Στο επίκεντρο επανέρχεται και πάλι, ενόψει και των χριστουγεννιάτικων εορτών, το θέμα της Ελεγχόμενης Στάθμευσης στον Δήμο Χαλανδρίου. Προσφυγές κατά της νέας μελέτης και μείωση τιμών κατά 50%.
Επιμέλεια: Αρετή Κοτσολάκου
Συγκεκριμένα, την κατάθεση προσφυγών στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση από τους συμβούλους του συνδυασμού ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ και τα μέλη της παράταξης ΧΑΛΑΝΔΡΙ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ προκάλεσε η απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου της 4ης Δεκεμβρίου με θέμα «Έγκριση ανάθεσης της μελέτης “Καταγραφή και ανάλυση του υπάρχοντος συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης στον Δήμο”». Και οι δύο προσφυγές κατατέθηκαν στις 12 Δεκεμβρίου και πλέον αναμένεται με ενδιαφέρον η απάντηση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης.
Την ίδια στιγμή, με απόφασή της η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής προχώρησε στον επανακαθορισμό προς τα κάτω των τιμών στάθμευσης για τους επισκέπτες.
Μείωση τιμών
Πιο αναλυτικά, οι νέες τιμές για τα οχήματα των επισκεπτών είναι:
● 0,5 ευρώ η 1 ώρα
● 1 ευρώ οι 2 ώρες
● 1,5 ευρώ οι 3 ώρες
Στη σχετική ανακοίνωση της δημοτικής αρχής για το θέμα επισημαίνονται τα εξής: «Υπενθυμίζεται ότι η χρέωση για τη στάθμευση έχει ως στόχο να δημιουργήσει αντικίνητρο στους χρήστες των θέσεων να παρκάρουν επί μακρά χρονική διάρκεια (στερώντας έτσι τη δυνατότητα από άλλους επισκέπτες να βρίσκουν θέση στάθμευσης). Έτσι διασφαλίζεται εναλλαγή στις θέσεις στάθμευσης διευκολύνοντας την πρόσβαση στην αγορά του Χαλανδρίου για τα αυτοκίνητα αλλά και ιδιαίτερα για τους πεζούς, τα ΑΜΕΑ, τους ποδηλάτες και άλλες ομάδες πληθυσμού.
Ο Δήμος έχει ήδη προγραμματίσει να αξιοποιήσει τα έσοδα από την ελεγχόμενη στάθμευση για τη προμήθεια λεωφορείου και λειτουργία λεωφορειακής γραμμής που θα συνδέει το σταθμό μετρό Αγίας Παρασκευής με το κέντρο της πόλης αλλά και για άλλες δράσεις που θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στο κέντρο της πόλης».
Η προσφυγή της ΛΑΪΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ
Στην προσφυγή τους ενάντια στην απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου οι σύμβουλοι της ΛΑΪΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ Λούλα Καρατζά, Πέτρος Αναστασιάδης και Στέλλα Μπράτιμου κάνουν λόγο για πρόκληση «αδικαιολόγητης οικονομικής ζημιάς στον Δήμο», ενώ υποστηρίζουν ότι δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις που ορίζει ο νόμος για τις απευθείας αναθέσεις. Αναλυτικά, το κείμενο της προσφυτής έχει ως εξής:
«Προσφυγή κατά της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Χαλανδρίου της 4ης Δεκεμβρίου 2012 με θέμα: “Έγκριση ανάθεσης της μελέτης Καταγραφή και ανάλυση του υπάρχοντος συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης στον Δήμο Χαλανδρίου”.
Ζητάμε την ακύρωση της ανωτέρω απόφασης διότι:
Το 2009 έγινε με απευθείας ανάθεση η πρώτη μελέτη για εφαρμογή του Συστήματος Ελεγχόμενης Στάθμευσης στον Δήμο Χαλανδρίου. Ο λόγος της απευθείας ανάθεσης από την τότε διοίκηση ήταν το επείγον της διευθέτησης των χώρων στάθμευσης στο κέντρο της πόλης. Η μελέτη αυτή παραδόθηκε, δεν εφαρμόστηκε όμως ποτέ, κόστισε 35.700 ευρώ και περιείχε μεγάλες έκτασης οριοθέτηση χώρων στάθμευσης.
Η νέα (σημερινή) διοίκηση επανήλθε και έδωσε νέα μελέτη το 2011 με μικρότερο εύρος οριοθέτησης που κόστισε 9.225 ευρώ και η οποία εφαρμόστηκε την 1/9/2012.
Με την παρούσα απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής έχουμε νέα απευθείας ανάθεση με το σκεπτικό ότι το σύστημα αυτό της ελεγχόμενης στάθμευσης πρέπει να επεκταθεί.
Η συγκεκριμένη απόφαση θα προκαλέσει αδικαιολόγητη οικονομική ζημιά στον Δήμο, σε μια στιγμή μάλιστα που οι οικονομικές δυνατότητες είναι μηδαμινές (χρέη, αδυναμία να λειτουργήσει σοβαρές κοινωνικές υπηρεσίες όπως παιδικούς σταθμούς, σχολεία κλπ). Είναι δε παράνομη, διότι:
Αφενός ο Δήμος Χαλανδρίου διαθέτει ειδικό συγκοινωνιολόγο στην Τεχνική Υπηρεσία του που θα μπορούσε να κάνει την οποιαδήποτε μελέτη.
Αφετέρου ούτε επείγον θέμα υπάρχει, αφού στην απευθείας ανάθεση δίνει χρόνο στον μελετητή 12 μηνών για να παραδώσει την συγκεκριμένη μελέτη.
Τις δύο αυτές προϋποθέσεις ορίζει ο νόμος για απευθείας αναθέσεις, δηλαδή το επείγον του θέματος και την αδυναμία της υπηρεσίας να ανταποκριθεί. Στη συγκεκριμένη περίπτωση καμία από τις δύο προϋποθέσεις δεν υπάρχει.
Να σημειωθεί ότι με το μέτεορ της ελεγχόμενης στάθμευσης είναι αντίθετη η πλειοψηφία των εμπόρων και κατοίκων (έχουν συγκεντρωθεί εκατοντάδες υπογραφές). Παράλληλα, σύμφωνα με απόφαση δικαστηρίου ο δημόσιος χώρος πρέπει να είναι ελεύθερος για τον πολίτη που πληρώνει έτσι κι αλλιώς τέλη κυκλοφορίας.
Επομένως, ζητάμε την ακύρωση της συγκεκριμένης απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής διότι:
●Δεν υπάρχει επείγον θέμα.
●Η Τεχνική Υπηρεσία μπορεί να ανταποκριθεί.
●Η δαπάνη για μελέτη που όμοιες έχουν ήδη γίνει και δεν έχουν αξιοποιηθεί είναι υπέρογκη».