Το ζήτημα οφειλών 33.000 ευρώ καφετέριας στη Λυκόβρυση, από το 2005 έως σήμερα, απασχολεί έντονα το Δημοτικό Συμβούλιο.
Ρεπορτάζ: Θώμη Μελίδου
Με την πάροδο των εβδομάδων το θέμα φαίνεται να απασχολεί εντονότερα την πόλη, λαμβάνοντας πλέον ευρύτερες διαστάσεις, οι οποίες σχετίζονται με την εφαρμογή του νόμου για το σύνολο των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος που αναπτύσσουν δραστηριότητα στα όρια του Δήμου Λυκόβρυσης Πεύκης, την εγρήγορση της δημοτικής Αρχής με στόχο τον έλεγχο και την «είσπραξη» των αναλογούντων δημοτικών τελών, ιδίως στη σημερινή δύσκολη οικονομική συγκυρία με τα οικονομικά του Δήμου να βρίσκονται στο «κόκκινο». Ταυτόχρονα, στη δύσκολη οικονομική συγκυρία, σημαντική παράμετρος που αναδεικνύεται είναι η διασφάλιση του υγιούς ανταγωνισμού μεταξύ των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος αλλά και ευρύτερα στο σύνολο των εμπορικών δραστηριοτήτων που αναπτύσσονται στην πόλη. Μάλιστα, ο συνδυασμός του Δημήτρη Κωνστάντου, εκλεγμένου δημοτικού συμβούλου στις πρόσφατες εκλογές, σε μια προσπάθεια, όπως συγκλίνουν πολλές απόψεις, απόδοσης τα του «Καίσαρος τω Καίσαρι», ζητά από τον Δήμο μέσω επιστολής του τη «δημοσιοποίηση από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου Λυκόβρυσης Πεύκης, του καταλόγου των υπαίθριων κοινόχρηστων χώρων που έχουν παραχωρηθεί σε καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος. Ειδικότερα, τα τετραγωνικά μέτρα χρήσης, η ημερομηνία έναρξης, η αποζημίωση όλων των τύπων (τετραγωνικά μέτρα, ποσοστό επί των εισπράξεων) και η ονομασία της επιχείρησης».
«Πέτρα του σκανδάλου» η καφετέρια στη Λυκόβρυση
«Φωτιές» έχουν ανάψει οι οφειλές ύψους 33.000 ευρώ καφετέριας στη Λυκόβρυση, από παράνομη επέκταση τραπεζοκαθισμάτων και μη καταβολή του νόμιμου ποσοστού επί του τζίρου στον Δήμο.
«Αιτία του σκανδάλου» αποτελεί η τοποθέτηση από την επιχείρηση τραπεζοκαθισμάτων σε χώρο μεγαλύτερο (135,5 τ.μ.) από τον καταγεγραμμένο στον Δήμο (70 τ.μ.) και η καθυστέρηση σχετικών οφειλών από τον ιδιοκτήτη της καφετέριας. Το ζήτημα αυτό απασχόλησε με έντονες διαβουλεύσεις το Δημοτικό Συμβούλιο. Σύμφωνα μάλιστα με στοιχεία που παρουσιάστηκαν στη συνεδρίαση της Τρίτης 22-7-2014, «ούτε περιοδικές δηλώσεις του ΦΠΑ είχαν υποβληθεί από τον ιδιοκτήτη από το 2005 έως το 2013 για τον υπολογισμό του σχετικού τέλους (2% ή 0,5%), ούτε πρόστιμο του είχε επιβληθεί για την επιπλέον κατάληψη κοινόχρηστου χώρου στις 8-6-2012, ούτε συστηματικές αυτοψίες διενεργούνταν από τη δημοτική αστυνομία παρά τις πληροφορίες που υπήρχαν για την αυθαίρετη κατάληψη».
Αυτά σύμφωνα με έγγραφο της Οικονομικής Υπηρεσίας του Δήμου που μοιράστηκε στους δημοτικούς συμβούλους και υπογράφει η προϊσταμένη του Τμήματος Εσόδων, Περιουσίας και Αδειοδοτήσεων, Μαριάννα Παλαιολόγου. Στο ίδιο έγγραφο αναφέρεται ότι το Τμήμα Εσόδων, Περιουσίας και Αδειοδοτήσεων έχει ειδοποιήσει τον επιχειρηματία για την τακτοποίηση των οφειλών του ύψους 33.179,40 ευρώ στις 4-6-2014 «για το τέλος επί των εκδιδόμενων λογαριασμών όπως αυτά υπολογίστηκαν μετά την υποβολή στην υπηρεσία των περιοδικών δηλώσεων ΦΠΑ από το πρώτο τρίμηνο του 2005 έως το τέταρτο τρίμηνο του 2013 με την 5001/17-4-2014 αίτησή του», όπως χαρακτηριστικά αναγράφεται.
Το αρμόδιο τμήμα του Δήμου με επιστολή του στις 11-7-2014 κάλεσε τον επιχειρηματία να υπαχθεί στην ευνοϊκή ρύθμιση του Ν.4257/2014 μέχρι τις 14-8-2014 για το ποσό των 10.275 ευρώ που προέκυψε σε εφαρμογή της 108/2014 απόφασης του δημοτικού συμβουλίου. Όπως τονίζεται στο έγγραφο με ημερομηνία 22-7-2014: «ο οφειλέτης ήδη παρουσιάστηκε στην υπηρεσία για την υπαγωγή του αλλά τού διευκρινίστηκε ότι πρέπει να ρυθμίσει και το ως άνω ποσό των 33.179,40 ευρώ που επειδή δεν είναι βεβαιωμένο και ληξιπρόθεσμο δεν μπορεί να ενταχθεί στην ευνοϊκή ρύθμιση».
Όσο για τη συνέχεια επί του θέματος ήταν και είναι το μόνο δεδομένο καθώς ήδη γίνεται λόγος στην πόλη, σύμφωνα με πληροφορίες και για άλλα καταστήματα που αξιοποιούν κοινόχρηστους χώρους, δίχως να αποδίδουν τα δέοντα στον Δήμο. Και αυτή η συνέχεια δεν άργησε να έρθει από τον Δημήτρη Κωνστάντο, επικεφαλής του συνδυασμού Λυκόβρυση Πεύκη.
Η επιστολή Δημήτρη Κωνστάντου
Με επιστολή του στον δήμαρχο Δημήτρη Φωκιανό, ο Δημήτρης Κωνστάντος αιτείται για τη δημοσιοποίηση από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου Λυκόβρυσης Πεύκης, του καταλόγου των υπαίθριων κοινόχρηστων χώρων που έχουν παραχωρηθεί σε καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος. Η επιστολή έχει ως εξής:
«Προς: κ. Δημήτρη Φωκιανό, Δήμαρχο Λυκόβρυσης Πεύκης
Θέμα: Υπαίθριοι Κοινόχρηστοι Χώροι που έχουν παραχωρηθεί σε Καταστήματα Υγειονομικού Ενδιαφέροντος
Αξιότιμε κ. Δήμαρχε,
Με την παρούσα επιστολή ο δημοτικός μας συνδυασμός παρακαλεί για την δημοσιοποίηση από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου Λυκόβρυσης Πεύκης, του καταλόγου των υπαίθριων κοινόχρηστων χώρων που έχουν παραχωρηθεί σε καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος. Ειδικότερα, τα τετραγωνικά μέτρα χρήσης, η ημερομηνία έναρξης, η αποζημίωση όλων των τύπων (τετραγωνικά μέτρα, ποσοστό επί των εισπράξεων) και η ονομασία της επιχείρησης.
Στη διάρκεια των δημοτικών συμβουλίων που ακολούθησαν τις δημοτικές εκλογές του Μαΐου, υπήρξαν πολλές συζητήσεις σχετικά με το θέμα αυτό, με αφορμή την διευθέτηση οικονομικών εκκρεμοτήτων ενός καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος. Επιπρόσθετα υπήρξε και δημοσιογραφικό ενδιαφέρον με σχετικά ρεπορτάζ.
Είναι προφανές ότι η τήρηση όλων των σχετικών κανονισμών από τους επαγγελματίες, διασφαλίζει τα οικονομικά έσοδα του Δήμου μας, πιστοποιεί την ανταποδοτική παραχώρηση των κοινόχρηστων χώρων και διασφαλίζει την αποφυγή αθέμιτου ανταγωνισμού μεταξύ των επαγγελματιών που δραστηριοποιούνται στους συγκεκριμένους τομείς.
Η δημοσιοποίηση των στοιχείων θα προσφέρει μια κοινά αποδεκτή βάση για τη συναγωγή αξιόπιστων συμπερασμάτων, προς όφελος του Δήμου μας και του υγιούς ανταγωνισμού μεταξύ των επαγγελματιών».