πιστεύεις τα μάτια σου, αφού δεν υπάρχουν ούτε θόρυβοι ούτε κραδασμοί! Εκτός από τις κορυφαίες επιδόσεις, οι δύο κινητήρες δίνουν ενεργή τετρακίνηση για ουδέτερο κράτημα και ικανή πρόσφυση για κίνηση σε κάθε έδαφος. Χρειάζονται κάπου τρεις με τέσσερις ώρες φόρτισης σε οικιακή πρίζα, για να έχει πλήρη φόρτιση η μπαταρία, οπότε η κατανάλωση είναι γύρω στα στα 5 lt βενζίνης/100 km, κάτι αδιανόητο για τόσο βαρύ όχημα! Μόλις η ηλεκτρική ενέργεια τελειώσει, ο θερμικός κινητήρας δουλεύει πολύ συχνά οπότε η κατανάλωση σχεδόν διπλασιάζεται. Πάντως και πάλι είναι χαμηλότερα από τον ανταγωνισμό. Και όλα αυτά σε συνδυασµό µε το κορυφαίο επίπεδο τεχνολογιών για την ασφάλεια και την υποβοήθηση του οδηγού, το οποίο διαρκώς διευρύνεται µε νέα συστήµατα. Ξεχωρίζει επίσης το σπουδαίο infotainment, που διαθέτει και εξίσου άψογο user interface! Οι χώροι για τους επιβάτες είναι πολύ άνετοι, παρά τον χώρο που λείπει λόγω µπαταριών, ενώ και το πορτµπαγκάζ των 468 λίτρων είναι επαρκέστατο. Με βάση όλα τα παραπάνω, η τιμή των €62.780 κάθε άλλο παρά σοκάρει. Όποιος τα έχει, μπορεί και πρέπει να τα δώσει, για ένα στολίδι της αυτοκινητοβιομηχανίας!