Επιδεινώθηκαν οι επιδόσεις του Οργανισμού Τηλεπικοινωνιών Ελλάδος (ΟΤΕ) στο τρίτο φετινό τρίμηνο, ως αποτέλεσμα των αρνητικών οικονομικών συνθηκών που επικρατούν στο σύνολο των χωρών όπου δραστηριοποιείται. Έτσι, η συνολική οικονομική εικόντα του Οργανισμού στο 9μηνο του 2009 υπολείπεται της αντίστοιχης περιόδου της περσινής χρονιάς.
Ειδικότερα, τα έσοδα του ΟΤΕ διαμορφώθηκαν σε 4.458,9 εκατ. ευρώ, έναντι 4.766,5 εκατ. ευρώ το 2008, σημειώνοντας μείωση κατά 6,5%. Στο ίδιο 9μηνο, τα κέρδη προ φόρων περιορίσθηκαν κατά 9,2% και διαμορφώθηκαν στα 649,9 εκατ. ευρώ, ενώ ακόμη μεγαλύτερη ήταν η υποχώρηση στα καθαρά κέρδη του ομίλου (13,4%), που έφθασαν στα 435,5 εκατ. ευρώ. Τέλος, τα λειτουργικά κέρδη προ αποσβέσεων (EBITDA) του Οργανισμού περιορίσθηκαν σε ποσοστό 4,5% και διαμορφώθηκαν στα 1.655,5 εκατ. ευρώ.
Σημειώνεται ότι οι συνέργειες από τη συμμετοχή του ΟΤΕ στον όμιλο της Deutsche Telekom, για το σύνολο του τρέχοντος έτους, υπολογίζονται σε 70 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων ποσοστό 60% αφορά στην Cosmote και το 26% στον ΟΤΕ.
Σε επίπεδο δανεισμού, ο όμιλος όφειλε στο τέλος του φετινού Σεπτεμβρίου περί τα 5.998,1 εκατ. ευρώ, ποσό ελαφρώς χαμηλότερο κατά 0,8% σε σχέση με το τέλος της περσινής χρονιάς.
Σε ό,τι αφορά την εσωτερική αναδιοργάνωση του ΟΤΕ, όπως επισημαίνει η διοίκησή του, προτεραιότητα παραμένει η μείωση του προσωπικού, η οποία ωστόσο θα απαιτήσει σχεδιασμό και χρόνο.
Πάντως, όπως αναφέρεται, ο περιορισμός του αριθμού των εργαζομένων κατά 600 άτομα, ως συνέχεια της μεγάλης εθελούσιας εξόδου, θα καταγράψει οφέλη για τον Οργανισμό στο τελευταίο τρίμηνο του 2009, μέσω της μείωσης του κόστους προσωπικού κατά 6 με 7 εκατ. ευρώ.
Μάλιστα, όπως τόνισε πρόσφατα και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΤΕ Παναγής Βουρλούμης, ο περιορισμός του κόστους λειτουργίας αποτελεί ουσιαστικά μονόδρομο στην παρούσα οικονομική συγκυρία, καθώς είναι δύσκολη η επίτευξη αύξησης των εσόδων.
Και μην αφήνοντας κανένα περιθώριο… παρερμηνειών, ο κ. Βουρλούμης συμπλήρωσε, ότι στις δραστηριότητες της σταθερής τηλεφωνίας στην Ελλάδα, ο δείκτης κόστους προσωπικού προς έσοδα απέχει σημαντικά σε σχέση με ό,τι συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές τηλεπικοινωνιακές εταιρείες.
Σε κάθε περίπτωση, βέβαια, πέρα του όποιου περιορισμού στο λειτουργικό κόστος, ο ΟΤΕ θα πρέπει να βρει τρόπους ν’ αντιμετωπίσει τον όλο κι εντεινόμενο σκληρό ανταγωνισμό από την πλευρά άλλων εναλλακτικών παρόχων τηλεπικοινωνιακών εταιρειών.
Θάνος Σταθόπουλος