Άλλωστε, σε ποιον δεν έχει τύχει να χρειαστεί μια θέση για ένα έκτο (ή και έβδομο) άτομο, που αναγκαστικά σημαίνει δεύτερο αυτοκίνητο για τη συγκεκριμένη μετακίνηση;
Το «μεγάλο» νέο C4 Picasso, με τα 4,6 μέτρα μήκος, την απίθανη ευρυχωρία του και τους τεχνολογικούς νεωτερισμούς του, εισέρχεται με αξιώσεις στην κατηγορία των επταθέσιων MPV, όπου θα ανταγωνιστεί τα Honda FR-V και Mazda 5. Πρακτικά, το νέο καμάρι των Γάλλων τοποθετείται ανάμεσα στο Xsara Picasso και το C8, ενώ σύντομα το πρώτο θα αντικατασταθεί από το «μικρό» πενταθέσιο C4 Picasso.
Περισσότερο φως
Το C4 Picasso χαρακτηρίζεται από το «ευρυγώνιο» πανοραμικό παρμπρίζ, τη γυάλινη οροφή και τα 6,4 τ.μ. συνολικής γυάλινης επιφάνειας. Το προσόν αυτό είναι πιο σημαντικό για την Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη με τη λιγότερη ηλιοφάνεια, αλλά δεν μας «χαλάει» καθόλου στην Ελλάδα, όπου καμαρώνουμε για τον ήλιο μας!
Εξωτερικά υπάρχουν λιγότερες γωνίες και περισσότερες καμπύλες, ενώ στο εσωτερικό βλέπουμε… φουτουριστικά στοιχεία, πάγιο χαρακτηριστικό της Citroen. Εκτός από το γνωστό «τιμόνι με σταθερό κέντρο» (πού θα πάει, θα το συνηθίσουμε…), έχουμε τη μονάδα ελέγχου (αντί για την παραδοσιακή κονσόλα), το ηλεκτρικό χειρόφρενο (που «δένει» μ' ένα κουμπί και «λύνεται» αυτόματα) και μια σειρά από ηλεκτρονικές υπηρεσίες, όπως σύστημα εκκίνησης σε ανηφόρα, υπολογισμού χώρου στάθμευσης κ.ά.
Όσο για τους χώρους, ούτε συζήτηση. Με δύο ή τρεις σειρές καθισμάτων, όλοι οι καθήμενοι αισθάνονται την άνεση. Στις δύο σειρές υπάρχουν 576 λίτρα αποσκευών, ενώ αν κλείσουμε και τη δεύτερη έχουμε ένα… φορτηγό για 1.951 λίτρα!
Ησυχία και ηρεμία
Η ηχομόνωση, σημαντικότατη για μακρινά ταξίδια, δεν επιτρέπει την ενόχληση των επιβατών, ενώ και η ανάρτηση δεν «περνά» τις οδικές ανωμαλίες στην καμπίνα.
Όσο για τον «μικρό» κινητήρα (1,8 / 127 ίπποι), είναι ευνόητο ότι δεν μπορεί να απογειώσει τους… δύο τόνους (μαζί με τους επτά επιβαίνοντες), αλλά καταφέρνει να τους ταξιδέψει αξιοπρεπώς. Όσοι δεν μπορούν να αντέξουν την αργή επιτάχυνση (σχεδόν 12'' για 0-100 χλμ.), θα πρέπει να στραφούν στον δίλιτρο κινητήρα των 143 ίππων, έκδοση που θα σας παρουσιάσουμε σύντομα.
Τέλος, η αρχική τιμή των 21.000 ευρώ περίπου κρίνεται δελεαστική για το μέγεθος και τις υπηρεσίες που προσφέρει το C4 Picasso. Άλλωστε, όσοι θα το αγοράσουν γνωρίζουν πολύ καλά τους λόγους της επιλογής τους.