Η Lancia επικεντρωνόταν ανέκαθεν στην εμφάνιση των μοντέλων της, σχεδιάζοντάς τα φινετσάτα και κομψά. Η Ypsilon κατείχε πάντα μία προνομιούχα θέση στα «καλλιστεία» της κατηγορίας της, αλλά επανήλθε τώρα, εντελώς ανανεωμένη να καταλάβει το στέμμα! Η καλαισθησία και το αριστοκρατικό ταμπεραμέντο του αυτοκινήτου, το κάνουν να δείχνει πιο γυναικείο, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν πλήθος άλλοι λόγοι που παρασύρουν έναν άντρα στην αγορά του, με την προϋπόθεση απλά να είναι στυλιστικά άψογος, για να νιώθει καλά ο ίδιος οδηγώντας το!
Αξιοπρεπείς επιδόσεις
Η Ypsilon δεν εντυπωσιάζει μόνο από την εξωτερική της εμφάνιση, η οποία μοιάζει «παραμυθένια», αλλά διατηρεί την ιταλική αισθητική και στο εσωτερικό της. Ο πίνακας οργάνων μετατοπίζεται στην κεντρική κονσόλα, κάνοντας έτσι το αυτοκίνητο πιο πρωτότυπο, ενώ τα ρετρό όργανα εντείνουν την ομορφιά του. Τα καθίσματα είναι αρκετά άνετα για τον οδηγό, το συνοδηγό και τους δύο πίσω επιβάτες, αλλά αν πρόκειται να καθίσει πίσω και τρίτο άτομο, τότε ίσως χρειαστεί να στριμωχτεί λίγο.
Οι επιδόσεις του μοντέλου βρίσκονται γενικά πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας του. Περιμέναμε ίσως λίγο περισσότερο νεύρο στην έκδοση με χωρητικότητα 1,4 λίτ. και απόδοση 95 ίππους, η οποία ήταν και η έκδοση της δοκιμής μας. Επιπλέον, δημιουργείται έλλειψη ροπής στις χαμηλές στροφές λειτουργίας, ενώ ο θόρυβος του κινητήρα μόλις το στροφόμετρο ξεπεράσει τις 4.000 σ.α.λ. αποτελεί ακόμα ένα αμφισβητούμενο στοιχείο. Σε κάποιους, όμως, θα αρέσει, αν συμπαθούν τους… αγωνιστικούς ήχους! Το τιμόνι ενδεχομένως θεωρείται από κάποιους βαρύ, όμως το σύστημα dual drive, με το οποίο είναι εφοδιασμένο το αυτοκίνητο, το κάνει αυτόματα πιο ελαφρύ.
Και από κόστος;
Η τιμή της βασικής έκδοσης ανέρχεται στα 12.500 ευρώ, ενώ η έκδοση Oro της δοκιμής μας κοστίζει 13.800 ευρώ. Στον εξοπλισμό της συγκαταλέγονται, μεταξύ των άλλων, τέσσερις αερόσακοι, air condition, ABS με EBD, ηλεκτρικά παράθυρα, δερμάτινο τιμόνι, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, κάθισμα οδηγού με τρεις ρυθμίσεις, ράδιο-CD με έξι ηχεία και ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι. Η έκδοση της δοκιμής μας κυκλοφορεί επιπλέον με διπλό εξωτερικό χρώμα, ηλιοροφή, προβολείς ομίχλης και ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών, σε κόστος 16.110 ευρώ.
Νίκη Γεωργαντά