Έληξε την Τετάρτη 18 Ιανουαρίου η κατάληψη στην οποία είχαν προχωρήσει από τις 9 Ιανουαρίου οι μαθητές του ΓΕΛ Ν. Πεντέλης. Είχε προηγηθεί η ανακοίνωση των μελών του δεκαπενταμελούς συμβουλίου, η οποία κοινοποιήθηκε στον Προϊστάμενο Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Β’ Αθήνας, κ. Αθανάσιο Φαλούκα και τον Γ.Γ. του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, κ. Γιάννη Παντή, και στην οποία οι μαθητές προχώρησαν σε σοβαρές καταγγελίες. Τα μέλη του δεκαπενταμελούς κάνουν λόγο για επαναλαμβανόμενα φαινόμενα κατάχρησης εξουσίας , διοικητική ανεπάρκεια και ανεύθυνο προγραμματισμό σχολικών δραστηριοτήτων και ζητούν την απομάκρυνση του διευθυντή του ΓΕΛ Ν. Πεντέλης. Αναλυτικά, η ανακοίνωση:
«Κύριοι,
Το Λύκειο Νέας Πεντέλης βρίσκεται υπό κατάληψη από την Δευτέρα 9/1/2017 με εισήγηση του δεκαπενταμελούς και έγκριση της πλειοψηφίας των μαθητών, τηρώντας από την πλευρά μας στο ακέραιο την σχετική διαδικασία.
Την απόφαση για κατάληψη δεν την πήραμε απροβλημάτιστα και με ελαφριά καρδιά. Όμως, τα αίτια της διαμαρτυρίας μας είναι:
1) Τα φαινόμενα κατάχρησης εξουσίας τα οποία επαναλαμβάνονται.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα συνιστά το γεγονός που θα σας περιγράψουμε: Το πρωί της 22ας Δεκεμβρίου 2016 οι δύο πρώτες ώρες ήταν προγραμματισμένες για τον τυπικό εκκλησιασμό των μαθητών. Ο κ. Σκορδάς την προηγούμενη μέρα κάλεσε τους μαθητές στα σταθερά τηλέφωνα της οικίας τους και ζήτησε να μεταβούν στο σχολείο οι μαθητές ενός μόνο τμήματος προκειμένου να γράψουν το διαγώνισμα έκθεσης τετραμήνου λέγοντας ρητώς πως : ‘’Δεν θα πάτε εκκλησία, θα έρθετε να γράψετε στις 9:00‘’. Οι μαθητές του τμήματος αρνούμενοι με κάθε δικαίωμα να χάσουν τον εκκλησιασμό τους, απάντησαν πως δεν έχει την εξουσία να τους αναγκάσει σε μια τέτοια ενέργεια. Όταν οι συγκεκριμένοι μαθητές επέστρεψαν στον σχολικό χώρο, ο διευθυντής, επιδεικνύοντας αυταρχική και αντιπαιδαγωγική συμπεριφορά, άρχισε να φωνάζει πως η θέση του τού επιτρέπει να υποτάσσει τους μαθητές στις διαταγές του, χτυπώντας μάλιστα την πόρτα του κεντρικού γραφείου. Ακόμα ισχυρίστηκε, πως ο ίδιος μπορεί να ορίζει τι είναι παράνομο και τι δεν είναι. Τα παιδιά απάντησαν πως ο λυκειάρχης δεν είναι πάνω από τον νόμο αλλά η υποχρέωσή του είναι η εφαρμογή του τελευταίου. Το επεισόδιο που διαδραματίστηκε μπροστά σε πολλούς μαθητές και καθηγητές κατά τη διάρκεια διαλείμματος, είχε ως κατάληξη την επιβολή από τον Διευθυντή κο. Σκορδά μονοήμερων αποβολών σε δύο μαθητές, μη τηρώντας όμως στο ακέραιο την διαδικασία όπως την ορίζει η υφιστάμενη νομοθεσία και αποφεύγοντας την καταγραφή των απουσιών στο ποινολόγιο.
Θέση υπέρ των μαθητών για το σχετικό περιστατικό έχουν λάβει και οι καθηγητές έχοντας την κοινή άποψη πως οι μαθητές έδρασαν σωστά και κάνοντας νύξη στον διευθυντή για το συμβάν, όπως έχουν κάνει παρόμοια για αντίστοιχα γεγονότα . Γενικότερα, το κλίμα στο σχολείο είναι τεταμένο ανάμεσα στους καθηγητές και τον διευθυντή, που αρκετές φορές έχει επηρεάσει την λειτουργία του σχολείου με κενά και άρνηση συνεργασίας των πρώτων με την διεύθυνση. Το γεγονός αυτό έχει δυσαρεστήσει έντονα τους μαθητές καθώς είναι κοινή πεποίθηση ότι με αυτές τις πρακτικές τόσο ο σύλλογος όσο και ο διευθυντής δεν αποτελούν παράδειγμα ορθής συμπεριφοράς.
2)Η διοικητική ανεπάρκεια και η εμφανής στην πράξη ανικανότητα του Διευθυντή του σχολείου ως προς την αποτελεσματική διαχείριση καταστάσεων.
Από την αρχή της σχολικής χρονιάς έχουν χαθεί αμέτρητες ώρες σε κενά, κάτι που μπορεί να επιβεβαιώσει σχετικά ο σύλλογος γονέων. Τρανταχτό παράδειγμα, η απουσία της καθηγήτριας των λατινικών, λόγω προσωπικών υποχρεώσεων, με άδεια για περίπου ενάμιση μήνα και η αναπλήρωσή της τις τελευταίες μόνο δύο εβδομάδες της απουσίας της και αυτό, έπειτα από παράπονο γονέων. Η ίδια είχε δηλώσει την προγραμματισμένη απουσία της ήδη από τον Σεπτέμβριο, όμως η Διεύθυνση του σχολείου ενώ γνώριζε εγκαίρως και θα μπορούσε να οργανώσει την αναπλήρωσή της, δεν το έπραξε με άμεση συνέπεια εμείς οι μαθητές να χάσουμε πολύτιμες ώρες προσανατολισμού.
Σε ένα ακόμη χαρακτηριστικό περιστατικό ζητήθηκε από τον κ. Σκορδά να μετακινήσει το μάθημα των μαθηματικών από μία αίθουσα του δεύτερου ορόφου στο ισόγειο, καθώς η καθηγήτρια είχε χτυπήσει το πόδι της. Τελικά μεταφέρθηκε λάθος μάθημα και μάλιστα στον πρώτο όροφο και η καθηγήτρια δικαίως εκνευρισμένη με το δίκιο της αρνήθηκε να παραδώσει, εφόσον αδυνατούσε να ανέβει τις σκάλες.
Η έλλειψη οργάνωσης είναι επαναλαμβανόμενη με αποκορύφωμα στην διάρκεια του πρώτου τετραμήνου το πρόγραμμα να έχει τροποποιηθεί περισσότερες από τέσσερις φορές με αισθητές αλλαγές και οι καθηγητές να βρίσκονται σε μία συνεχή δυσαρέσκεια και σύγχυση, γεγονός που επιδρά στο μάθημα, ενώ παράλληλα ο διευθυντής αποδίδει την κατάσταση σε ‘’μικροαλλαγές διευκόλυνσης των διδασκάλων‘’ όμως τα κενά συνεχίζονται.
3) Ο ανεύθυνος προγραμματισμός σχολικών δραστηριοτήτων κυρίως στις βαθμίδες της πρώτης και της δευτέρας έχουν οδηγήσει σε αδιέξοδο, χωρίς καμία προοπτική για σχεδιασμό μελλοντικών εργασιών και εκδρομών. Την ίδια στιγμή οι καθηγητές αρνούνται να αναλάβουν τα προγράμματα.
Για όλα τα παραπάνω, αποφασίσαμε την κατάληψη του σχολείου. Όχι γιατί θέλουμε να χάσουμε μαθήματα, όπως συνηθίζεται πλέον να γίνεται λόγος για τις περισσότερες καταλήψεις από την πλειοψηφία της κοινής γνώμης. Αλλά για ακριβώς το αντίθετο. Γιατί από τον Σεπτέμβριο που ξεκίνησε η σχολική χρονιά το σχολείο μας λειτουργεί ανεπαρκώς, με ελλιπές πρόγραμμα, διαρκή κενά χωρίς αυτό να αιτιολογείται από υπαρκτούς λόγους. Πέρυσι, είχαμε απορρίψει το ενδεχόμενο κατάληψης που απειλούσε το σχολείο και είχε ως αιτήματα τα χαρτιά τουαλέτας και την τιμή της τυρόπιτας.
Φέτος όμως είναι εμφανές πως τα προβλήματα είναι σοβαρά και πρέπει τα αιτήματά μας ν’ ακουστούν και να επιλυθούν άμεσα. Ο Διευθυντής του σχολείου μας είναι ανεπαρκής διοικητικά, έχει υποβαθμίσει το σχολείο και την ποιότητα της εκπαίδευσης που παρέχεται εδώ και τέσσερις μήνες ενώ η αυταρχικότητα και η αντιπαιδαγωγική συμπεριφορά που επιδεικνύει δεν αφήνουν κανένα περιθώριο για συνεργασία.
Σε ό,τι μας αφορά εμάς τους μαθητές, ζητούμε την ΑΜΕΣΗ παρέμβαση της Προϊστάμενης Διεύθυνσης και την ΕΠΙΛΥΣΗ όσων εκθέσαμε παραπάνω. Η απομάκρυνση του κου. Σκορδά και η αντικατάστασή του με έναν ικανό εκπαιδευτικό να διοικήσει το σχολείο μας παραμένει για εμάς η βέλτιστη λύση».
Με εκτίμηση,
Τα μέλη του δεκαπενταμελούς συμβουλίου Γ.Ε.Λ. Νέας Πεντέλης.