Από τη στιγμή που το μοντέρνο αυτοκίνητο θα πρέπει να ικανοποιεί τις εκτός δρόμου απαιτήσεις του ιδιοκτήτη του, όλοι οι κατασκευαστές προσαρμόζουν τα σχέδια και τα μοντέλα τους στην κατεύθυνση αυτή. Πόσο μάλλον η εταιρεία που γέννησε την κατηγορία και έδωσε τ' όνομά της στα τετρακίνητα οχήματα.
Οι αναζητήσεις της Jeep έχουν να κάνουν τόσο με την αμερικανική όσο και με τις διεθνείς αγορές. Το Compass στρέφεται κυρίως προς τη δεύτερη, ενώ το Commander είναι «παιδί της Αμερικής». Όσες φορές το βλέπαμε στον δρόμο, αναρωτιόμασταν για τη συμπεριφορά του. Τώρα άρχισαν να λύνονται οι απορίες μας.
Γλυκό και άγριο μαζί!
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά προετοιμάζουν κάπως τον οδηγό που θα πιάσει το τιμόνι του Commander για πρώτη φορά. Κινητήρας V8, με 5.700 cc (!) και 340 ίππους, βάρος 2.300 κιλά, επιτάχυνση 8-9'' και τελική 220 χ.α.ώ. είναι αριθμοί που ακούγονται… ανατριχιαστικοί. Η εμπειρία της Jeep, όμως, κατάφερε να δώσει ένα τελικό αποτέλεσμα πολύ πιο ήπιο και βατό, ακόμα και για οδηγούς με μικρή εμπειρία.
Έτσι, στην πόλη το Commander κινείται στρωτά, χωρίς υπερβολικούς θορύβους, ενώ το κιβώτιο (αυτόματο, πεντατάχυτο) κάνει καλά τη δουλειά του. Το τιμόνι και οι αναρτήσεις επιτρέπουν μια σχετική ευελιξία, ενώ τα φρένα δεν «ζορίζονται» με το τεράστιο βάρος.
Γόνος… οικολογίας
Το Commander δανείστηκε, όπως είναι φυσικό, πολλά στοιχεία απ' το Grand Cherokee (μαζί και τους κινητήρες), αλλά στηρίχθηκε επιπλέον σε μια επαναστατική τεχνολογία (Quiet steel) δύο στρωμάτων ατσαλιού, με ενδιάμεση ηχομόνωση! Έτσι, στο εσωτερικό η ατμόσφαιρα είναι πολιτισμένη και οι επιβαίνοντες δεν ενοχλούνται από τα 340 καθαρόαιμα, που καλπάζουν κάτω απ' το καπό!
Ο στόχος της αύξησης του εσωτερικού χώρου έχει επιτευχθεί με πιο στενούς χώρους για τους εμπρός, αλλά με τρίτη σειρά καθισμάτων (που ανοίγει στο πορτμπαγκάζ), που δίνει στο Commander τον τίτλο του «πρώτου επταθέσιου τζιπ»! Για τις ανάγκες του τρίτου διαφορικού και λοιπών τεχνολογικών ιδιαιτεροτήτων, η μεσαία σειρά είναι υπερυψωμένη, δίνοντας στους τυχερούς καθήμενους την αίσθηση ότι βρίσκονται σε… άμαξα.
Όπως θα καταλάβατε, το Commander τραβά τα βλέμματα παντού. Το παρκάρεις, για παράδειγμα, στη πλατεία της Πεντέλης μπροστά στο σουβλατζίδικο και ντρέπεσαι να κατέβεις, επειδή σε κοιτούν 50 ζευγάρια μάτια! Όσοι, λοιπόν, έχουν καλή σχέση με την επίδειξη, θα βρουν στο Commander τον… θεό τους.
Έχουμε (;) και λέμε…
Εντάξει, το Commander δεν αντιμετωπίζει δυσκολίες ούτε και εκτός δρόμου, όπου το ειδικό σύστημα των 3 διαφορικών κατανέμει τη ροπή εκεί που χρειάζεται (μέχρι και 100% σε ένα τροχό!), ώστε να ξεκολλήσεις από τα δύσκολα. Το σύστημα θέλει… ειδική μελέτη, αν θέλεις να το αξιοποιήσεις δεόντως.
Τα δύσκολα αρχίζουν με την κατανάλωση («κάπου» στα 20-25 λίτρα/100 χιλιόμετρα), όταν με πλήρες ρεζερβουάρ 78 λίτρων έχει αυτονομία, το πολύ, 300 χιλιομέτρων! Έτσι, εκτός από «φίλος του βενζινά», θα γίνεις και τακτικός επισκέπτης του, αφού πρώτα περάσεις απ' την ΑΤΜ!
Προτού γίνουν όλ' αυτά, θα έχεις «μετρήσει» τουλάχιστον 90 χιλιάρικα για να το αγοράσεις (το Commander, όχι το βενζινάδικο!), εκτός αν προτιμήσεις το «μικρό» 4,7 που στοιχίζει κάτι λιγότερο. Βέβαια, «μπρος στα κάλλη» τι είναι «μια κατοστάρα» (περίπου); Όποιος «τα έχει» δεν θα πρέπει να διστάσει, πηγαίνοντας πρώτα σε μια από τις δύο εξουσιοδοτημένες μονάδες της Jeep-Chrysler στο Μαρούσι.