Σύμφωνα με τα στοιχεία των πωλήσεων για τον μήνα Ιούνιο οι ταξινομήσεις καινούργιων Ι.Χ. ανήλθαν σε 23.219 έναντι 26.553 το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι καταγράφοντας πτώση 12,5%, καθώς η αγορά επανήλθε στους «συνήθεις» πτωτικούς ρυθμούς της.
Αν πάλι συγκρίνει κανείς τις πωλήσεις του Ιουνίου με εκείνες του Μαΐου στη χρονιά που διανύουμε και περιλαμβάνουν και οι δύο μήνες το προσωρινό μέτρο μείωσης του Τέλους Ταξινόμησης κατά 50% (το οποίο λήγει στις 7 Αυγούστου) η αγορά έχει καταγράψει επίσης αρνητικό πρόσημο που ξεπερνά το 10% επιβεβαιώνοντας τους φόβους στελεχών της αγοράς.
Οι εταιρείες με τη μεγαλύτερη αύξηση στις πωλήσεις τους ήταν οι: Lancia με 53,6%, Mitsubishi με 38,5%, Skoda με 19%, Smart με 14,1%, Daihatsu με 10,9% και Hyundai με 10,4%.
Συγκριτικά με τα στοιχεία του Μαΐου τη μεγαλύτερη πτώση κατέγραψαν οι: Renault 55,9%, Mercedes 46,9%, BMW 45,1%, Seat 29%, Saab 27,4%, Subaru 26,6%, Volkswagen 25,8% και Audi 19,9%.
Ωστόσο, ιδιαίτερη ανησυχία καταγράφεται στην αγορά, μετά την ανακοίνωση από το υπουργείο Οικονομίας για επιβολή έκτακτου φόρου σε όλα τα αυτοκίνητα άνω των 1.929 κ.εκ.
Τόσο ο νέος φόρος όσο και οι φήμες για επιβολή Περιβαλλοντικού Τέλους αλλά και επαναφοράς των τεκμηρίων διαβίωσης στην αγορά ΙΧ από τον Οκτώβριο απομάκρυνε οριστικά κάποιους υποψήφιους αγοραστές από τα καταστήματα εμπορίας αυτοκινήτων, οι οποίοι όπως φαίνεται προτιμούν να περιμένουν έως το φθινόπωρο ώστε να ξεκαθαρίσουν τα πράγματα σχετικά με τους πρόσθετους φόρους.
Να σημειωθεί επίσης ότι ο πρόσφατος έκτακτος φόρος που καλούνται να πληρώσουν οι ιδιοκτήτες ΙΧ φαίνεται πως δημιουργεί μεγάλα προβλήματα στην αγορά αυτοκινήτων με κινητήρες άνω των 2.000 κυβικών εκ., προκαλώντας καθίζηση στην αγορά για ακόμη μία φορά και σημαντικά προβλήματα στους εισαγωγείς μεγάλου κυβισμού μεταχειρισμένων αυτοκινήτων από το εξωτερικό.