Δέσμη προτάσεων για την εφαρμογή της Ελεγχόμενης Στάθμευσης στο κέντρο του Αμαρουσίου κατέθεσε προς τη δημοτική αρχή ο σύλλογος «Κασταλία», σε συνέχεια πρόσφατης τοποθέτησης της προέδρου του Δ.Σ. Δήμητρας Κρεκούκια ενώπιον του Δημοτικού Συμβουλίου. Την περίοδο που διανύουμε, όλοι οι φορείς όπως ο Εμπορικός Σύλλογος, ο σύλλογος «Κασταλία» κ.λπ. κάθονται στο τραπέζι μαζί με τον Δήμο, προκειμένου να καταλήξουν σε μια οριστική πρόταση που θα αφήσει ικανοποιημένες όλες τις πλευρές, στην υπόθεση της Ελεγχόμενης Στάθμευσης στο Κέντρο, την οποία θα κληθεί να διαχειριστεί και να υλοποιήσει η νέα δημοτική αρχή που θα προκύψει από τις εκλογές του Νοεμβρίου.
Στην επιστολή που απέστειλε προς τον πρόεδρο της Κοινωφελούς Επιχείρησης Κυκλοφορίας & Συγκοινωνίας Γιώργο Ζήκο, με κοινοποίηση στον δήμαρχο Γιώργο Πατούλη, το Δ.Σ. του συλλόγου προτείνει τα εξής:
❍ ❍ ❍
Η πρόταση για την Οργάνωση της Ελεγχόμενης Στάθμευσης στο Κέντρο του Αμαρουσίου, η οποία εμπεριέχεται στο Προσχέδιο της Μελέτης είναι, κατά την άποψή μας, ασαφής, γενική και εις βάρος των μονίμων κατοίκων του Παραδοσιακού – Ιστορικού Κέντρου του Αμαρουσίου, οι οποίοι διατελούν κυριολεκτικά “υπό διωγμόν”. Προκειμένου να συμβάλουμε στην εξειδίκευση της μελέτης και κυρίως στην άρση της προαναφερθείσης αδικίας, προτείνουμε:
1. Να καταγραφούν επακριβώς οι ανάγκες θέσεων των μονίμων κατοίκων του βασικού οδικού δικτύου (των “γαλάζιων δρόμων” της “Ζώνης Ι”), με διαδικασία πρόσκλησης υποβολής αιτήσεων, δεδομένου ότι ο αριθμός 1885 δεν αντιπροσωπεύει στην πραγματικότητα μόνο τα οχήματα των μονίμων κατοίκων, αφού κατά τις ώρες 3-5 π.μ. λειτουργούν και τα μπαρ, οι καφετέριες και οι λοιποί χώροι διασκέδασης της περιοχής του Ιστορικού-Παραδοσιακού Κέντρου.
2. Να ισχύσει η ‘“κάρτα μονίμου κατοίκου”, ενιαία για τους κατοίκους του κάθε τομέα (Α και Β).
3. Οι μόνιμοι κάτοικοι να έχουν προτεραιότητα έναντι των επισκεπτών σε όλους τους δρόμους της κεντρικής περιοχής ( και στο Βασικό Οδικό Δίκτυο της Ζώνης Ι ). Είναι αδιανόητο να “διώκονται” οι μόνιμοι κάτοικοι από το δρόμο τους, για να σταθμεύσουν οι επισκέπτες, και μάλιστα αυτοί που ήδη υφίστανται όλη την ατμοσφαιρική και ηχητική ρύπανση της κεντρικής περιοχής και θα έπρεπε -στο θέμα της στάθμευσης τουλάχιστον- να έχουν κάποια αντισταθμιστικά οφέλη. Είναι απαράδεκτο να διαχωρίζονται οι μόνιμοι κάτοικοι σε “πατρικίους” και “πληβείους”.
4. Οι θέσεις “παρά την οδό” να εξυπηρετούν κατά κύριο λόγο τους κατοίκους και για τους επισκέπτες να δημιουργηθούν πάρκινγκ περιφερειακά. Μέχρι τότε, να γίνεται εναλλαγή των θέσεων -κατά τις ώρες απουσίας των κατοίκων- με ελεγχόμενη στάθμευση για τους επισκέπτες.
5. Να εξεταστούν τα προβλήματα που δημιουργούν στην κυκλοφοριακή ροή και στους μονίμους κατοίκους (ηχορύπανση κ.λπ.), οι σταθμεύοντες επισκέπτες. Στις οδούς Τσαλδάρη, Θεμιστοκλέους, 28ης Οκτωβρίου, κάτω από τη Γέφυρα του ΗΣΑΠ, στον σταθμό και σε άλλα σημεία, τα σταθμευμένα Ι.Χ. εμποδίζουν συχνότατα τη διέλευση των λεωφορείων, με αποτέλεσμα το “μπλοκάρισμα” της κυκλοφορίας σε όλο το Ιστορικό Κέντρο αλυσιδωτά και τη ρύπανση της περιοχής.
6. Να προβλεφθούν θέσεις φορτοεκφόρτωσης και ειδικότερα περιφερειακά του Δικτύου Πεζοδρόμων του Ιστορικού Κέντρου.
7. Να αξιοποιηθούν τα ακίνητα τέως Παναγόπουλου και ΙΓΕ, με νόμιμη δημιουργία υπόγειων σταθμών αυτοκινήτων για δημόσια χρήση.
8. Να αποτραπεί η άναρχη στάθμευση στα πεζοδρόμια, στους πεζοδρόμους, γύρω από τη Μητρόπολη κ.λπ., με εντατική αστυνόμευση. Οι έμποροι θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν για τη στάθμευση τον δημοτικό χώρο που είναι όμορος του οικοπέδου Σταματιάδη / Αμαλίειου, όπως είχε αρχικά εφαρμοστεί, και να μην τον χρησιμοποιεί ως ιδιωτικό της πάρκινγκ η εταιρία Microsoft.
9. Τα έσοδα που θα εισπραχθούν από την ελεγχόμενη στάθμευση να αξιοποιηθούν για την ανανέωση του στόλου της Δημοτικής Συγκοινωνίας με λεωφορεία τεχνολογίας αντιρρυπαντικής.
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ «Η ΚΑΣΤΑΛΙΑ»
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Η Πρόεδρος Η Γεν. Γραμματέας
Δήμητρα Κρεκούκια Ελένη Σ. Σπυροπούλου