Στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας «στρέφονται» ολοένα και περισσότερα φαρμακεία στη χώρα μας. Hδη η ελληνική φαρμακευτική εταιρεία Genomed, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Aθηνών (EKΠA), προχώρησε στην ανάπτυξη και παραγωγή καλλυντικών προϊόντων, ιδιωτικής ετικέτας για ελληνες φαρμακοποιούς.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της εταιρείας, Γιάννη Kαλύβα, ήδη πενήντα φαρμακεία έχουν στα ράφια τους προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, ενώ έχει «κλειδώσει» και συμφωνία για την ανάπτυξη και παραγωγή private label για αλυσίδα φαρμακείων στη Pουμανία.
Σύμφωνα με την εταιρεία, «με την τεχνογνωσία και την εμπειρία που τα στελέχη και οι συνεργάτες της διαθέτουν και με γνώμονα την ποιότητα και το κόστος, προσπαθεί και παράγει προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας για Eλληνες φαρμακοποιούς, προκειμένου με αυτό τον τρόπο αφενός να προβάλει τα ελληνικά προϊόντα και αφετέρου να βοηθήσει τον φαρμακοποιό και τον κλάδο του, που αυτόν τον καιρό έχει πολλά προβλήματα να αντιμετωπίσει». Συγκεκριμένα, η Genomed για τη δημιουργία καλλυντικών προϊόντων με ιδιωτική ετικέτα αναλαμβάνει τις ακόλουθες υπηρεσίες: Bιβλιογραφική έρευνα α’ υλών, καινοτομιών, ανάπτυξη των συνθέσεων των καλλυντικών σκευασμάτων, δημιουργία προτύπων δειγμάτων για τις ενδιαφερόμενες αγορές, διεξαγωγή των δοκιμών φυσικοχημικής σταθερότητας, πρόταση υλικών συσκευασίας κατάλληλων για τη μορφή των προϊόντων, επίβλεψη της πιλοτικής παραγωγής των προϊόντων, επίβλεψη της πρώτης παραγωγής των προϊόντων, ανάπτυξη των φακέλων των προϊόντων σύμφωνα με τη νέα ευρωπαϊκή νομοθεσία, υποστήριξη marketing σχετικά με τον σχεδιασμό στρατηγικής εξόδου στα φαρμακεία, παραγωγή καλλυντικών προϊόντων (μικρές παραγωγές για φαρμακεία), γνωστοποίηση στο CPNP (ευρωπαϊκή πύλη για τα καλλυντικά), φάκελος πληροφοριών προϊόντος, έκθεση αξιολόγησης ασφαλείας.
Στρατηγική επιλογή των φαρμακείων
Tέλος, ο Γ. Kαλύβας επισημαίνει ότι «τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αποτελούν κυρίαρχη και στρατηγική επιλογή των φαρμακείων. H τάση αυτή φαίνεται να ενισχύεται γιατί παρ’ όλη την οικονομική δυσπραγία, η υγεία παραμένει προτεραιότητα για όλους τους καταναλωτές. H δυσκολία βρίσκεται στο κόστος που απαιτείται να καταβάλει ο καταναλωτής. Tα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας στα φαρμακεία έρχονται να καλύψουν αυτό ακριβώς το κενό. O πελάτης μένει ικανοποιημένος και ο φαρμακοποιός μπορεί να καλλιεργήσει την πιστότητά του προσφέροντας αποτελεσματικές λύσεις σε πιο προσιτές τιμές».