«Σαν μια από τις πιο επιβαρυμένες και προβληματικές διαδρομές των Βορείων Προαστείων» χαρακτηρίζεται και επίσημα η οδός Βύρωνος στην κυκλοφοριακή μελέτη που ανέλαβε να εκπονήσει το Πανεπιστήμιο Πατρών, με επιστημονικά υπεύθυνο τον καθηγητή – συγκοινωνιολόγο Ευάγγελο Ματσούκη.
Μία ακόμη απόδειξη ότι οι κάτοικοι δεν υπερβάλλουν, όταν αναφέρουν ότι «ζουν μια κόλαση», αποτελούν οι επίσημες μετρήσεις κυκλοφορίας στην οδό Βύρωνος, που διεξήχθησαν από τις 17 έως τις 22 Νοεμβρίου και φέρνει στο «φως της δημοσιότητας» η ΑΜΑΡΥΣΙΑ.
Ειδικότερα, στο ρεύμα προς Μαρούσι η μέση ημερήσια κυκλοφορία 7 ημερών είναι 9.533 οχήματα και η μέση ημερήσια κυκλοφορία 5 εργασίμων ημερών είναι 9.693 οχήματα. Επίσης, ο μέγιστος φόρτος ανά ώρα είναι 685 οχήματα.
Όσον αφορά στην κάθοδο, δηλαδή, από το Μαρούσι προς το Ηράκλειο, η μέση ημερήσια κυκλοφορία 7 ημερών είναι 13.570 οχήματα, ενώ η αντίστοιχη σε 5 εργάσιμες ημέρες είναι 14.592. Τέλος, ο μέγιστος ωραίος φόρτος είναι 1.069 οχήματα.
Όσον αφορά στη διαφορά που σημειώνεται μεταξύ των δύο ρευμάτων, ο κ. Ματσούκης δήλωσε στην «Α», ότι «οφείλεται στο γεγονός ότι από το Ηράκλειο προς το Μαρούσι υπάρχουν εναλλακτικές διαδρομές, τις οποίες συμπεριλάβαμε και στις προτάσεις μας, ενώ από το Μαρούσι προς Ηράκλειο, ο βασικός άξονας είναι η οδός Βύρωνος». Ως εκ τούτου, σύμφωνα με τα λεγόμενά του, «λαμβάνοντας υπόψη την παράμετρο του κυκλοφοριακού φόρτου, η πρόταση 3 έχει ένα πλεονέκτημα, επειδή, διακόπτοντας το μικρότερο ρεύμα, οι επιδράσεις στην κυκλοφορία θα είναι μικρότερες. Ωστόσο, η επιλογή των κατοίκων και των δημοτικών αρχών δεν θα πρέπει να κριθεί μόνο με βάση αυτή την παράμερο, καθώς υπάρχουν και άλλες». Επίσης, ο κ. Ματσούκης δήλωσε ότι «στην τελική επιλογή θα πρέπει να εξασφαλίζεται, ότι δεν θα επιβαρύνονται οι εσωτερικοί δρόμοι της Κάτω Πεύκης και του Ψαλιδίου».
Αμάλθεια Καραλή