Επίκεντρο για το νομικό πρόσωπο του Πολιτισμού και του Αθλητισμού ΠΕΑΠ εφεξής εκτός από τους ενήλικους δημότες, οι μικροί κάτοικοι του δήμου αλλά και οι νεαρότερες ηλικίες με δύο εκδηλώσεις αυτή την εβδομάδα άμεσα συνυφασμένες με παραμέτρους της καθημερινότητάς μας. Η διαχείριση των παραμέτρων αυτών σε υπολογίσιμο βαθμό κρίνει όχι μόνο την ποιότητα ζωής των παιδιών και των εφήβων αλλά αποτελεί ταυτόχρονα και κλειδί για την ανάπτυξή τους που θα τα καταστήσει υγιείς προσωπικότητες και ολοκληρωμένους ανθρώπους στην ενήλικη ζωή. Ο λόγος, με βάση τη σειρά πραγματοποίησης των εκδηλώσεων, αφορά στην ενημερωτική ημερίδα για την «Πρόληψη και Διαχείριση των Συγκρούσεων και της Βίας στα Σχολεία» που θα πραγματοποιηθεί την προσεχή Παρασκευή 6-11-2015 στο δημοτικό θέατρο με ελεύθερη είσοδο και με ομιλητή τον φιλόλογο – εκπαιδευτικό Δημήτρη Κόλλια. Ο λόγος αναφέρεται επίσης και στην αμέσως επόμενη μέρα το Σάββατο 7-11-2015 και ώρα 19:00 οπότε το δημοτικό θέατρο θα φιλοξενήσει την παιδική παράσταση «Η φάρμα του διαδικτύου» μία πρωτοποριακή παράσταση για την προστασία των παιδιών στο διαδίκτυο. Η θεατρική παράσταση απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας 4-12 ετών και πραγματοποιείται χάρη στο αρμονικό συνταίρισμα θέσεων και απόψεων της θεατρικής ομάδας Χιλιοδέντρι και του ΠΕΑΠ: «… όλα ξεκινούν με την πρόληψη και τη σωστή εκπαίδευση». Η διασκευή και η σκηνοθεσία ανήκει στην Σοφία Τσινάρη, ενώ η είσοδος για την θεατρική παράσταση είναι ελεύθερη.
Μαρίνα Πατούλη
«Θέλουμε οι νέοι μας να αφυπνιστούν και να ευαισθητοποιηθούν πάνω σε φλέγοντα κοινωνικά ζητήματα της σύγχρονης καθημερινότητας»
Με αφορμή τις δύο αυτές εκδηλώσεις και τη μεγάλη αγκαλιά που ανήγει το ΠΕΑΠ για τα προβλήματα αλλά και την εκπαίδευση των μικρότερων και των νεαρότερων ηλικιών της πόλης της Λυκόβρυσης Πεύκης μιλήσαμε με την πρόεδρο του ΠΕΑΠ Μαρίνα Σταυράκη Πατούλη απευθύνοντας τρία συγκεκριμένα σχετικά ερωτήματα. Συγκεκριμένα:
1. Ποια είναι η αξία της ημερίδας με θέμα την Πρόληψη και Διαχείριση των Συγκρούσεων και της Βίας στα Σχολεία για εσάς και γιατί;
Στο πλαίσιο των Πολιτιστικών Δρωμένων του ΠΕ.Α.Π. συνθέτουμε ένα πλουραλιστικό περιεχόμενο δημιουργικών εκδηλώσεων έχοντας στο επίκεντρο τον Άνθρωπο. Μέσα από την εκπαίδευση έχουμε ως σκοπό:
• να προβάλλουμε υγιή πρότυπα,
• να αφυπνίσουμε πάνω σε σύγχρονα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι νέοι στη σχολική πραγματικότητα, με στόχο τη διαμόρφωση ολοκληρωμένων προσωπικοτήτων για μια κοινωνία ισότητας, δικαιοσύνης και ανθρωπισμού.
Με βάσει τη φιλοσοφία που έχουμε ως Διοίκηση του ΠΕ.Α.Π. «Ο Πολιτισμός δίπλα στον Άνθρωπο», η αξία της συγκεκριμένης ημερίδας για το «bullying» είναι αδιαμφισβήτητη. Αρκεί μόνο να αναλογιστούμε το πόσο επίκαιρη είναι στις μέρες μας η πρόληψη και διαχείριση των συγκρούσεων και της βίας στα Σχολεία.
Δίπλα στη νεολαία μας, δίπλα στις σύγχρονες ανάγκες των παιδιών καλούμαστε να διαδραματίσουμε τον πιο σπουδαίο ρόλο. Ως γονείς, ως εκπαιδευτικοί, ως εκπρόσωποι της Αυτοδιοίκησης γινόμαστε σύμμαχοι της γνώσης και της ορθής ενημέρωσης για την καλύτερη αντιμετώπιση νεωτερικών προβλημάτων ενδοσχολικής βίας και φορείς αλλαγών που στο επίκεντρο έχουν το μαθητή, τις ανθρωπιστικές αξίες, την κοινωνική αλληλεγγύη.
2. Η παιδεία τελικά είναι και θέμα πολιτισμού, έτσι δεν είναι;
Η κατάσταση της Εκπαίδευσης στη χώρα μας είναι άμεσα συνυφασμένη με τις σύγχρονες κοινωνικές συνθήκες. Μια κοινωνία σε κρίση, όπως είναι η σημερινή δεν είναι δυνατόν να μην επηρεάσει το «ποιόν» της παρεχόμενης Εκπαίδευσης.
Η παιδεία που παρέχεται μέσα από το σχολείο στο σύγχρονο νέο, έχει έναν περισσότερο χρησιμοθηρικό, τεχνοκρατικό και εξωστρεφή χαρακτήρα.
Οι στόχοι του σχολείου στη σύγχρονη εποχή πρέπει να είναι:
• η διεύρυνση του πνευματικού ορίζοντα των νέων,
• η διαμόρφωση υπεύθυνων και ευσυνείδητων πολιτών,
• η καλλιέργεια των κοινωνικών αρετών, του δημοκρατικού ήθους και του γόνιμου και εποικοδομητικού διαλόγου,
• η ανάπτυξη του ελεύθερου τρόπου σκέψης,
• η καλλιέργεια της κριτικής ικανότητας,
• η παροχή ίσων ευκαιριών,
• η μετάδοση των ανθρωπιστικών ιδεωδών και
• η διαμόρφωση ολοκληρωμένων προσωπικοτήτων.
Όλοι αυτοί οι στόχοι συνθέτουν την εικόνα του σύγχρονού και λειτουργικού σχολείου αξιοποιώντας τα δεδομένα της σύγχρονης τεχνολογίας και του διαδικτύου.