Το δεύτερο κριτήριο επιλογής ήταν οι ειδικότητές τους. Κρίναμε πλεονάζοντες εργαζόμενους που είχαν ειδικότητες που δεν επηρεάζουν την καθημερινή λειτουργικότητα του Δήμου και των υπηρεσιών του. Γι’ αυτό άλλωστε το 80% όσων κρίθηκαν πλεονάζοντες ήταν διοικητικοί υπάλληλοι.
Το τρίτο κριτήριο ήταν η εντοπιότητα.
Το τέταρτο κριτήριο ήταν η επιθυμία κάποιων εκ των εργαζομένων να δουλέψουν αλλού, κοντά στον τόπο κατοικίας τους.
Αυτά είναι τα κριτήρια με βάση τα οποία έγινε η επιλογή των 105 εργαζομένων.
Και θέλω εδώ να ξεκαθαρίσω κάτι, γιατί έχει αναπτυχθεί μια παραφιλολογία, ότι δήθεν κάποιοι από τη δημοτική ομάδα της διοίκησης διαφώνησαν με αυτή την επιλογή. Ξεκαθαρίζω λοιπόν ότι η απόφαση να επιλεγούν ο συγκεκριμένος αριθμός εργαζομένων με βάση τα συγκεκριμένα κριτήρια ήταν ομόφωνη μεταξύ όλων των μελών της δημοτικής μας παράταξης. Δεν ήταν απόφαση μόνον του Δημάρχου, ήταν ομόφωνη απόφαση όλων μας».
Για τις κατηγορίες ότι προσλαμβάνονται συμβασιούχοι οδηγοί την ώρα που κρίνονται ως πλεονάζοντες οδηγοί αορίστου χρόνου:
«Πράγματι προσλάβαμε συμβασιούχους οδηγούς, αφενός για να καλύψουμε την ανάγκη ενίσχυσης των δρομολογίων της δημοτικής μας συγκοινωνίας και την κάλυψη των αναγκών της διαδημοτικής συγκοινωνίας. Και αφετέρου για να μειώσουμε το λειτουργικό κόστος της συγκοινωνίας, που κοστίζει πάνω από 5 εκατομμύρια ευρώ στον δημότη. Κρίναμε ότι είναι προτιμότερο και οικονομικά πιο συμφέρον να προσλάβουμε συμβασιούχους για να καλύψουμε αυτές τις ανάγκες, κάποιες από τις οποίες είναι έκτακτες, παρά να προσλάβουμε μόνιμο προσωπικό που στη συνέχεια δεν θα ξέραμε πώς να το αξιοποιήσουμε, ενώ θα έπρεπε να το πληρώνουμε».
Για τις κατηγορίες ότι η διοίκηση δεν έκανε ότι έπρεπε για να προσληφθούν περισσότεροι Μαρουσιώτες στη Δημοτική Αστυνομία:
«Καταρχάς πρέπει να μας αναγνωριστεί ότι κατά τη διάρκεια της δικής μας διοίκησης ο Δήμος Αμαρουσίου επιτέλους έκανε όλες τις απαραίτητες διαδικασίες για να αποκτήσει η πόλη Δημοτική Αστυνομία και να μπει τέλος σε ένα απαράδεκτο καθεστώς, όπου διαθέταμε μόλις 2 δημοτικούς αστυνόμους κι είχαμε βαφτίσει παράνομα δημοτική αστυνομία και καμία 40αριά ακόμη. Εμείς σε αυτό βάλαμε τέλος. Γι’ αυτό και αξιοποιήσαμε την προκήρυξη της Περιφέρειας μέσα από την οποία ενισχύσαμε τη δύναμη μας με 42 νέους δημοτικούς αστυνόμους. Αυτά ως προς το λειτουργικό μέρος.
Όσον αφορά το ζήτημα της εντοπιότητας, θέλω να ξεκαθαρίσω ότι στις προκηρύξεις που γίνονται μέσω Περιφέρειας, η ποσόστωση της εντοπιότητας δεν υφίσταται. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό ότι ο διαγωνισμός γινόταν μέσω ΑΣΕΠ, καθιστούσε αδύνατη οποιαδήποτε παρέμβαση του Δήμου που θα επηρέαζε το αποτέλεσμα. Όσοι λοιπόν ισχυρίζονται ότι δεν κάναμε κάτι για να προσληφθούν περισσότεροι μαρουσιώτες στη Δημοτική Αστυνομία, απλά λένε ψέματα για να δημιουργήσουν εντυπώσεις. Και είναι οι ίδιοι που έκαναν τα στραβά μάτια όλα αυτά τα χρόνια που η πόλη δεν είχε δική της δημοτική αστυνομία».
Για τις κατηγορίες ότι η διοίκηση ολοκλήρωσε την προκήρυξη του ΑΣΕΠ για την πρόσληψη μόνιμου προσωπικού και δεν την ακύρωσε:
«Η σημερινή διοίκηση του Δήμου έκανε το αυτονόητο. Προχώρησε στην προκήρυξη διαγωνισμού μέσω του ΑΣΕΠ για να καλύψει μέρος των κενών οργανικών θέσεων του Δήμου. Αυτό ήταν αναγκαίο να γίνει και απορώ γιατί όλα αυτά τα χρόνια το Σωματείο εργαζομένων που σήμερα μας κατηγορεί, δεν έλεγε τίποτα για το γεγονός ότι ο Δήμος λειτουργούσε με καλυμμένο μόλις το 20% των οργανικών του θέσεων. Ποσοστό υπερβολικά χαμηλό, το οποίο εμείς προσπαθήσαμε να καλύψουμε.
Και προχωρήσαμε στο διαγωνισμό μέσω ΑΣΕΠ, αφού πρώτα κάναμε εξαντλητικό διάλογο και διαβούλευση που κράτησε πάνω από 6 μήνες με το σωματείο των μόνιμων υπαλλήλων αλλά και τους άλλους εργαζόμενους. Αποτέλεσμα αυτής της διαβούλευσης ήταν η προκήρυξη 168 θέσεων. Πράγματι προσπαθήσαμε αυτόν το διαγωνισμό να τον επαναπροκηρύξουμε, για να εκμεταλλευθούμε τις διατάξεις που αφορούν την εντοπιότητα, όμως το ΑΣΕΠ δεν μας επέτρεψε την επαναπροκήρυξη. Εξαντλήσαμε κάθε δυνατότητα, φτάσαμε να απευθύνουμε μέχρι και ερώτημα στο Νομικό Συμβούλιο του κράτους, δυστυχώς όμως δεν μπόρεσε ο διαγωνισμός αυτός να ακυρωθεί και να επαναπροκηρυχθεί.
Έτσι, προχωρήσαμε στη δημοσίευση των ονομάτων που μας ήρθαν από το ΑΣΕΠ, κι ο Δήμος είναι πλέον έτοιμος να καλύψει ένα σημαντικό μέρος των κενών οργανικών του θέσεων, έστω και με καθυστέρηση πολλών ετών. Αυτό όμως που πρέπει να μας αναγνωρισθεί είναι ότι ως διοίκηση επιλέξαμε μια διαφανή διαδικασία, χωρίς αποκλεισμούς, κι όχι μια διαδικασία με προσλήψεις από το παράθυρο».
Για τις κατηγορίες ότι η διοίκηση προσλαμβάνει συνέχεια καινούριους συμβασιούχους και δεν επιτρέπει την επιστροφή των πλεοναζόντων:
«Δεν προσλαμβάνουμε προσωπικό σε διοικητικές θέσεις, που είναι η πλειοψηφία των πλεοναζόντων, αλλά συμβασιούχους που απασχολούνται στους τομείς της καθαριότητας, του πρασίνου, των εξωτερικών συνεργείων, στους βρεφονηπιακούς σταθμούς, στα αθλητικά προγράμματα. Και, επίσης, εξαντλούμε κάθε δυνατότητα πρόσληψης προσωπικού μέσω προγραμμάτων που χρηματοδοτούνται από άλλους φορείς του Δημοσίου, π.χ. μερικής απασχόλησης, απόκτησης εργασιακής εμπειρίας, εξάμηνης πρακτικής. Κι όλα αυτά χωρίς να επιβαρύνουμε ούτε ένα ευρώ τους δημότες μας».
Για τις κατηγορίες ότι δεν λαμβάνεται μέριμνα για την ασφάλεια των λεωφορείων της Δημοτικής Συγκοινωνίας:
«Αυτός ο ισχυρισμός είναι ένα τεράστιο ψέμα, μια πελώρια ανευθυνότητα που εκφράζεται από ανθρώπους που τρώνε εδώ και χρόνια ψωμί από μια υπηρεσία που είναι καταξιωμένη στη συνείδηση των πολιτών. Από ανθρώπους που ανακαλύπτουν προβλήματα εκεί που δεν υπάρχουν, γιατί ξαφνικά μένουν εκτός αυτής της υπηρεσίας.
Θέλω να διαβεβαιώσω ότι τα λεωφορεία της Δημοτικής Συγκοινωνίας μας είναι απολύτως ασφαλή και κάνουμε ότι χρειάζεται για να παραμείνουν ασφαλή.
Περνούν δύο φορές το χρόνο από ΚΤΕΟ. Στα 2,5 αυτά χρόνια δεν έχει συμβεί ούτε ένα ατύχημα.
Η συντήρησή τους γίνεται από πιστοποιημένα συνεργεία και τα ανταλλακτικά που χρησιμοποιούμε είναι γνήσια.
Οι οδηγοί απασχολούνται σε ημερήσιες βάρδιες των 6 έως 6,5 ωρών. Σε εβδομαδιαίο επίπεδο αυτό μεταφράζεται σε λιγότερο από 38 ώρες. Τους καλοκαιρινούς μόνο μήνες (Ιούλιο και Αύγουστο) και την περίοδο των εορτών υπάρχει έλλειψη προσωπικού που καλύπτεται υπερωριακά. Οι υπερωριακές βάρδιες διανέμονται στους εργαζόμενους σε εθελούσια βάση και ουδέποτε οι οδηγοί αναλαμβάνουν συνεχόμενες βάρδιες.