Συνάντηση με στόχο την ενημέρωση των κατοίκων της περιοχής, σχετικά με τα σχεδιαζόμενα έργα επί της οδού Ερμιόνης στις Αδάμες, στο πλαίσιο δημιουργίας διοδίων σε Βαρυμπόμπη και Άγιο Στέφανο, πραγματοποίησε η δημοτική Αρχή Κηφισιάς μαζί με το Δ.Σ. του Εξωραϊστικού και Πολιτιστικού Συλλόγου Αδαμών «Ο Κηφισσός».
Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στο 3ο Λύκειο Αδαμών και σε αυτή έδωσαν το «παρών» πολλοί πολίτες καθώς και ο δήμαρχος Κηφισιάς Γιώργος Θωμάκος, ο εντεταλμένος Δημοτικός Σύμβουλος και πρόεδρος της Επιτροπής κατά των Διοδίων Αλέξης Μακρής, δημοτικοί Σύμβουλοι, το Δ.Σ. του Εξωραϊστικού και Πολιτιστικού Συλλόγου Αδαμών «Ο Κηφισσός», ο καθηγητής του ΕΜΠ Θάνος Βλαστός, ο τοπογράφος μηχανικός Δημήτρης Ζαφειρούλης, ο βουλευτής Βόρειου Τομέα Αθηνών ΝΔ Δημήτρης Καιρίδης, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ Πάνος Σκουρλέτης και Κώστας Ζαχαριάδης, ο υποψήφιος βουλευτής της Ελληνικής Λύσης Μιχάλης Χριστοδουλίδης και η υπεύθυνη Αθλητισμού της Περιφέρειας Μαργαρίτα Βάρσου.
Ο Δήμος Κηφισιάς προχώρησε ήδη σε αίτηση ακύρωσης στο Συμβούλιο Επικρατείας κατά της απόφασης του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενεργείας για αναστολή των σχεδιαζόμενων έργων σε Αδάμες και γέφυρα Βαρυμπόμπης ενώ ο Σύλλογος έχει καταθέσει αίτησης θεραπείας με συγκεκριμένα στοιχεία, στο Υπουργείο Περιβάλλοντος.
Σημειώνεται επίσης ότι αποφασίστηκε να πραγματοποιηθεί την Κυριακή 16 Ιανουαρίου από τις 09.00 έως τις 12.00, δράση δεντροφύτευσης στον κοινόχρηστο χώρο της Ερμιόνης, εκεί που σχεδιάζονται τα έργα καθώς και συλλογή υπογραφών για την αποτροπή τους.
«Για μια ακόμα φορά τονίσθηκαν από πλευράς μας οι πάγιες θέσεις μας, που είναι η καταδίκη του σχεδίων για δημιουργία κυκλικού κόμβου στην Ερμιόνης αλλά και η υποστήριξη της κατασκευής ανισόπεδου κόμβου για έξοδο στην Εθνική Οδό προς Πειραιά μέσω της οδού Ιλισίων (Α/Κ Ιλισίων)», σημειώνει σχετικά με τη συνάντηση ο Σύλλογος «Ο Κηφισσός». «Η επιλογή του κόμβου στην Ερμιόνης θα είναι καταστροφική για όλη τη Νέα Κηφισιά, όπως αποδείξαμε και με στοιχεία στην αίτηση θεραπείας που καταθέσαμε ενώπιον του Υπουργού Περιβάλλοντος.
Ο δήμαρχος δήλωσε ότι ο Δήμος θα σταθεί αρωγός μας στην όλη προσπάθεια να μην γίνουν τα έργα, ενώ άμεσα θα οργανωθούν σχετικές δράσεις. Αντίστοιχες θέσεις εξέφρασαν και οι παριστάμενοι βουλευτές και δημοτικοί σύμβουλοι».
Στην παρέμβασή του ο Δημήτρης Καιρίδης, μετέφερε τη διαβεβαίωση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή και του υφυπουργού, Γιώργου Καραγιάννη, ότι δεν θα μπουν νέα διόδια και πως ο εργολάβος-παραχωρησιούχος, θα αποζημιωθεί από το δημόσιο για τα επόμενα τρία χρόνια. Παράλληλα, οι βουλευτές της αντιπολίτευσης δεσμεύτηκαν να καταθέσουν επερωτήσεις και προτάσεις προκειμένου να μην προχωρήσουν τα διόδια και τα συναφή έργα.
Ο ίδιος ο κ. Καιρίδης, σε σχόλιο που ανήρτησε σε κοινωνικό δίκτυο ανέφερε: «Η ανησυχία των κατοίκων ήταν έντονη και εύλογη καθώς ο σχεδιασμός αυτός θα επιβαρύνει τις οδικές μετακινήσεις των κατοίκων προς την Αθήνα, την ώρα που δεν υπάρχουν εναλλακτικές με Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, καθώς η γραμμή του ΗΣΑΠ τερματίζει στο κέντρο της Κηφισιάς. Επιπλέον, ο αρχικός σχεδιασμός ήταν υπερβολικός (προσπαθώ να είμαι μετριοπαθής και συγκρατημένος στις εκφράσεις μου) καθώς προέβλεπε νέα διόδια επί της εθνικής οδού, 9 μόλις χιλιόμετρα μετά τον σταθμό διοδίων των Αφιδνών, για ένα έργο που είχε κατασκευαστεί δεκαετίες πριν με χρήματα του ελληνικού δημοσίου και δεν ανήκει στα αυτοχρηματοδοτούμενα αλλά, αντίθετα, τα έσοδα από τα συγκεκριμένα διόδια θα κατευθύνονταν για την κατασκευή και τη συντήρηση του εθνικού δικτύου άλλων περιφερειών…
…Μετέφερα στους κατοίκους τη διαβεβαίωση αυτή του Υπουργείου αλλά και τη συνεχιζόμενη προσπάθεια να επεκταθεί η αναστολή μη εγκατάστασης διοδίων μέχρι τη λήξη της σύμβασης παραχώρησης το 2032 (25 χρόνια από την υπογραφή της). Ο λόγος είναι απλός, τα διόδια θα επιβαρύνουν άδικα τους κατοίκους μιας ευρύτερης περιοχής, η οποία ενώ συμβάλλει δυσανάλογα στον ΕΝΦΙΑ, στερείται συχνά τον αντίστοιχων υποδομών, όπως αυτές είναι τα δίκτυα αποχέτευσης, φυσικού αερίου, ύδρευσης, γρήγορων τηλεπικοινωνιών και υπογειοποίησης ηλεκτρικών καλωδίων (ένα πρόβλημα που εμφανίστηκε με οξύ τρόπο στη χιονοθύελλα της Μήδειας).
Πέρα από τη δέσμευση για τη μη-επιβολή διοδίων, υπάρχει το ζήτημα του τρόπου ανακατασκευής του ανισόπεδου κόμβου Βαρυμπόμπης, με τρόπο που θα διευκολύνει την κυκλοφορία και θα αναβαθμίζει, αντί να υποβαθμίζει, την περιοχή. Για το ζήτημα αυτό τέθηκα στη διάθεση των κατοίκων αλλά και του Συλλόγου, προκειμένου να συνεχίσουμε τις επαφές με την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για να εξασφαλίσουμε τη βέλτιστη λύση», συμπλήρωσε ο βουλευτής Βορείου Τομέα Αθηνών.
Διαβάστε: Ομόφωνο και ηχηρό «ΟΧΙ» του Δημοτικού Συμβουλίου για διόδια σε Βαρυμπόμπη – Άγιο Στέφανο