Η αλματώδης αύξηση των πωλήσεων στην ευρύτερη κατηγορία SUV δεν θα μπορούσε να αφήσει ασυγκίνητη την Opel. Μόνο μέσα στον προηγούμενο χρόνο Ανανέωσε το Mokka X, λάνσαρε το Crossland X και αιφνιδίασε ευχάριστα, με το Grandland X.
Με μήκος 4,48 μέτρα, το Grandland X είναι κατά 20 cm μακρύτερο από το Mokka X και τοποθετείται στο ανώτερο επίπεδο της κατηγορίας. Μοιράζεται πλατφόρμα και μηχανικά μέρη με το Peugeot 3008, αλλά κατά τα άλλα είναι ένα γνήσιο στον εξοπλισμό τέκνο της γερμανικής αξιοπιστίας και πληρότητας.
Μην ξεχνάμε φυσικά ότι η εξαγορά της Opel από τη PSA(Peugeot, Citroen, DS) έφερε πολλές ανακατατάξεις και αλλαγές στη γερμανική μάρκα. Καθοριστικό ρόλο στην επιτυχία του προγράμματος –εκτός βέβαια από το πέρασμα στην κερδοφορία- θα παίξει η διαμόρφωση της γκάμας των μοντέλων της Opel αρχής γενομένης από το Grandland.
Οι προβολείς και η τραπεζοειδής μάσκα συνθέτουν τη νέα εταιρική ταυτότητα της μάρκας, ενώ οι έντονες ακμές στο πλάι ξεκινούν από τα εμπρός φτερά και φτάνουν μέχρι τα πίσω φώτα, συμβάλλοντας στη συνολικά δυναμική εμφάνιση και υπογραμμίζοντας την εμφανή απόσταση απ’ το έδαφος. Η καμπίνα παραπέμπει στο Astra, με τα μαλακά υλικά σε όλο το ταμπλό και την πολύ καλή συναρμογή και την μεγάλη οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων IntelliLink – 8 ιντσών, που φροντίζει για συνδεσιμότητα, πλοήγηση και ψυχαγωγία. Υπάρχει επίσης και το 4G Hotspot με την ασύρματη φόρτιση smartphone, στη θήκη του υποβραχιονίου. Ο πίνακας οργάνων είναι αναλογικός με ευανάγνωστες ενδείξεις και μια ψηφιακή οθόνη πολλαπλών ενδείξεων στο κέντρο. Τα προαιρετικά, ανατομικά καθίσματα AGR προσφέρουν πολλαπλές δυνατότητες ρύθμισης και καλή στήριξη, ενώ οι πίσω θέσεις είναι άνετες για τρεις επιβάτες. Τη θετική εικόνα ενισχύει ο μεγάλος χώρος αποσκευών με 514 λίτρα, αυτόματα ανοιγόμενη πόρτα , διπλό πάτωμα και εύκολα αναδιπλούμενα καθίσματα μέσω δύο μοχλών στο πορτμπαγκάζ, που συνδυαστικά αυξάνουν τη χωρητικότητα στα 1.652 λίτρα!
Μικρός, αλλά θαυματουργός
Οι επιλογές του Grandland X περιλαμβάνουν δύο κινητήρες, από έναν βενζίνης και diesel. Το δικό μας είχε τον τούρμπο βενζίνης 1,2 λίτρων, ο οποίος διαθέτει 130 ίππους και 230 Nm ροπής στους εμπρός τροχούς, μέσω ενός συμβατικού κιβωτίου 6 σχέσεων. Παρά τα 1.370 κιλά του ογκώδους SUV, οι επιδόσεις του δεν υστερούν, ενώ η συνεργασία κινητήρα-κιβωτίου είναι θαυμάσια. Οι αριθμοί συμφωνούν: Η 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 10,9 sec και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 188 km/h. Χρειάζεται προσοχή όμως, γιατί η κατανάλωση καυσίμου ανεβαίνει εύκολα όταν ξεκινά η υπερτροφοδότηση…
Με όπλο, λοιπόν, το δοκιμασμένο από τη γαλλική εταιρεία κινητήρα , το νέο SUV της Opel προσφέρεται σε λογικές τιμές που ξεκινούν από τα 24.500 ευρώ και περιλαμβάνουν ένα πλήρες επίπεδο εξοπλισμού, με στάνταρ ESP, 6 αερόσακους, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς καθρέφτες, αυτόματα φώτα και αισθητήρα βροχής, διζωνικό κλιματισμό, ηχοσύστημα, cruise control και ζάντες αλουμινίου. Η «διπλή» εγγύηση δύο κορυφαίων ευρωπαϊκών εταιρειών οδήγησε σε ένα άκρως ενδιαφέρον SUV, κατάλληλο για την ελληνική οδική πραγματικότητα!