Αποφασισμένοι να μην επιτρέψουν τη δημιουργία διοδίων αλλά και των συνοδών έργων που θα προηγηθούν στις Αδάμες, δηλώνουν τόσο οι αιρετοί του Δήμου Κηφισιάς όσο και οι πολίτες του.
Διαβάστε: «Κοινωνία Παρούσα» για τα διόδια: «Όχι στην υποβάθμιση της ποιότητας ζωής των κατοίκων»
Σύμφωνα με έγγραφο που έστειλε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στον Δήμο Κηφισιάς στις 07/12/2021, η υλοποίηση των εργασιών ανακατασκευής του ανισόπεδου κόμβου Βαρυμπόπης καθώς και των προσωρινών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στον κόμβο των οδών Ελαιών και Ερμιόνης στην περιοχή Νέα Κηφισιά – Αδάμες, με σκοπό την τοποθέτηση Διοδίων στον Α/Κ. Βαρυμπόμπης, είναι γεγονός καθώς είχε προηγηθεί συμφωνία μεταξύ του υπουργού και του παραχωρησιούχου Νέα Οδός Α.Ε.
Η συμφωνία αυτή προβλέπει την έναρξη των εργασιών εντός του έτους 2022 καθώς και την έναρξη λειτουργίας των διοδίων την 1η Ιανουαρίου του 2025.
Ήδη, από τις 15 Δεκεμβρίου, με ομόφωνη απόφασή του, το Δημοτικό Συμβούλιο Κηφισιάς επανέλαβε την θέση του κατά της δημιουργίας διοδίων στους ανισόπεδους κόμβους της Βαρυμπόμπης και του Αγίου Στεφάνου, εκδίδοντας ψήφισμα κατά της τροποποίησης Κοινής Υπουργικής Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων του έργου: «Αυτοκινητόδρομος ΠΑΘΕ, τμήμα Μεταμόρφωση – Υλίκη».
Υπενθυμίζεται ότι οι τροποποιήσεις αφορούν: α) τις τεχνικές διαφοροποιήσεις από την επικαιροποίηση του οριστικού σχεδιασμού του Α/Κ Βαρυμπόμπης, β) τις προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στον κόμβο των οδών Ελαιών και Ερμιόνης του Δήμου Κηφισιάς, γ) την προσαρμογή/συμμόρφωση του περιεχομένου της στο νεότερο κανονιστικό πλαίσιο (Αρ. πρωτ: ΥΠΕΝ/ΔΙΠΑ/70928/4601-2/11/2021 Απόφαση Γενικού Διευθυντή Περιβαλλοντικής Πολιτικής του Υπ. Περιβάλλοντος και Ενέργειας).
Στο πλευρό τους, προκειμένου να αποτραπούν τα σχεδιαζόμενα έργα, ο Δήμος και οι πολίτες έχουν και μια σειρά βουλευτών (Σκουρλέτης, Ζαχαριάδης κ.α.), οι οποίοι τόσο με δηλώσεις τους όσο και με ερωτήσεις που έχουν ήδη καταθέσει στη Βουλή (π.χ. ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ) ζητούν να αυτά να μην ξεκινήσουν
Ο δήμαρχος Κηφισιάς Γιώργος Θωμάκος σε τοποθέτηση του κατά τη διάρκεια συνάντησης – ενημέρωσης στις Αδάμες, είχε χαρακτηρίσει τα έργα που έχουν εξαγγελθεί ως τελείως περιττά και επιζήμια δημοσιονομικά. «Το κράτος θα δαπανήσει εκατοντάδες εκατομμύρια για φαραωνικά έργα τα οποία κανείς δεν ζήτησε. Ούτε ο Δήμος μας, ούτε οι γειτονικοί Δήμοι, ούτε η Περιφέρεια Αττικής», είχε τονίσει.
Διαβάστε: Αντίσταση στα σχέδια για κυκλικό κόμβο στις Αδάμες και διόδια στη Βαρυμπόμπη
Είχε αναφέρει επίσης τις ενέργειες που έχει κάνει ο Δήμος Κηφισιάς για το θέμα των διοδίων αλλά και στις διαβεβαιώσεις που έχει πάρει πως δεν πρόκειται να εγκατασταθούν, επισημαίνοντας πως το θέμα θα κλείσει οριστικά μόνο με την τροποποίηση της σύμβαση παραχώρησης του 2007 για την επιβολή τους.
Τότε μάλιστα, είχε μεταφερθεί από τον βουλευτή της ΝΔ Δημήτρη Καιρίδη, η διαβεβαίωση του Υπουργείου Μεταφορών ότι τα επόμενα 3 χρόνια δεν θα τοποθετηθούν διόδια στην περιοχή αλλά και τη συνεχιζόμενη προσπάθεια να επεκταθεί η αναστολή μη εγκατάστασης διοδίων μέχρι τη λήξη της σύμβασης παραχώρησης το 2032.
Τώρα, 21 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ κατέθεσαν ερώτηση προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, ζητώντας «Να εισακουστούν οι κάτοικοι και να κλείσει οριστικά το θέμα».
Και όλα αυτά, με τη χώρα να έχει μπει -ανεπίσημα αλλά ουσιαστικά- σε προεκλογική περίοδο και πολλοί να αναρωτιούνται ποια στάση θα κρατήσουν οι βουλευτές οι οποίοι επιθυμούν να είναι υποψήφιοι στις αντίστοιχες εκλογικές περιφέρειες.
Χ. Λούμπιας: Ώρα για κλιμακούμενες και συντονισμένες ενέργειες
«Είναι δυνατόν, να καταψηφίζεται η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (πάνω στην οποία βασίζεται το έργο) από όλα τα εμπλεκόμενα Κοινοτικά Συμβούλια, από όλα τα Δημοτικά Συμβούλια και από την Περιφέρεια Αττικής και παρόλα αυτά, ένας δημόσιος υπάλληλος να την υπογράφει και να την εγκρίνει;», σημειώνει στην Αμαρυσία, ο πρόεδρος του Κοινοτικού Συμβουλίου της Νέας Ερυθραίας, Χρήστος Λούμπιας.
Παράλληλα, αναφέρει ότι κάποιες αντιδράσεις πάνω στο ζήτημα των έργων στις Αδάμες, τα οποία θα φέρουν όλους τους οδηγούς που θα επιθυμούν να αποφύγουν τα διόδια, μέσα στον αστικό τους ιστό, αποτελούν «λεονταρισμούς» καθώς όπως τονίζει «αν δεν ψηφίσουμε το έργο στις Αδάμες, θεωρείτε ότι τα διόδια δεν θα γίνουν έτσι κι αλλιώς;».
Ο κ. Λούμπιας καταδικάζει το γεγονός ότι «η διαδημοτική επιτροπή (Κηφισιάς και Διονύσου) που έχει συσταθεί, «έχει συνεδριάσει δύο φορές μέσα στον μήνα και δεν έχει πάρει καμία απόφαση», σημειώνοντας ότι «ένα τέτοιο θέμα δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται σε επίπεδο επιτροπής αλλά στο Δημοτικό Συμβούλιο». «Χάνουν τη δύναμή τους οι ενέργειες, αν δεν είναι κλιμακούμενες και συντονισμένες», προσθέτει.
Σύμφωνα με τον κ. Λούμπια, καμία δημοτική Αρχή ούτε του πρώην Δήμου Νέας Ερυθραίας αλλά ούτε και του Δήμου Κηφισιάς, δεν έχει ζητήσει κάποιο έργο βελτίωσης καθώς δεν υφίσταται ανάγκη για κάτι τέτοιο. «Μιλάμε δηλαδή για διόδια εντός του αστικού ιστού, με στόχο να πλουτίσουν κάποιοι; Πρόκειται για ένα έργο το οποίο στην ουσία ποινικοποιεί τη μετακίνηση του πολίτη ο οποίος θα καλείται μέσα στην ακρίβεια να πληρώνει και νέα διόδια».
Τέλος, ο πρόεδρος του Κοινοτικού Συμβουλίου Νέας Ερυθραίας καλεί όλη την τοπική κοινωνία σε άμεση κινητοποίηση ενάντια σε αυτό το «τεράστιο και ανυπολόγιστο περιβαλλοντικό, κοινωνικό και οικονομικό κόστος για τον Δήμο μας».
Διαβάστε: Στρατηγικός σχεδιασμός επιχειρηματικότητας: Ανοιχτή διαβούλευση με φορείς και επιχειρήσεις