Άλλη μια εξωστρεφή και καινοτόμα πρωτοβουλία πήρε το 3ο Επαγγελματικό Λύκειο Χαλανδρίου, στο πλαίσιο εσωτερικής αξιολόγησης.
Το δραστήριο ΕΠΑΛ της πόλης συμμετέχει ενεργά στην ανάπτυξη οπτικού κώδικα διαπολιτισμικής επικοινωνίας και καλλιέργεια συναισθηματικής νοημοσύνης των μαθητών, σε αδελφοποίηση με το 2ο ΓΕΛ Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Ελληνικού.
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί της ξεχωριστής αυτής δράσης είναι οι: Άσπα Τζανέτου, Μόνικα Αγγελοπούλου, Καλλιόπη Περογιαννάκη και Βασίλης Ξηράκης.
To σχολείο του Χαλανδρίου μετέφερε στην ΑΜΑΡΥΣΙΑ λεπτομέρειες του προγράμματος
Οι μαθητές και μαθήτριες, εξερευνώντας τη γεωμετρία και την τέχνη, ανακάλυψαν εργαλεία επικοινωνίας.
Ήρθαν σε επαφή με τις έννοιες: σημείο, γραμμή, σχήμα, φόρμα, χρώμα, συναίσθημα και έμαθαν να οπτικοποιούν σκέψεις, συναισθήματα και καταστάσεις και μέσα από συζήτηση να τα ερμηνεύουν.
Στη συνέχεια εφάρμοσαν και δοκίμασαν τα εργαλεία αυτά στις ομάδες συνεργασίας που σχηματίστηκαν από τα 2 συνεργαζόμενα σχολεία, το 3ο ΕΠΑΛ Χαλανδρίου και 2ο ΓΕΛ Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Ελληνικού (συμμετέχουν περίπου 25 μαθητές και μαθήτριες).
Με αυτό τον τρόπο έχτισαν γέφυρες ουσιαστικής, οπτικής επικοινωνίας κατά την αλληλεπίδραση συνομηλίκων διαφορετικών πολιτισμών.
Οι πρώτες εντυπώσεις
Παρόλο που το σχέδιο δράσης δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί, τα αποτελέσματα από την παρθενική συνάντηση των παιδιών είναι εντυπωσιακά και έχουν ξεπεράσει ήδη τις προσδοκίες των εκπαιδευτικών που συμμετέχουν αλλά κυρίως των μαθητών και μαθητριών.
Πριν συναντηθούν, είχαν ανυπομονησία και ενθουσιασμό ανάμικτα με άγχος που θα γνωρίσουν από κοντά συνομήλικους από άλλους πολιτισμούς.
Στη δια ζώσης συνάντηση, αφού το κάθε παιδί γνώρισε την ομάδα του, ξεκίνησαν συνεργατικά να σχεδιάζουν στην αρχή διστακτικά και με αμηχανία.
Χάρη στη βοήθεια του φύλλου εργασίας και των εκπαιδευτικών, εξοικειώθηκαν αρκετά γρήγορα με τη διαδικασία και ανταποκρίθηκαν αξιοθαύμαστα.
Κάθε έργο είναι μοναδικό και ξεχωριστό, όπως και οι μαθητές. Μέσω της γραμμής και του χρώματος, αποκαλύφθηκαν εντυπωσιακά στοιχεία για τους δημιουργούς των έργων που ούτε οι εκπαιδευτικοί κι ίσως ούτε και τα παιδιά γνώριζαν για τον εαυτό τους και την ομάδα τους.
Δείτε επίσης: Ένωση Γονέων: «Το Υπουργείο Παιδείας δεν εστιάζει στην πρόληψη της σχολικής βίας»
Ειδήσεις από το Χαλάνδρι στο amarysia.gr