Οριστική λύση στο πρόβλημα της διαμπερούς και υπερτοπικής κυκλοφορίας μέσα από περιοχές κατοικίας στην Εκάλη δρομολογεί ο Δήμος Κηφισιάς. Η σχετική απόφαση για τις νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, που αναμένεται να αλλάξουν ριζικά τις συνήθειες χιλιάδων οδηγών που διέρχονται καθημερινά από το τοπικό οδικό δίκτυο, επρόκειτο να ληφθεί στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Κηφισιάς, την Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου.
Ήδη, η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής του Δήμου έχει εισηγηθεί θετικά. Οι νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και παρεμβάσεις στην περιοχή αναμένεται να εφαρμοστούν άμεσα. Σε κάθε περίπτωση -και αυτό ισχύει και για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που θα εφαρμοστούν έπειτα στις Δημοτικές Ενότητες Νέας Ερυθραίας και Κηφισιάς- στόχος είναι η εκτροπή της κυκλοφορίας, από το τοπικό δίκτυο, στο ιεραρχημένο βασικό οδικό δίκτυο των Λεωφόρων Θησέως, Ελευθερίου Βενιζέλου και Κηφισίας, που αναμένεται, πάντως, να επιβαρυνθεί σημαντικά.
Έπειτα από διάστημα τριών και πλέον μηνών, κατά το οποίο ολοκληρώθηκε η διαβούλευση με τους κατοίκους, ο μελετητής – συγκοινωνιολόγος του Δήμου, Θεόδωρος Μαυρογεώργης, παρουσίασε τις τελικές του προτάσεις, οι οποίες, μετά την έγκρισή τους από το Τοπικό Συμβούλιο της Δημοτικής Ενότητας Εκάλης, έλαβαν και την κατά πλειοψηφία -μειοψήφισε το μέλος της Επιτροπής Δημήτρης Ανδρεαδάκης- θετική έγκριση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής.
Τα βασικότερα προβλήματα στην κυκλοφοριακή λειτουργία της Δημοτικής Ενότητας Εκάλης και συγκεκριμένα της περιοχής που περιβάλλεται από τις οδούς Λ. Θησέως – Ισμήνης – Θέτιδος – Λ. Διονύσου, είναι: Υψηλές ταχύτητες κατά μήκος της οδού Ρόδων και πρόκληση πολλών τροχαίων ατυχημάτων. Υψηλός κυκλοφοριακός φόρτος, ιδιαίτερα τις ώρες αιχμής και σημαντικό ποσοστό υπερτοπικών μετακινήσεων (είναι χαρακτηριστικό ότι στην πρωινή αιχμή, στο ρεύμα καθόδου της οδού Ρόδων, στην περιοχή της διασταύρωσης με την οδό Ισμήνης, εξυπηρετείται κυκλοφοριακός φόρτος ίσος με ~73% του κυκλοφοριακού φόρτου καθόδου της ιεραρχημένης Λεωφόρου Διονύσου).
Σύμφωνα με την εισήγηση προς το Δημοτικό Συμβούλιο Κηφισιάς, στόχος είναι ο περιορισμός της υπερτοπικής κυκλοφορίας την οποία εξυπηρετεί η Ρόδων. Δηλαδή, των μετακινήσεων με προέλευση – προορισμό προάστια βορειότερα ή ανατολικότερα της Εκάλης και προορισμό – προέλευση είτε τη Δημοτικής Ενότητας Κηφισιάς είτε άλλα προάστια νοτιότερα της Κηφισιάς είτε την Αθήνα, καθώς και η υλοποίηση όλων των μέτρων – προτάσεων που βελτιώνουν την οδική ασφάλεια αυτής.