Η ανασφάλεια δίνει τον τόνο των ημερών εν όψει της επερχόμενης τουριστικής σεζόν, με βάση τα συμπεράσματα του 3ου διεθνούς συνεδρίου Tourism & Property in Greece, με θέμα «Η παγκόσμια οικονομική κρίση και οι επιπτώσεις στον ελληνικό τουρισμό».
Ενδεικτικό του κλίματος που επικρατεί στην τουριστική βιομηχανία είναι το γεγονός ότι λίγο πριν από την έναρξη της τουριστικής χρονιάς, ο γενικός διευθυντής του ΣΕΤΕ Κώστας Δρακόπουλος ανέφερε ότι ακόμα δεν είναι γνωστό πόσες τουριστικές μονάδες θα ανοίξουν εγκαίρως φέτος, ενώ ο πρόεδρος του ΞΕΕ Μάκης Φωκάς εξέφρασε την άποψη ότι οι απολύσεις θα είναι αναπόφευκτες στον τουριστικό κλάδο και στην ξενοδοχεία συγκεκριμένα. Ειδικότερα ανέφερε ότι τα υπάρχοντα μέτρα δεν είναι αρκετά για να ανταποκριθούν στο μέγεθος της κρίσης και πλέον θα πρέπει να ληφθούν και νέα με ορίζοντα υλοποίησης από 2010. Με τις αφίξεις να προδιαγράφονται πτωτικές για το 2009, το ζητούμενο είναι να περιοριστούν φέτος οι απώλειες. Ο κ. Δρακόπουλος τόνισε ότι στο σοβαρό ενδεχόμενο της πτώσης των αφίξεων έως και 20% αυτό θα σημάνει 2 εκατομμύρια λιγότερους τουρίστες σε σχέση με πέρυσι, 2,5 δισ. ευρώ λιγότερα έσοδα αλλά και 50.000 ανέργους. Για δύο σενάρια στην εξέλιξη της τουριστικής κίνησης φέτος έκανε λόγο ο Άρης Ίκκος, διευθύνων σύμβουλος της GBR Consulting. Το αισιόδοξο είναι πτώση αφίξεων κατά 10%, ενώ το απαισιόδοξο κυμαίνεται από 15%-20%. Με βάση το πρώτο, οι απώλειες των εσόδων για το κράτος θα είναι 7 δισ. ευρώ, ενώ ο τζίρος των ξενοδοχείων θα μειωθεί κατά 835 εκατ. ευρώ συνολικά.
Με βάση το δεύτερο, τα τουριστικά έσοδα θα μειωθούν κατά 10 δισ. ευρώ, ενώ για τους ξενοδόχους τα έσοδα θα μειωθούν κατά 1,2 δισ. ευρώ. Φέτος, ο κ. Ικκος εκτιμά ότι 14.000-20.000 θα μείνουν άνεργοι στον τουριστικό κλάδο. Από την πλευρά του, ο Γιάννης Kent διευθύνων σύμβουλος της You Travel.Com εμφανίστηκε πιο αισιόδοξος, καθώς εκτίμησε ότι η πτώση στις αφίξεις θα κυμανθεί από 5% έως 7%, ενώ τα τουριστικά έσοδα θα καταγράψουν πτώση από 15% έως 17%. Ακόμη, επισήμανε ότι οι Έλληνες ξενοδόχοι δεν έχουν εκμεταλλευτεί τα πλεονεκτήματα του internet τη στιγμή που το 30% των Άγγλων επιλέγουν τα τουριστικά πακέτα για τις διακοπές τους μέσω του διαδικτύου.