Στην μεταπολεμική της ιστορία, η Opel έχει να επιδείξει πολλά επιτυχημένα μοντέλα, που έγιναν σημείο αναφοράς με πολλά εκατομμύρια πωλήσεις, αρχικά στην Ευρώπη και κατόπιν σε όλο τον κόσμο! Σκέφτηκα λοιπόν να ξεκινήσω με μια ενδιαφέρουσα ανασκόπηση ενός από τα πλέον γνωστά και επιτυχημένα εν ενεργεία μοντέλα της Opel, η οποία πλέον ανήκει στον γαλλικό όμιλο PSA.
Το Opel Astra είναι ένα μικρομεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο της κατηγορίας C, που παράγεται από τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Opel, μέχρι πρότινος θυγατρική της General Motors και τώρα της PSA. Φέρει το σήμα της Opel στην ηπειρωτική Ευρώπη, Ρωσία, Ιρλανδία, Μέση Ανατολή, Ινδία, Ιαπωνία, Νότια Αφρική και στα κράτη της Βόρειας Αφρικής, το σήμα της Vauxhall στο Ηνωμένο Βασίλειο, το σήμα της Holden στην Αυστραλασία και το σήμα της Chevrolet στη Λατινική Αμερική. Από τα μέσα του 2007 έως το 2009, το αυτοκίνητο εξαγόταν στις Ηνωμένες Πολιτείες και στον Καναδά, ως Saturn Astra. To Astra αυτή τη στιγμή κατασκευάζεται σε Γερμανία, Βέλγιο, Ηνωμένο Βασίλειο, Βραζιλία, Νότια Αφρική, Ινδία, Πολωνία και Ρωσία, ενώ kits του αυτοκινήτου συναρμολογούνται και σε πολλές ακόμη χώρες.
Το Astra είχε το δύσκολο έργο της διαδοχής ενός από τα πιο γνωστά και ευπώλητα μοντέλα της εταιρείας, προ και μετά τον πόλεμο: του περίφημου Kadett ! To Astra F παρουσιάστηκε στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης τον Σεπτέμβριο του 1991 και παρέμεινε στην παραγωγή από τον Ιούλιο του 1991 έως τον Μάρτιο του 1998, αν και η έκδοση καμπριολέ έφτασε έως τον Ιανουάριο του 2000. Η ονομασία Astra χρησιμοποιούνταν ήδη από την Vauxhall για τα μοντέλα Kadett D και Kadett E. Από το 1991 έως σήμερα, έχουν υπάρξει 5 γενιές του αυτοκινήτου, με την σημερινή γενιά του να παρουσιάζεται τον Σεπτέμβριο του 2015, ως Astra K.
Η απάντηση στα diesel
Η καθυστερημένη έλευση των κινητήρων πετρελαίου στην πρωτεύουσα έφερε μια ανατροπή στις πωλήσεις. Όμως η σταδιακή ωρίμανση των Ελλήνων οδηγών εξομαλύνει αυτή την παραδοξότητα. Σε αυτό συντελούν φυσικά και οι κινητήρες ενός λίτρου και μεγάλης ιπποδύναμης, που ξεκίνησαν από την Ιαπωνία και βελτιώθηκαν ακόμη περισσότερο στην Ευρώπη. Ο τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας που εξοπλίζει το Astra ήταν ήδη δομιμασμένος, αφού ήδη κινεί εδώ και αρκετό καιρό το νέο Corsa. Πρόκειται για ένα εξαιρετικό μοτέρ με τεχνολογία άμεσου ψεκασμού, που αποδίδει 105 ίππους και 170 Nm από τις 1.800 σ.α.λ. Η λειτουργία του αφήνει μόνο θετικές εντυπώσεις, αφού είναι πολύ στρωτή και δίχως κραδασμούς, αλλά και εξαιρετικά οικονομική.
Αν στα παραπάνω προσθέσουμε και την υπολογίσιμη διαφορά στην τιμή αγοράς, τότε η επιλογή της βενζινοκίνητης έκδοσης είναι μονόδρομος. Πράγματι, η τιμή που ξεκινά από τα 17.000€ στην έκδοση Business είναι πολύ δελεαστική.
Σε ό,το αφορά το εσωτερικό, το νέο Astra είναι λίγο μικρότερο από το προηγούμενο (5 εκατοστά μικρότερο μήκος και μικρότερο μεταξόνιο κατά 2 εκατοστά), αλλά η μείωση των διαστάσεων δεν είχε επίπτωση στους εσωτερικούς χώρους, που είναι λίγο καλύτεροι από αυτούς του προηγούμενου μοντέλου.
Αυτό επιτεύχθηκε χάρη στα νέα καθίσματα που καταλαμβάνουν λιγότερο χώρο, ενώ ταυτόχρονα είναι και πιο αναπαυτικά. Σε ό,τι αφορά το επίπεδο των διαθέσιμων χώρων, είναι πολύ ικανοποιητικό για την κατηγορία, όπως και τα 370 λίτρα του χώρου αποσκευών.
Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει ESP, 6 αερόσακους, πακέτο υποβοήθησης οδηγού (με κάμερα προειδοποίησης μπροστινής σύγκρουσης και λειτουργία περιορισμού σύγκρουσης σε χαμηλή ταχύτητα, ένδειξη απόστασής προπορευόμενου οχήματος, υποβοήθηση διατήρησης πορείας στη λωρίδα κυκλοφορίας, αναγνώριση σημάτων οδικής κυκλοφορίας), αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρική ρύθμιση μέσης καθίσματος οδηγού, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, αναδιπλούμενους και θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέφτες, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, cruise control, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου, σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών, ηχοσύστημα με θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι, υπολογιστή ταξιδιού κλπ. Το Astra καλύπτεται από έξι χρόνια εγγύηση για τα μηχανικά μέρη.