Πριν μια εικοσαετία περίπου κάθε σχολείο, ή κάθε σχολικό συγκρότημα, είχε την δική του ΣΕ και ο διευθυντής ήταν υπεύθυνος για την λειτουργία της. Κάθε χρόνο έστελνε στο ελεγκτικό συνέδριο φωτοτυπία του Βιβλίου Εσόδων – Εξόδων και των αντίστοιχων παραστατικών. Αρμοδιότητα της ΣΕ ήταν η αγορά των αναλώσιμων (χαρτικά, είδη καθαριότητας, πετρέλαιο), η πρόσληψη και πληρωμή των καθαριστριών, το κυλικείο (έλεγχος- μίσθωση) και οι μικροεπισκευές.
Από το 1990 είτε με ΠΑΣΟΚ είτε με ΝΔ έχουμε την πρώτη φάση της αποκέντρωσης της εκπαίδευσης, στο πλαίσιο του νεοφιλελευθερισμού και ένα μέρος των αρμοδιοτήτων του Υπουργείου Παιδείας πέρασαν στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, όπως π.χ. οι επισκευές των σχολικών κτιρίων.
Οι ΣΕ έγιναν πενταμελείς με γραμματέα τον διευθυντή, πρόεδρο που οριζόταν από το δήμο και μέλη έναν εκπαιδευτικό, ένα γονέα κι ένα μαθητή.
Το 2010 ψηφίζεται ο «Καλλικράτης», δεύτερη φάση της αποκέντρωσης της εκπαίδευσης Ν. 3852 7/6/10 άρθρο 94 πρόσθετες αρμοδιότητες των δήμων, παράγραφος 4. Μεταφέρονται όλες οι αρμοδιότητες του Υπουργείου Παιδείας, πλην του προγράμματος της εκπαίδευσης, χωρίς την απαραίτητη χρηματοδότηση, στην Τοπική Αυτοδιοίκηση. Η κατασκευή και ο εξοπλισμός των κτιρίων, η αγορά οικοπέδων για ανέγερση σχολείων, που γινόταν από τον ΟΣΚ, η ενοικίαση κτιρίων και η μεταφορά των μαθητών κ.λπ. θα γίνεται από τους δήμους με δικούς τους πόρους δηλαδή μέσω της δημοτικής φορολογίας.
Το 2011 καταργήθηκαν οι ΣΕ ανά σχολείο και δημιουργούνται δύο σε κάθε Δήμο, μία για κάθε βαθμίδα εκπαίδευσης, με αρμοδιότητες που είχαν οι προηγούμενες και βέβαια χωρίς να γίνει καμιά αποτίμηση της προηγούμενης εμπειρίας.
Το αποτέλεσμα από τα νεοφιλελεύθερα πειράματα στο Χαλάνδρι είναι τελείως αρνητικό και είναι το παρακάτω:
1) Μερικές από τις πενταμελείς ΣΕ, όταν καταργήθηκαν δεν είχαν κλείσει τα βιβλία τους και τα έκλεισαν με απόφαση του Δημοτικού Συμβούλιου, και άλλες για να κλείσουν προσέλαβαν λογιστές με έξοδα των φορολογούμενων.
2) Οι νέες είναι πολυπρόσωπα όργανα που είναι δύσκολο να συγκληθούν (15μελή) και να υπάρξει απαρτία. Γιατί να έλθουν τα μέλη και να συζητήσουν το αυτονόητο π.χ. πώς να πληρωθούν οι καθαρίστριες, ή για τον τρόπο που θα πληρωθούν οι ΔΕΚΟ, πώς θα αγοραστούν τα αναλώσιμα, πως θα μαζευτούν τα παραστατικά από τους διευθυντές και θα σταλούν στην ΣΕ; Είναι ζητήματα πάγια και δεν χρειάζονται συζήτηση αν υπάρχει το απαραίτητο προσωπικό και η απαραίτητη θέληση.
Για τις δύο ΣΕ υπάρχει ένας υπάλληλος, χωρίς μηχανογράφηση των διαδικασιών, με αποτέλεσμα να μην υπάρχουν εισηγήσεις στα θέματα που είναι προς συζήτηση, να μην κρατιούνται πρακτικά και να αργοπορεί πάντοτε η κατάθεση του απολογισμού, πχ οι απολογισμοί του 2012: για την ΣΕ της Β΄θμιας κατατέθηκε τον Οκτώβριο και της Α΄θμιας δεν έχει κατατεθεί ακόμη, ενώ έπρεπε να έχουν κατατεθεί και ψηφιστεί μέχρι τις 28 /2 /2013. Τα μέλη της ΣΕ από την μεριά της Διοίκησης ισχυρίζονται ότι καθυστερούν οι δ/ντες των σχολείων να στείλουν τα απαραίτητα παραστατικά και έτσι υπάρχει η καθυστέρηση.