Απαντήσεις και νέα μέτρα από την Περιφέρεια
Απάντηση στις αιχμές περί ευθυνών της για την κατάσταση της «καρμανιόλας» της Λ. Κηφισιάς στο Μαρούσι, που έχει οδηγήσει σε θανατηφόρα τροχαία, έδωσε η Περιφέρεια Αττικής, λαμβάνοντας και επιπρόσθετα νέα μέτρα στο συγκεκριμένο τμήμα.
Για το θέμα υπήρξε σύσκεψη εργασίας που συγκάλεσε ο αντιπεριφερειάρχης Βορείου Τομέα Γιώργος Καραμέρος, προκειμένου να ληφθούν νέα μέτρα ενίσχυσης της ασφάλειας του οδοστρώματος, με ενίσχυση της οδικής σήμανσης, ενώ στη σχετική ανακοίνωση που εκδόθηκε παρατίθενται οι ενέργειες που έχουν γίνει από την Περιφέρεια από το 2013 στο συγκεκριμένο τμήμα. Η ανακοίνωση αναφέρει αναλυτικά τα παρακάτω:
«Με αφορμή ανακοινώσεις και δημοσιεύματα του Τύπου σχετικά με τα τροχαία δυστυχήματα που συνέβησαν Δευτέρα 9/3/2015 και Δευτέρα 21/9/2015 τα ξημερώματα επί της Λεωφόρου Κηφισιάς, λόγω υπερβολικής ταχύτητας και στοίχησαν τη ζωή σε τρεις νέους και το σοβαρό τραυματισμό άλλων έξι επιβαινόντων, η Περιφέρεια Αττικής εκφράζει πρωτίστως τη βαθύτατη οδύνη στις οικογένειές τους και στη συνέχεια διευκρινίζει τα παρακάτω. Η Περιφέρεια Αττικής δίνει προτεραιότητα σε ζητήματα ασφαλείας και στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της έχει προχωρήσει στα εξής:
• Καταβάλλει καθημερινά προσπάθειες για την αποξήλωση των γιγαντιαίων διαφημιστικών πινακίδων κατά μήκος του οδικού άξονα της Λ. Κηφισιάς, συνεργαζόμενη στενά με φορείς που ενεργοποιούνται στο ζήτημα της οδικής ασφάλειας. Μάλιστα ενέταξε το 2015 ποσό στον προϋπολογισμό της για τη δημιουργία ηλεκτρονικού κέντρου αναφορών προβλημάτων στο οδικό δίκτυο, με σκοπό την πιο γρήγορη επίλυσή τους, σε συνεργασία με τον σύλλογο SOS τροχαία εγκλήματα.
• Έχει προχωρήσει με τις αρμόδιες υπηρεσίες της σε αυτοψίες και παρεμβάσεις πριν και μετά τα δυστυχήματα στο σημείο, ενισχύοντας την οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση, διατηρώντας σε καλό επίπεδο το δίκτυο ηλεκτροφωτισμού, συντηρώντας το οδόστρωμα και ελέγχοντας την κλίση του. Συγκεκριμένα:
α) Τον Οκτώβριο του 2013 έγιναν εργασίες σφαιριδιοβολής και αδροποίησης του ασφαλτοτάπητα καθώς και εργασίες διαγράμμισης στο τμήμα της Λεωφόρου Κηφισιάς, από τη συμβολή της με την Οδό Παρνασσού έως τη συμβολή της με την οδό Ι. Δούση (εντός αυτού του τμήματος έγιναν τα δύο τελευταία δυστυχήματα).
β) Τον Ιανουάριο του 2015 (πριν τα τραγικά δυστυχήματα) τοποθετήθηκαν 16 νέες πινακίδες (P-32, Π-75, Κ-25, Κ-1δ, Κ-2δ) προ και επί της επικίνδυνης στροφής και συγκεκριμένα στο καθοδικό ρεύμα της Λεωφόρου Κηφισιάς, από την Οδό Μυκάλης έως την οδό Μεγάλου Αλεξάνδρου, καθώς και στην άνοδο της Λεωφόρου από τη συμβολή αυτής με τη Μεγάλου Αλεξάνδρου έως και πριν τη συμβολή της με την Ι. Δούση.
γ) Τον Απρίλιο του 2015 (μεταξύ των δύο δυστυχημάτων) έγινε μέτρηση της κλίσης του οδοστρώματος στο ρεύμα προς Αθήνα της Λεωφόρου Κηφισιάς, από την οδό Αριστοτέλους μέχρι την Λεωφόρο Πεντέλης, σε μήκος δηλαδή 650 μέτρων (ανά 25 μέτρα) με κλισίμετρο και γεωδιαιτικό σταθμό, όπου διαπιστώθηκε ότι τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά της στροφής είναι εντός ορίου μελέτης και απολύτως ικανοποιητικά.
Έχοντας υπόψη τα παραπάνω αλλά και την ανάγκη λήψης κάθε κατάλληλου και πρόσφορου προληπτικού μέτρου που θα βελτιώνει αθροιστικά την οδική ασφάλεια στις συγκεκριμένες επικίνδυνες στροφές, ώστε να προλαμβάνονται σοβαρά τροχαία ατυχήματα που θέτουν σε κίνδυνο ζωές επιβαινόντων, πεζών και εργαζομένων σε παρακείμενα εμπορικά καταστήματα, ο αντιπεριφερειάρχης Βορείου Τομέα Γιώργος Καραμέρος συγκάλεσε σύσκεψη εργασίας για το θέμα όπου αποφασίστηκαν τα εξής:
1) Νέα ρύθμιση των φωτεινών σηματοδοτών στο ρεύμα προς Αθήνα, ώστε να μη διευκολύνεται η ανάπτυξη υψηλών ταχυτήτων.
2) Η αντιμετώπιση ενδεχόμενης ολισθηρότητας του οδοστρώματος, μέσω νέας σφαιριδιοβολής (και παρά το γεγονός ότι επί του παρόντος το οδόστρωμα έχει τον απαιτούμενο συντελεστή τριβής – δειγματοληψία 25ης Σεπτεμβρίου).
3) Η τοποθέτηση εγκάρσιων ανακλαστικών λωρίδων (ακουστικές ταινίες) σε τρία διαφορετικά σημεία και σε ικανή απόσταση πριν την επίμαχη στροφή.
4) Η τοποθέτηση πινακίδων σχήματος ορθογώνιου παραλληλόγραμμου, εκατέρωθεν της Λ. Κηφισιάς, στο ύψος της συμβολής της με την οδό Αριστοτέλους.
5) Η ενημερωτική εκστρατεία μέσω ειδικής καμπάνιας για τους κινδύνους που κρύβει η οδήγηση με υπερβολική ταχύτητα στις μεγάλες λεωφόρους των αστικών κέντρων.
6) Η επίστρωση υπάρχοντος φρεατίου -στο ύψος του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου- με αντιολισθητικό υλικό.
Στη σύσκεψη συμμετείχαν ο εντεταλμένος περιφερειακός σύμβουλος Οδικής Ασφάλειας Αντώνης Γάκης, ο περιφερειακός σύμβουλος Βορείου Τομέα Φώτης Χρυσικός, ο διοικητής Τμήματος Τροχαίας Κηφισιάς Ιωάννης Δημητρακόπουλος, ο διευθυντής ΔΚΕΣΟ Γιώργος Μαυρογιάννης, ο διευθυντής Οδικών Έργων της Περιφέρειας Αττικής (τμήμα Δ9/ΣΤ) Πέτρος Βενετσάνος και ο τμηματάρχης Σήμανσης, Διαγράμμισης, Φωτεινής Σηματοδότησης και Η/Φ Αθανάσιος Κατσούρης».
Γιώργος Πατούλης: «Θετικό βήμα, εισακούστηκαν οι ενέργειές μας»
Η σύσκεψη και τα νέα μέτρα που αποφάσισε η Περιφέρεια Αττικής για το επικίνδυνο τμήμα της Λ. Κηφισιάς στο Μαρούσι, έγιναν δεκτά με ικανοποίηση από τον Δήμο Αμαρουσίου. Σε σχετική ανακοίνωση αναφέρονται τα εξής:
«Σε συνέχεια της τελευταίας παρέμβασης προς την Περιφέρεια Αττικής και την Τροχαία Αττικής με αφορμή το τραγικό δυστύχημα που σημειώθηκε προ ημερών σε σημείο υψηλής επικινδυνότητας επί του οδικού άξονα της Λ. Κηφισιάς με θύματα πέντε νεαρά άτομα, ως Δήμος Αμαρουσίου θα θέλαμε να εκφράσουμε την ικανοποίησή μας για την απόφαση της Περιφέρειας -βάσει σχετικής ανακοίνωσης που εξέδωσε- να προχωρήσει στη λήψη μέτρων για την αποτροπή αντίστοιχων συμβάντων και να αυξήσει την ασφάλεια στην κυκλοφορία των οχημάτων.
Σημειώνεται ότι η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου έχει προβεί σε βάθος χρόνου σε σειρά προτάσεων για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας κατά τη χρήση της λεωφόρου αλλά και για την ενίσχυση της κυκλοφοριακής αγωγής μέσω σχολικών προγραμμάτων.
Συγκεκριμένα, με αφορμή το τελευταίο τραγικό συμβάν, ο Δήμος είχε προβεί σε σχετική επιστολή προς το υπουργείο Υποδομών, την Περιφέρεια Αττικής και την Τροχαία Αττικής, προτείνοντας μια σειρά από παρεμβάσεις και μέτρα για την ασφάλεια οδηγών και πεζών με ειδικές προειδοποιητικές σημάνσεις και πινακίδες αλλά και με τη διενέργεια ελέγχων ταχύτητας. Προ εξαμήνου, με αφορμή άλλο αντίστοιχο θανατηφόρο τροχαίο συμβάν, υπήρξε αλληλογραφία από μέρους της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου προς την Τροχαία Κηφισιάς καταθέτοντας συγκεκριμένες προτάσεις».
Την ικανοποίησή του για τα μέτρα που έλαβε η Περιφέρεια εξέφρασε και ο δήμαρχος Αμαρουσίου και πρόεδρος της ΚΕΔΕ Γιώργος Πατούλης, ο οποίος προχώρησε στην ακόλουθη δήλωση (σ.σ. την οποία και επανέλαβε στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της Τρίτης 29 Σεπτεμβρίου): «Με ικανοποίηση πληροφορηθήκαμε την απόφαση της Περιφέρειας Αττικής να προχωρήσει στην ενίσχυση των προειδοποιητικών μέσων και τη λήψη συμπληρωματικών μέτρων στο γράμμα των προτάσεων που προ εξαμήνου είχαν υποβάλει οι Τεχνικές Υπηρεσίες του Δήμου μας προς τις αρμόδιες υπηρεσίες της Περιφέρειας με αφορμή αντίστοιχο θανατηφόρο περιστατικό. Έστω και με καθυστέρηση και αφού θρηνήσαμε και άλλα θύματα, θεωρούμε ότι η υιοθέτηση των προτάσεών μας είναι ένα θετικό βήμα. Είναι λυπηρό που χρειάστηκε να χαθεί πολύτιμος χρόνος και να θρηνήσουμε και άλλες ανθρώπινες ζωές. Περιμένουμε από την Περιφέρεια να εκπληρώσει τις δεσμεύσεις της και να προχωρήσει άμεσα στις απαραίτητες διαδικασίες προκειμένου να διασφαλίσει ασφαλέστερη διέλευση από τη Λ. Κηφισιάς για οδηγούς και πεζούς».