Το ζήτημα της επέκτασης της Γραμμής «1» του Μετρό Αθηνών (η γραμμή του Ηλεκτρικού δηλαδή) έφερε στην επιφάνεια η βουλευτής Β1 Βορείου Τομέα Αθηνών της Ελληνικής Λύσης, Αναστασία – Αικατερίνη Αλεξοπούλου.
Με ερώτησή της προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Αχ. Καραμανλή με θέμα «Ανάγκη επέκτασης της Γραμμής “1” του Μετρό Αθηνών (Γραμμή Ηλεκτρικού), προς σύνδεση της Κηφισιάς με τη Νέα Ερυθραία», η βουλευτής υπενθυμίζει την ανάγκη συγκοινωνιακής ενίσχυσης των βορείων προαστίων της Αθήνας, προκειμένου να δοθεί λύση -και- στο κυκλοφοριακό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν αυτές οι περιοχές. Επίσης τονίζει την ανάγκη υπογειοποίησης του υπάρχοντος σταθμού στην Κηφισιά καθώς και ότι μια επέκταση προς τη Νέα Ερυθραία και την Εκάλη «θα μπορούσε να αποτελέσει πρόκριμα και για τη μελλοντική περαιτέρω επέκτασή της προς την Εθνική Οδό και προς τον Άγιο Στέφανο».
Η κ. Αλεξοπούλου ρωτά τον υπουργό τον λόγο για τον οποίο δεν έχουν προκριθεί αυτά τα έργα αλλά και αν προτίθεται να επανεξετάσει ή να αναθεωρήσει την απόφασή του για τη μη πραγματοποίησή τους.
Αναλυτικότερα, η κ. Αλεξοπούλου σημειώνει στην ερώτησή της:
Ανάμεσα στα μεγάλα έργα υποδομών που έχετε, έως και πρόσφατα, εξαγγείλει για την Αττική, αισθητή είναι η απουσία της συγκοινωνιακής ενίσχυσης των Βορείων προαστίων της Αθήνας, ειδικότερα, δε, της Γραμμής 1, του αθηναϊκού Μετρό (γνωστής επίσης ως Γραμμής «ΗΣΑΠ»). Πρόκειται, όπως είναι γνωστό, για την παλαιότερη και ιστορική γραμμή του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου, που συνδέει τον λιμένα του Πειραιά με τα Βόρεια προάστια της πρωτεύουσας, φθάνοντας έως την Κηφισιά, διασχίζοντας προηγουμένως, Δήμους της ευρύτερης περιοχής, όπως η Νέα Ιωνία, το Ηράκλειο και το Μαρούσι.
Εδώ και αρκετά χρόνια, κοινή είναι η αίσθηση ότι, η ως άνω γραμμή χρήζει άμεσης βελτίωσης και επέκτασής της, προκειμένου να έχει πιο άρτια λειτουργικότητα, αλλά και να εξυπηρετήσει επιπλέον ζωτικούς χώρους των Βορείων προαστίων. Σχετικές μελέτες έχουν θέσει επί τούτου την ανάγκη υπογειοποίησης του υπάρχοντος σταθμού της Κηφισιάς, αλλά κυρίως, την επέκταση της γραμμής αυτής προς τη Νέα Ερυθραία, γεγονός που θα έδινε γρήγορη λύση στο σοβαρό κυκλοφοριακό πρόβλημα που παρατηρείται στην περιοχή, ειδικά, δε, επί της λεωφόρου Κηφισίας. Άλλωστε, σε σχετική συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε, στις 31 Μαρτίου 2021, το Δημοτικό Συμβούλιο Κηφισιάς έκρινε αναγκαία, ομόφωνα, την άμεση αναγκαιότητα υλοποίησης των παραπάνω, ενώ, επιπροσθέτως, τονίζεται ότι, το έργο επέκτασης της εν λόγω γραμμής έχει περιληφθεί στις στρατηγικές προτεραιότητες του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, του Δήμου Κηφισιάς.
Η άμεση επέκταση, δε, της Γραμμής «1» του Μετρό Αθηνών, προς Εκάλη και Νέα Ερυθραία θα μπορούσε να αποτελέσει πρόκριμα και για τη μελλοντική περαιτέρω επέκτασή της προς την Εθνική Οδό και προς τον Άγιο Στέφανο, όπως, εξ΄ άλλου, εδώ και καιρό, απαιτείται από την τοπική κοινωνία. Να σημειώσουμε ότι, αφ’ ης στιγμής αποφασίστηκε η μη πραγμάτωση (τουλάχιστον προς το παρόν) του σταθμού «Εθνική Οδός», της υπό κατασκευή Γραμμής «4» του Μετρό, κρίνεται ως απαραίτητη η σχετική επέκταση της αντίστοιχης Γραμμής «1», έτσι ώστε να αποφορτιστεί το σημερινό συγκοινωνιακό πρόβλημα, που ταλαιπωρεί τους κατοίκους των Βορείων προαστίων.
Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Ποιος είναι ο λόγος, για τον οποίο δεν κρίθηκαν ως αναγκαίες, τόσο η υπογειοποίηση του σταθμού Κηφισιάς της Γραμμής «1» του Μετρό Αθηνών, όσο και η επέκταση της γραμμής αυτής, τουλάχιστον, προς την Εκάλη / Νέα Ερυθραία, στο πλαίσιο των μεγάλων έργων υποδομών που έχετε εξαγγείλει;
2. Προτίθεσθε να επανεξετάσετε ή/και να αναθεωρήσετε την απόφαση για μη πραγματοποίηση των σχετικών έργων βελτίωσης και επέκτασης της Γραμμής «1», του Μετρό, αποδεσμεύοντας πόρους και κονδύλια γι’ αυτό τον σκοπό;
Διαβάστε: ΣΥΡΙΖΑ: Απολύτως απαραίτητο έργο η επέκταση της Γραμμής 1 του ΗΣΑΠ μετά την Κηφισιά