Το θέμα της κοπής δέντρων από περιοχή του Σωρού που πρόσφατα εντάχθηκε στο σχέδιο πόλης και τους χειρισμούς της δημοτικής Αρχής στηλιτεύει με ανακοίνωσή της η παράταξη ΜΑΡΟΥΣΙ ΑΔΕΣΜΕΥΤΗ ΦΩΝΗ, παραθέτοντας παράλληλα τις δικές της προτάσεις για το θέμα και ειδικότερα ως προς την σχέση του με το ρέμα Σαπφούς που διέρχεται από την περιοχή.
Η ανακοίνωση, την οποία υπογράφουν οι δημοτικοί σύμβουλοι Μαίρη Διακολιού (επικεφαλής) και Κώστας Δραγάτης έχει ως εξής:
«Στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της 28-5-2024, συζητήθηκε η κοπή δέντρων στον Κάτω Σωρό, στη νεοενταχθείσα στο σχέδιο περιοχή, στο σημείο που ενώνεται η οδός Κέκροπος και «Λάρνακος», όπως ανακριβώς αναφέρει η εισήγηση της Διοίκησης, στην πραγματικότητα στη συμβολή των οδών Κέκροπος και Άρη Φακίνου, ώστε η Κέκροπος να καταλήξει στην οδό Σωρού.
Επειδή οι δύο δρόμοι εφάπτονται με το ρέμα της Σαπφούς, το εν λόγω σημείο ένωσης, στην ουσία είναι «μία γέφυρα», όπου υπάρχει ένας παλιός και πρόχειρος εγκιβωτισμός του ρέματος, με στενό πλάτος, αμφίβολη στατικότητα και αρνητική λειτουργία σε ό,τι αφορά τις πλημμύρες, πράγμα που έχει αποδειχθεί πολλές φορές από την εμπειρία των τελευταίων ετών.
Όπως διαβεβαίωσε ο αρμόδιος αντιδήμαρχος κ. Γαρδέλης, η κοπή δέντρων στο σημείο αυτό είναι αναγκαία ώστε α) να καταστεί εφικτή η ένωση των δύο τμημάτων της οδού Κέκροπος του βόρειου που προϋπήρχε πάνω από το ρέμα και του νοτίου που διανοίγεται σήμερα, κάτω από το ρέμα και β) το πλάτος της ενιαίας (στην πράξη) οδού που θα διαμορφωθεί, να μην μικραίνει στο σημείο της γέφυρας.
Η μη κομματική, ανεξάρτητη, ενωτική, δημοκρατική, δημοτική παράταξή μας ΜΑΡΟΥΣΙ ΑΔΕΣΜΕΥΤΗ ΦΩΝΗ ψήφισε όχι στην κοπή των δέντρων αυτών όχι μόνο για γενικούς λόγους, δηλαδή επειδή η Διοίκηση δεν έχει υιοθετήσει ένα ορθολογικό, ηλεκτρονικό και δημόσιο σύστημα ελέγχου και αντικατάστασης φυτεύσεων, αλλά και για ειδικούς. Συγκεκριμένα:
Α) Η συνένωση των δύο τμημάτων της Κέκροπος στο ύψος της οδού Άρη Φακίνου με τον τρόπο που την υλοποιεί και περαιτέρω σχεδιάζει η δημοτική διοίκηση Αμπατζόγλου, κατατείνει στην υλοποίηση μίας νέας μεγάλη οδού ταχείας κυκλοφορίας μέσα στις γειτονιές. Μίας δευτερεύουσας, νέας παρακαμπτήριας λεωφόρου που επιδιώκεται να δοθεί στην κυκλοφορία λόγω του κορεσμού της Αμαρουσίου – Χαλανδρίου και της Κηφισίας, που όμως θα διοχετεύει υπέρογκη κίνηση στις γειτονιές. Η πρακτική της επιβάρυνσης των γειτονιών για την εξυπηρέτηση μεγαλοεπιχειρηματικών συμφερόντων βρίσκει πλήρως αντίθετη την παράταξή μας.
Β) η διαπλάτυνση του εγκιβωτισμού του ρέματος, σημαίνει περαιτέρω τσιμεντοποίησή του, ενώ οι εγκιβωτισμοί αποτελούν παρωχημένη και αντιεπιστημονική αντιμετώπιση των ρεμάτων που βλάπτουν το περιβάλλον.
Γ) Η παρέμβαση σε ρέμα δεν είναι αρμοδιότητα του Δήμου και απαιτεί ειδική άδεια και μελέτη, που δεν υπάρχουν. Παράλληλα, αυτή η διαπλάτυνση δεν εμπεριέχεται στη μελέτη του σχεδίου πόλης, ούτε στη σύμβαση με τον εργολάβο που κάνει αυτήν την εποχή τις διανοίξεις.
Εσκεμμένα δε, παραποιείται η αλήθεια και αναφέρεται σε σχετικά έγγραφα του Δήμου Αμαρουσίου, ότι τα προς κοπή δένδρα βρίσκονται τάχα στην συμβολή Κέκροπος και Λάρνακος (που δεν τέμνονται στο σκέλος της κανονικής Λάρνακος που ανήκει στην ευθύνη του Δήμου και που έχει ήδη διαμορφωθεί), ώστε πλασματικά να εμφανίζεται ότι η επιχειρούμενη παρέμβαση καλύπτεται από τη σύμβαση με τον εργολάβο, ενώ η αλήθεια είναι ότι πρόκειται για παρέμβαση στο Ρέμα Σαπφούς, χωρίς καμία άδεια.
Δ) Το γεγονός του ότι η περιοχή έχει υποστεί σημαντικές πλημμύρες λόγω υπερχείλισης του ρέματος στο σημείο αυτό, είναι ένας ακόμη λόγος για να υπάρχει συνολική μελέτη για την επέμβαση. Η αντιστήριξη της γέφυρας ώστε να έχει την φέρουσα ικανότητα να αντέξει το αυξημένο βάρος λόγω του μελλοντικού (υπερ)αυξημένου κυκλοφοριακού φόρτου, μοιραία απαιτεί διευρυμένες βάσεις και δομικές κατασκευές που ασφαλώς θα επηρεάσουν τη ροή του νερού, με αποτέλεσμα να διακινδυνεύεται η διόγκωση του φαινομένου των πλημμυρών τον επόμενο χειμώνα.
Προσοχή: Η παράταξή ΜΑΡΟΥΣΙ ΑΔΕΣΜΕΥΤΗ ΦΩΝΗ τάσσεται υπέρ του να εφαρμοστεί το Σχέδιο Πόλης που στελέχη της παρούσας δημοτικής διοίκησης ΔΕΝ επέτρεπαν τα προηγούμενα χρόνια να υλοποιηθεί. Αλλά θέλουμε να υλοποιηθεί με πεζόδρομους, παρτέρια παρεμπόδισης της ταχείας και υπερτοπικής κυκλοφορίας οχημάτων, πάρκα, αγωγούς ομβρίων, αποχετευτικές υποδομές, ηλεκτρονικές υποδομές και αντιπλημμυρική θωράκιση.
Θέλουμε μία άριστη, σύγχρονη γειτονιά και δρόμους για τους κατοίκους της.
Θα εμποδίσουμε με κάθε νόμιμο τρόπο το άνοιγμα νέων λεωφόρων μέσα από τις γειτονιές, για να εξυπηρετηθούν μεγάλα οικονομικά συμφέροντα, κυβερνήσεις και δήμαρχοι που τα υποστηρίζουν».