«Η απόφαση πάσχει νομιμότητας»
Με αντίστοιχα επιχειρήματα προσέφυγαν κατά της εν λόγω απόφασης και οι Νίκος Πανταζής και Σιδέρης Γεωργίου του συνδυασμού ΧΑΛΑΝΔΡΙ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ.
Αναλυτικά, η δική τους προσφυγή έχει ως εξής:
«Κατά της με αριθμό 583/2012 αποφάσεως της οικονομικής επιτροπής Δήμου Χαλανδρίου (Πρακτικό 20° της από 4-12-2012 τακτικής συνεδρίασης της Οικονομικής επιτροπής) με θέμα « Έγκριση Ανάθεσης ‘Καταγραφή και Ανάλυση του υπάρχοντος Συστήματος Ελεγχόμενης Στάθμευσης στον Δήμο Χαλανδρίου’ που δημοσιεύθηκε στην Διαύγεια 10/12/2012, οπότε και λάβαμε γνώση για να μπορούμε να την προσβάλουμε.
Με την παρούσα ένστασή μου, αιτούμαι την ακύρωση της με αριθμό 583/2012 αποφάσεως της οικονομικής επιτροπής Δήμου Χαλανδρίου (Πρακτικό 20° της από 4-12-2012 τακτικής συνεδρίασης της Οικονομικής επιτροπής) με θέμα: «Έγκριση Ανάθεσης ‘Καταγραφή και Ανάλυση του υπάρχοντος Συστήματος Ελεγχόμενης Στάθμευσης στον Δήμο Χαλανδρίου’ για τους παρακάτω νόμιμους, βάσιμους και αληθινούς λόγους:
Ι. ΠΑΡΑΔΕΚΤΟ
1. Σύμφωνα με το άρθρο 227 παρ.1 του Ν. 3852/2010 ορίζεται ότι οποιοσδήποτε έχει έννομο συμφέρον μπορεί να προσβάλει τις αποφάσεις των συλλογικών ή μονομελών οργάνων των δήμων, των περιφερειών, των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου αυτών και των συνδέσμων για λόγους νομιμότητας, μέσα σε προθεσμία δεκαπέντε (15) ημερών από τη δημοσίευση της απόφασης ή την ανάρτησή της στο διαδίκτυο ή από την κοινοποίησή της ή αφότου έλαβε γνώση αυτής. (…)
Αλλά προσφεύγουμε και ως δημότες Χαλανδρίου, καθώς θίγονται τα έννομα συμφέροντα μας από την κατασπατάληση χρήματος που γίνεται από τον δημοτικό κορβανά, αναιτιολόγητα, με διαδοχικές μελέτες που ανατίθενται για το ίδιο θέμα μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα: 1) απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου αρ.331/2009 αξίας 36.900 ευρώ με θέμα: “Συζήτηση και λήψη απόφασης για έγκριση μελέτης οργάνωσης ελεγχόμενης στάθμευσης σε επιλεγμένες περιοχές του Δήμου Χαλανδρίου”. 2) απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου αρ. 270/2012 που στοίχισε 7.500 ευρώ με το ίδιο ακριβώς θέμα: “Συζήτηση και λήψη απόφασης για έγκριση μελέτης οργάνωσης ελεγχόμενης στάθμευσης σε επιλεγμένες περιοχές του Δήμου Χαλανδρίου” και μάλιστα από το ίδιο μελετητικό γραφείο και οι δύο μελέτες, των Καρεκλά Ευάγγελου και Τερροβίτη Ελένης και 3) η απόφαση της οικονομικής επιτροπής, κατά της οποίας προσφεύγουμε με την παρούσα, αξίας 11.070 ευρώ.
Μάλιστα, η ζημία που υφιστάμεθα γενικώτερα ως δημότες προκαλείται από ποικίλες αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου, όπως το κλείσιμο τεσσάρων παιδικών σταθμών, η αναστολή της λειτουργίας όλων των κοινωνικών δομών για οικονομικούς λόγους, όπως αναληθώς ισχυρίζεται ο δήμαρχος (γεγονότα που δεν ισχύουν και δεν αποδεικνύονται, καθώς ο Δήμος Χαλανδρίου διαθέτει μηνιαία έσοδα ποσού …). Επιπροσθέτως όμως, δεν ισχύουν τα όσα αβάσιμα επικαλείται η δημοτική αρχή και αυτό αποδεικνύεται και από την απροκάλυπτη και εξόφθαλμα αναιτιολόγητη δαπάνη τριών στην σειρά μελετών, ως προαναφέραμε, αλλά και τριών προχείρων διαγωνισμών αξίας 1) 72.000 ευρώ για προμήθεια καρτών (ελεγχόμενης στάθμευσης), 2) αξίας 40.000 ευρώ για διαγράμμιση (αφορώσα την ελεγχόμενη στάθμευση στους δρόμους του Συστήματος), 3) αξίας 45.000 ευρώ για κατακόρυφη σήμανση (αφορώσα την ελεγχόμενη στάθμευση στους δρόμους του Συστήματος), για ένα μέτρο δηλαδή που ερήμωσε το εμπορικό κέντρο του Χαλανδρίου, που εμποδίζει τους κατοίκους να έλθουν στο κέντρο της πόλης όπου βρίσκονται όλες οι υπηρεσίες, χωρίς να γνωρίζουμε ακόμη πόσο αύξησε τα έσοδα του Δήμου και ερχόμαστε να πιστεύουμε ότι υλοποιείται μόνο για να ωφεληθούν εκείνοι που ανέλαβαν τις μελέτες και σίγουρα δεν ελήφθη προς όφελος των δημοτών, καθώς έχει παγίως γίνει νομολογιακά δεκτό ότι το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης έρχεται σε ευθεία αντίθεση με την έννομη τάξη της χώρας μας, ως παράνομο και αντισυνταγματικό λόγω αδικαιολόγητου περιορισμού της χρήσεως των κοινοχρήστων χώρων της πόλης και του –δυσανάλογου με τον επιδιωκόμενο σκοπό του μέτρου- περιορισμού της ελευθερίας δημοτών και επισκεπτών στην χρήση αυτή.
Συνεπώς, θα πρέπει να καταφαθεί η βλάβη την οποία υφιστάμεθα προσωπικώς, ως δημότες του Χαλανδρίου, συνεπώς και υπ’αυτήν την ιδιότητά μας έχουμε άμεσο, προσωπικό και ενεστώς έννομο συμφέρον για την προσβολή της ως άνω απόφασης.
Επίσης, η λήψη τέτοιων μέτρων εντάσσεται στην λογική της ανταποδοτικότητας και όχι της επιβολής πρόσθετων φοροεισπρακτικού χαρακτήρα μέτρων εις βάρος των πολιτών. Αμφίβολο είναι λοιπόν, εάν η δημοτική αρχή λαμβάνοντας την αρχική απόφαση επιβολής του μέτρου ελεγχόμενης στάθμευσης και όλων των επομένων που απορρέουν από αυτήν, συμπεριλαμβανομένης της προσβαλλομένης με την παρούσα, έχει σκοπό να διαθέσει τα όποια έσοδα σε έργα ανταποδοτικού χαρακτήρα για τον Δήμο Χαλανδρίου, καθώς τίποτα τέτοιο δεν αποδεικνύεται μέχρι στιγμής. Αλλά ακόμα και εάν επρόκειτο για τέτοια περίπτωση, κρίνεται εντελώς αλυσιτελές ένα τέτοιο μέτρο που επιβαρύνει οικονομικά δημότες και μη, κατοίκους, επισκέπτες, συναλλασσόμενους καθημερινά με τις Υπηρεσίες του Δήμου μας.
Σημειωτέον, δε, ότι πριν την επιβολή του μέτρου αυτού, ο Δήμος είχε προετοιμαστεί από την Τεχνική Υπηρεσία με τις προβλέψεις και μελέτες της οικείας επιστήμης, ώστε να καταγραφεί κάθε κρίσιμο στοιχείο για την εφαρμογή του συστήματος. Δεν μπορεί, λοιπόν, σήμερα να ζητά ξανά η Τεχνική Υπηρεσία πρόσθετες μελέτες για την επικαιροποίηση, δήθεν, του συστήματος. Και ακόμα κι εάν ήθελε υποτεθεί ότι η Τεχνική Υπηρεσία είναι ανέτοιμη για την παρακολούθηση του Συστήματος Ελεγχόμενης Στάθμευσης ή δεν δύναται να καταγράψει, αναλύσει την εφαρμογή και τήρησή του κλπ. (παρότι στελεχώνεται από επιστήμονες της οικείας επιστήμης), δεν συνιστά παραδεκτή δικαιολογία η ολιγωρία των Υπηρεσιών και οργάνων του Δήμου, ώστε να επιβαρυνθεί ο Δήμος με πρόσθετα και περιττά έξοδα για να καλύψει ελλείμματα για τα οποία δεν ευθύνονται οι δημότες.
Επειδή λοιπόν, από την ανάθεση μελετών που, ακόμη και αν χρειάζονταν, θα μπορούσε ευχερώς να προβεί σε αυτές η Τεχνική Υπηρεσία, διατίθεται ένα μεγάλο ποσό που αφαιρείται από την κοινωνική πολιτική του Δήμου με αποτέλεσμα, ως προεξετέθη, να κλείνουν παιδικοί σταθμοί, να χρειάζεται να συνεισφέρουμε σαν πολίτες για τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων, να στερούμεθα σαν πολίτες της καθαριότητας και βασικών έργων υποδομής (πεζοδρόμια, δρόμοι , φωτισμός, αγωγοί όμβριων), έργα στα οποία αρνείται πεισματικά ο Δήμος να διαθέσει κεφάλαια, ενώ αφειδώλευτα ξοδεύει σε άχρηστες μελέτες, όπως η με την προσβαλλομένη ανατεθείσα.
Επειδή ήδη ο Δήμος οφείλει 6.500.000 ευρώ περίπου σε ιδιώτες και 7.500.000 ευρώ σε δάνεια, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να χαρακτηρισθεί “κόκκινος” και να τεθεί υπό επιτήρηση, το οποίο σημαίνει νέα και υποχρεωτική σύμφωνα με τον νόμο φορολόγηση τόσο στα ανταποδοτικά όσο και στο ΤΑΠ που από 0,25% θα πάει στο 3% για να αυξηθούν τα έσοδα του.
Επειδή θεωρούμε υπερβολή την διεξαγωγή τριών μελετών για το ίδιο θέμα και μη σύννομη την ανάθεση στο ίδιο μελετητικό γραφείο των δύο πρώτων.
Επειδή η προσβαλλομένη απόφαση δεν διαθέτει επαρκή αιτιολογία ως προς το γιατί απαιτείται τέτοιου είδους μελέτη και μάλιστα σε βάθος χρόνου 12 μηνών, αντικειμενικά υπερβολικό για την παρακολούθηση του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης.
Επειδή, σύμφωνα με τα προταθέντα, η προσβαλλόμενη απόφαση πάσχει νομιμότητας και συνεπώς είναι ακυρωτέα.
Επειδή η παρούσα προσφυγή-ένστασή μας είναι στο σύνολό της νόμιμη, βάσιμη και αληθινή, ασκείται δε εμπρόθεσμα.
Για τους λόγους αυτούς αιτούμεθα:
●Να γίνει δεκτή η παρούσα προσφυγή-ένστασή μας.
●Να ακυρωθεί η προσβαλλόμενη με αριθμό 583/2012 απόφαση Οικονομικής Επιτροπής Δήμου Χαλανδρίου».