Η Dodge -που μας έχει συνηθίσει στην κατασκευή πρωτοποριακών μοντέλων-ταράζει τα νερά για άλλη μια φορά στην αγορά των μεσαίων οχημάτων ελευθέρου χρόνου (SUV) με το ολοκαίνουριο Dodge Nitro. Το Nitro, έχει εξαιρετική εμφάνιση, σπορ επιδόσεις, ασφάλεια και δυνατότητα μεταφοράς φορτίων.
«Το Dodge Nitro, το πρώτο μεσαίο SUV της μάρκας, δίνει σάρκα και οστά στην τολμηρή και δυναμική προσέγγιση της Dodge», είπε ο Thomas Hausch, Executive Director International Sales and Marketing της Chrysler. «Απέναντι σε ανταγωνιστές χωρίς ιδιαίτερη προσωπικότητα, το Dodge Nitro έχει να επιδείξει τη σχεδίαση, την τεχνολογία και τις επιδόσεις του για να εμπνεύσει τον καταναλωτή και να ταράξει τα νερά της κατηγορίας των μεσαίων SUV».
Το Dodge Nitro θα διατίθεται με τρεις διαφορετικούς κινητήρες, δυο βενζίνης κι έναν πετρελαίου. Το νέο SUV προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις σε όλους τους τομείς και ανταγωνιστική οικονομία καυσίμου, σε συνδυασμό με βελτιωμένη ασφάλεια και άνεση. Επιπλέον, το ευρύχωρο εσωτερικό του Nitro φιλοξενεί με μεγάλη άνεση πέντε επιβάτες και διαθέτει πρωτοποριακούς αποθηκευτικούς χώρους, ενώ η ευελιξία διαμόρφωσής του ικανοποιεί τις μεταφορικές ανάγκες των επιβατών με όλες τους τις αποσκευές.
«Πέρα από την ελκυστική του εμφάνιση, που είναι χαρακτηριστική των μοντέλων της Dodge, το Nitro αποτελεί και μια απόλυτα λογική επιλογή χάρη στην ασύγκριτη τιμή του. Με κορυφαία σχέση τιμής-επιδόσεων, το Dodge Nitro κάνει πραγματικότητα τη δέσμευση της εταιρείας για προσιτές επιδόσεις» πρόσθεσε ο Hausch.
Το Dodge Nitro θα διατίθεται στις αγορές της Ευρώπης σε τρεις εκδόσεις, SE, SXT και R/T. Η παραγωγή του θα ξεκινήσει το δεύτερο τρίμηνο του 2007.
Τολμηρή σχεδίαση Dodge
Η αισθητική του νέου Dodge Nitro προσθέτει στην αγορά των SUV κάτι που της έλειπε εδώ και πολύ καιρό: την τολμηρή και δυναμική προσέγγιση της Dodge. Το Nitro οφείλει τη μυώδη εμφάνισή του στα εξής στοιχεία: στη χαρακτηριστική, σε σχήμα σταυρού εμπρός μάσκα του, που στο κέντρο της φιλοξενεί ανάγλυφο το έμβλημα της Dodge, στο εντυπωσιακό της σήμα κατατεθέν, στα διογκωμένα πλαϊνά φτερά και στον όγκο που του προσδίδει η ψηλά τοποθετημένη κουπαστή των παραθύρων. Ακόμη και οι εξωτερικοί καθρέφτες και οι λαβές των θυρών συμβάλλουν στο μυώδες παρουσιαστικό του.
Οι τροχοί του Dodge Nitro είναι τοποθετημένοι στις τέσσερις γωνίες του αμαξώματος, βελτιώνοντας την απόδοση και τις ικανότητές του. Οι φαρδιοί και μεγάλης διαμέτρου τροχοί 16, 17 και 20 ιντσών -ανάλογα με το μοντέλο- ενισχύουν τον τολμηρό χαρακτήρα του νέου SUV της Dodge.
Το εσωτερικό του Dodge Nitro έχει σχεδιαστεί ώστε να είναι μοντέρνο, απλό και πολυχρηστικό. Οι εμπρός θέσεις παρέχουν εύκολη πρόσβαση και η στιβαρή στήριξη των καθισμάτων εξασφαλίζει άνεση και ασφάλεια για τους επιβάτες. Το τιμόνι είναι τεσσάρων ακτίνων κι επενδυμένο με δέρμα, ο δε πίνακας οργάνων διαθέτει τρεις εσοχές που φιλοξενούν συνολικά τέσσερα διαφορετικά όργανα. Τα όργανα είναι μαύρα με λευκές και γκρι ενδείξεις ενώ οι δείκτες είναι πορτοκαλί.
Πανίσχυρα μηχανικά μέρη
Οι κινητήρες που εξοπλίζουν το Dodge Nitro συνδυάζουν την δύναμη και τις επιδόσεις με την ομαλή και πολιτισμένη λειτουργία.
Ο βενζινοκινητήρας V6 των 4 λίτρων με περιεχόμενη γωνία 60ο, μονούς εκκεντροφόρους επικεφαλής και τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο τοποθετείται στην κορυφαία έκδοση R/T του Dodge Nitro. Αποδίδει μέγιστη ισχύ 191 kW (260 hp DIN) στις 6.000 rpm και μέγιστη ροπή 360 Nm (36,7 kgm) στις 4.000 rpm. Συνδυάζεται με εξελιγμένο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων πέντε σχέσεων, που προσφέρει στον οδηγό είτε την δυνατότητα πλήρους αυτόματης λειτουργίας, είτε, μέσω του συστήματος Electronic Range Select, την δυνατότητα χειροκίνητης επιλογής σχέσεων.
Ο 3,7 λίτρων βενζινοκινητήρας V6, περιεχόμενης γωνίας 90ο με μονούς εκκεντροφόρους επικεφαλής και δύο βαλβίδες ανά κύλινδρο εξοπλίζει τις εκδόσεις SE και SXT. Πρόκειται για έναν οικονομικό, ανθεκτικό και ομαλό στη λειτουργία του κινητήρα με περίσσεια ισχύος και ροπής, που προσφέρει στο Nitro το συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού. Είναι ένας κινητήρας εύκολος στην οδήγηση, αποδίδοντας το μεγαλύτερο ποσοστό της ροπής σε χαμηλές στροφές, και ευχάριστος με ομαλή και αθόρυβη η λειτουργία του στο ρελαντί.
Επιπλέον, μια νέα εξελιγμένη βαλβίδα για την ανακύκλωση των καυσαερίων βελτιώνει ακόμη περισσότερο την οικονομία καυσίμου. Αποδίδει ισχύ 151 kW (205 hp DIN) στις 5.200 rpm και μέγιστη ροπή 314 Nm (32 kgm) στις 4.000 rpm. Συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων τεσσάρων σχέσεων, η λειτουργία του οποίου εξασφαλίζει τη μέγιστη δυνατή οικονομία καυσίμου.Τέλος, διατίθεται ένας ολοκαίνουριος πετρελαιοκινητήρας 2,8 λίτρων με υπερσυμπιεστή και κοινό αυλό τροφοδοσίας καυσίμου (common rail).(, που αναμένεται ότι θα είναι πολύ δημοφιλής στις αγορές της Ευρώπης.) Ο δεύτερης γενιάς κινητήρας «Panther» CRD είναι τετρακύλινδρος, με χωρητικότητα 2.768 κ.εκ., δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής με ιμάντα χρονισμού, και τέσσερις βαλβίδες σε κάθε κύλινδρο. Η απόδοσή του είναι τέτοια που προσδίδει στο Nitro κορυφαίες επιδόσεις σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
Το μπλοκ του κινητήρα είναι κατασκευασμένο από χυτοσίδηρο. Η κυλινδροκεφαλή είναι από αλουμίνιο και διαθέτει διπλούς αυλούς εισαγωγής: έναν απευθείας κι έναν πλευρικό, ο οποίος συμβάλλει στον καλύτερο στροβιλισμό και ανάμιξη του καύσιμου μίγματος πριν την εισαγωγή του στο θάλαμο καύσης. Το σύστημα τροφοδοσίας είναι το EDC 16 της Bosch, άμεσου ψεκασμού, και αποτελείται από κοινό αυλό τροφοδοσίας – common rail – με πιεζοηλεκτρικά ακροφύσια (μπεκ), μεταβλητής γεωμετρίας υπερσυμπιεστή και ηλεκτρονικά ελεγχόμενη βαλβίδα ανακύκλωσης καυσαερίων (EGR).
Ο κινητήρας CRD των 2,8 λίτρων συνδυάζεται είτε με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων είτε με αυτόματο κιβώτιο πέντε σχέσεων. Αποδίδει ισχύ 130 kW (177 hp DIN) στις 3.800 rpm και μέγιστη ροπή 460 Nm (46,9 kgm) στις 2.000 rpm. Η μέση κατανάλωσή του αγγίζει τα 8,6 λίτρα ανά 100 km (μικτός κύκλος).
Το Dodge Nitro σχεδιάστηκε και κατασκευάζεται με βάση το σύστημα CDS (Chrysler Development System), μια διαδικασία παραγωγής που βελτιώνει την ποιότητα των προϊόντων, την ταχύτητα με την οποία αυτά φτάνουν στην αγορά, περιορίζει το κόστος και βοηθά τη γρήγορη ενσωμάτωση καινοτομιών σε κάθε νέο μοντέλο.
Το Dodge Nitro προσφέρεται με σύστημα μετάδοσης της κίνησης και στους τέσσερις τροχούς (4Χ4) αυξάνοντας την ασφάλεια και το αίσθημα σιγουριάς κατά την οδήγηση σε ολισθηρό οδόστρωμα ή κάτω από δυσμενείς καιρικές συνθήκες όπως η βροχή ή το χιόνι. Το βοηθητικό κιβώτιο τετρακίνησης NV143 προσφέρει στον οδηγό την επιλογή μεταφοράς της κίνησης είτε μόνο στον πίσω άξονα (2WD), είτε και στους δύο άξονες (4WD Part – time) ισόποσα κατανεμημένη (50/50).