Συνεχής θα είναι ο αγώνας, με νομικές ενέργειες και κινητοποιήσεις, προκειμένου να αποτραπούν τα σχεδιαζόμενα έργα για κυκλικό κόμβο στην οδό Ερμιόνης Νέας Κηφισιάς αλλά και νέα διόδια στη Βαρυμπόμπη, όπως αποφασίστηκε κατά τη συνέλευση που πραγματοποιήθηκε πριν από λίγες ημέρες στις Αδάμες.
Πρώτη δράση ήταν η δενδροφύτευση – διαμαρτυρία που πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 16 Ιανουαρίου, με τη συμμετοχή πολιτών όλων των ηλικιών οι οποίοι ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα του Δήμου Κηφισιάς και του Πολιτιστικού και Εξωραϊστικού Συλλόγου «Ο Κηφισσός».
Η δεντροφύτευση 20 πλατύφυλλων δέντρων, έγινε στον κοινόχρηστο χώρο του Δήμου (εκεί που σχεδιάζονται τα έργα), με την καθοριστική συμβολή των εργαζομένων της Υπηρεσίας Πρασίνου και των εθελοντών.
Ο δήμαρχος Κηφισιάς Γιώργος Θωμάκος, συνεχάρη πολίτες και φορείς που συμμετείχαν στην δενδροφύτευση. Επεσήμανε πως πρόκειται για δράση με διπλό χαρακτήρα. «Συνεχίζουμε την αύξηση του πράσινου ισοζυγίου της πυρόπληκτης περιοχής του Δήμου μας.
Ταυτόχρονα πρόκειται και για μια συμβολική αντίσταση στα σχεδιαζόμενα έργα στην περιοχή. Με νομικές ενέργειες, κινητοποιήσεις, συναντήσεις με τους αρμόδιους και ήρεμες διαμαρτυρίες έξω από τα Υπουργεία θα αγωνιστούμε για την ποιότητα ζωής των κατοίκων της Νέας Κηφισιάς», τόνισε.
Στη δράση συμμετείχαν ο αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος Γιώργος Σκορδίλης, οι δημοτικοί σύμβουλοι Δημήτρης Λιανός και Νίκη Ποντικάκη, η πρόεδρος του Κοινοτικού Συμβουλίου Κηφισιάς Ράνια Ντάλλη, καθώς και οι Σύλλογοι «Ο Κηφισσός» και Σοροπτιμιστικός Όμιλος Αττικής «Ολυμπία» κ.α.
Γ. Θωμάκος: Φαραωνικά έργα τα οποία κανείς δεν ζήτησε
Όλοι, σύμφωνα με την ενημέρωση από την δημοτική Αρχή, δήλωσαν -κατά τη διάρκεια της συνέλευσης που πραγματοποιήθηκε στο 3ο Λύκειο Αδαμών- αποφασισμένοι να μην επιτρέψουν την υποβάθμιση της ζωής των πολιτών του Δήμου με ένα έργο περιττό και επιζήμιο που θα οδηγήσει χιλιάδες αυτοκίνητα και φορτηγά μέσα στον οικιστικό ιστό των Αδαμών.
Ο δήμαρχος Κηφισιάς Γιώργος Θωμάκος στην τοποθέτηση του, στη συνάντηση ενημέρωσης στις Α τόνισε πως τα έργα που έχουν εξαγγελθεί είναι τελείως περιττά και επιζήμια δημοσιονομικά. «Το κράτος θα δαπανήσει εκατοντάδες εκατομμύρια για φαραωνικά έργα τα οποία κανείς δεν ζήτησε. Ούτε ο Δήμος μας, ούτε οι γειτονικοί Δήμοι, ούτε η Περιφέρεια Αττικής».
Επεσήμανε πως οι παράπλευροι δρόμοι της Εθνικής Οδού έχουν σχεδιαστεί για να εξυπηρετούν τη συνοικία. Ένα μόνιμο αίτημα της Αυτοδιοίκησης ήταν η διαπλάτυνση τους για να μην γίνονται ατυχήματα. Τώρα θα χρησιμοποιήσουν αυτό το στενό παράδρομο και χώρο πρασίνου των Αδαμών για να διοχετεύσουν την κυκλοφορία της Εθνικής οδού. Όλα αυτά με μια Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων η οποία δεν έχει λέξη για τις κυκλοφοριακές επιπτώσεις.
Επίσης αναφέρθηκε στις ενέργειες που έχει κάνει ο Δήμος Κηφισιάς για το θέμα των διοδίων αλλά και στις διαβεβαιώσεις που έχει πάρει πως δεν πρόκειται να εγκατασταθούν, επισημαίνοντας πως το θέμα θα κλείσει οριστικά μόνο με την τροποποίηση της σύμβαση παραχώρησης του 2007 για την επιβολή τους.
Τέλος ο κ. Θωμάκος μίλησε για μια σειρά έργων στην περιοχή που αναβαθμίζουν την ποιότητα ζωής των κατοίκων όπως η πλατεία Αδαμών (κατασκευή σε δυο οικοδομικά τετράγωνα παιδικής χαράς, πλατείας, αθλητικών εγκαταστάσεων), κλειστό προπονητήριο τύπου «μπαλόνι» στην περιοχή Γράμμου Φοίνικα, αποχετευτικό δίκτυο και κατασκευή του 9ου Δημοτικού Σχολείου πλησίον του 10ου Νηπιαγωγείου.
Ο εντεταλμένος Τεχνικής Υπηρεσίας και Υποδομών και πρόεδρος της Διαδημοτικής- Διαπαραταξιακής Επιτροπής κατά των Διοδίων Αλέξης Μακρής, επικεντρώθηκε στο θέμα της αναστολής των έργων με ένδικα μέσα. Ιδιαιτέρως αναφέρθηκε στα τεχνικά και κυκλοφοριακά συμπεράσματα που αντικρούουν την ΜΠΕ για τη Γέφυρα Βαρυμπόμπης και τον κόμβο Ερμιόνης. Το βασικό τοπικό οδικό δίκτυο (από Λύρα έως γέφυρα Βαρυμπόμπης) χρίζει διάνοιξης και δεν μπορεί να υποδεχθεί επιπλέον κυκλοφοριακό φόρτο. Η χρονική σύμπτωση των έργων της προέκτασης της λεωφόρου Κύμης στον κόμβο Καλυφτάκη θα δημιουργήσει ένα εκρηκτικό μείγμα κυκλοφοριακού χάους σε όλο το Δήμο.
Ο καθηγητής Κυκλοφοριακών Φόρτων του ΕΜΠ Θάνος Βλαστός, τόνισε ότι η εν λόγω ΜΠΕ έρχεται σε ευθεία αντιπαράθεση με το ρυθμιστικό σχέδιο Αθηνών 2021, το οποίο μιλά για ελεύθερους αυτοκινητοδρόμους σε αστικό ιστό και απαλλαγμένους από πάσης φύσεως διόδια (Ηλεκτρονικά- αναλογικά).
Διαβάστε: «Κοινωνία Παρούσα» για τα διόδια: «Όχι στην υποβάθμιση της ποιότητας ζωής των κατοίκων»
Ο πρόεδρος του Συλλόγου «Ο Κηφισσός» Θεοχάρης Αποστόλου, τόνισε πως το Υπουργείο δεν έλαβε υπόψη του ότι η περιοχή είναι πυρόπληκτη, και πως ο κόμβος Ερμιόνης βρίσκεται σε κοινόχρηστο χώρο εντός αστικού ιστού. Τα χιλιάδες οχήματα που θα μπαίνουν καθημερινά στον οικιστικό ιστό των Αδαμών θα καταστρέψουν την περιοχή.
Ο βουλευτής της ΝΔ Δημήτρης Καιρίδης, επεσήμανε ότι η ανησυχία των κατοίκων είναι εύλογη και μετέφερε στους κατοίκους τη διαβεβαίωση του Υπουργείου Μεταφορών ότι τα επόμενα τρία χρόνια δεν θα τοποθετηθούν διόδια στην περιοχή αλλά και τη συνεχιζόμενη προσπάθεια να επεκταθεί η αναστολή μη εγκατάστασης διοδίων μέχρι τη λήξη της σύμβασης παραχώρησης το 2032.
Ο βουλευτής Επικρατείας και Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Πάνος Σκουρλέτης, επεσήμανε ότι είναι αδιανόητη η λειτουργία διοδίων μέσα στον οικιστικό ιστό και σε δρόμους που κατά κύριο λόγο εξυπηρετούν καθημερινές ανάγκες, θυμίζοντας ότι εναντιώθηκε στο μέτρο και από τη θέση του ως αρμόδιος υπουργός, αρνούμενος να υπογράψει την ΜΠΕ.
Πρόσθεσε ότι τώρα είναι η ώρα των πολιτών, προκειμένου να αποτρέψουν αυτή την εξέλιξη και ότι θα είναι συμπαραστάτης στον αγώνα τους.
Σημειώνεται ότι ο βουλευτής της Ελληνικής Λύσης Κυριάκος Βελόπουλος κατέθεσε σχετική ερώτηση στη Βουλή, προς τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών, Εσωτερικών και Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
Διαβάστε: Ορίστηκαν οι νέοι αντιδήμαρχοι και εντεταλμένοι σύμβουλοι του Δήμου Κηφισιάς