Υπέρ της πρότασης της διοίκησης τάχθηκαν οι δημοτικοί σύμβουλοι της παράταξης της μείζονος μειοψηφίας ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ Στάθης Αγγελινάς και Μαρία Ιγγλέση. Ο κ. Αγγελινάς τάχθηκε κατά της κατεδάφισης κτηρίων, προτείνοντας «να φτιάξουμε τα πεζοδρόμια, τον φωτισμό, την αποχέτευση και να διεκδικήσουμε την υπογειοποίηση του δρόμου», ενώ η κ. Ιγγλέση δήλωσε θετική, τονίζοντας όμως ότι θα ήθελε να έχει στα χέρια της το σύνολο της μελέτης.
Αντίθετα, αιτιάσεις για «μεγάλη προχειρότητα» απηύθυναν προς τη διοίκηση τόσο η σύμβουλος της παράταξης ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΠΟΛΗ Μαριάννα Ζούρου όσο και η ανεξάρτητη σύμβουλος Μαρία Παντερή.
«Μελέτη-ευχολόγιο»
Τέλος, την πεποίθηση ότι η μελέτη δεν θα εφαρμοστεί εξέφρασε ο ανεξάρτητος σύμβουλος Κυριάκος Κουτρούλης, χαρακτηρίζοντάς την μάλιστα «ευχολόγιο», το οποίο, όπως είπε «θα ψηφίσω για να σας τιμωρήσω». Εξηγώντας ότι «δεν μπορούν να γίνουν μελέτες σε μη εγκεκριμένους κατά πλάτος δρόμους», πρότεινε να υπάρξει «εκφρασμένη βούληση του Δημοτικού Συμβουλίου προς τη Νομαρχία ότι δεν πρόκειται να δεχτούμε τη μελέτη διαπλάτυνσης».
Έχουμε τη διαβεβαίωση της Νομαρχίας
«Εκείνοι που δεν έκαναν τίποτα κατηγορούν εμάς που κάνουμε κάτι», ήταν η απάντηση του δημάρχου στις αιτιάσεις των συμβούλων της μειοψηφίας, επαναλαμβάνοντας ότι υπάρχει η πολιτική βούληση του νομάρχη Αθηνών για την υλοποίησή της μελέτης.
Τελικά η εισήγηση εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία, παρόντων των κ.κ. Ζούρου, Μπάμπαλου, Τσεκούρα, Βλαντή, Λυκούρα και Παντερή. Σημειώνεται ότι ο επικεφαλής της παράταξης της μείζονος μειοψηφίας Γιώργος Μαστοράκος απουσίαζε από τη συνεδρίαση.
Ανακοινώσεις συνδυασμών
Ανακοινώσεις για το θέμα της Λεωφόρου Ηρακλείου εξέδωσαν τόσο η παράταξη ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΠΟΛΗ, όσο και η Αδέσμευτη Κίνηση Ενεργών Πολιτών (ΑΚΕΠ) Ηρακλείου.
Στην ανακοίνωση της παράταξης της ελάσσονος μειοψηφίας για τη βιοκλιματική μελέτη, τονίζεται ιδιαίτερα, μεταξύ άλλων, το κόστος, καθώς αναφέρεται χαρακτηριστικά ότι «εν μέσω οικονομικής κρίσης, ο δημότης Ηρακλείου θα πληρώσει 20.000 ευρώ για να ενημερωθεί ότι αν χρησιμοποιηθούν βιοκλιματικά υλικά, θα πέσει τοπικά η θερμοκρασία στη Λεωφόρο Ηρακλείου».
Παράλληλα, η δημοτική αρχή εγκαλείται ως «κατώτερη των περιστάσεων», ενώ γίνεται λόγος για «κινήσεις εντυπωσιασμού». Τέλος, στην ανακοίνωση υπογραμμίζεται ότι «στην τοποθέτησή του ο δήμαρχος αποφάσισε ουσιαστικά να μην αλλάξει η κατάσταση της Λεωφόρου, τονίζοντας επανειλημμένα πως η παράταξή του δεν θέλει να γκρεμιστεί κανένα σπίτι(!!!), υπονοώντας βέβαια, πως κάποιοι άλλοι το επιδιώκουν. Η αλήθεια όμως είναι ότι κανένα σπίτι δεν πρόκειται να γκρεμιστεί».
● Από την πλευρά της η ΑΚΕΠ, στη δική της ανακοίνωση, αναφέρεται στη μελέτη διαπλάτυνσης της Λεωφόρου Ηρακλείου ως μια λύση «ιδεατή», αλλά στην πράξη «ανέφικτη» λόγω τόσο του τεράστιου κόστους, όσο και της «κοινωνικής αναστάτωσης» που θα επιφέρει.
Όπως υποστηρίζει η κίνηση, «ο μόνος εφικτός τρόπος να πάρει ανάσα η Λεωφόρος Ηρακλείου είναι να βρεθεί τρόπος να αποκατασταθεί η διαμπερής κυκλοφορία από την οδό Μελ. Μερκούρη προς την οδό Μαρ. Αντύπα και το Ολυμπιακό Στάδιο».
Αρετή Κοτσολάκου