Έχω ξαναπεί ότι, με όλους αυτούς τους αυτοματισμούς και τις ομοιότητες μεταξύ πολλών νέων μοντέλων, σπάνια πια νιώθω εκείνη τη χαρά της «ανακάλυψης» κάποιου αυτοκινήτου που κάνει τη διαφορά! Ε, λοιπόν, το νέο 208 της γαλλικής εταιρείας τα κατάφερε με το παραπάνω! Και να ήθελα να βρω κάποιο κουσούρι, δε θα μπορούσα. Με ενθουσίασε σε όλα του!
Πανέμορφο και ασφαλές
Αρχίζοντας από το πιο απλό, την εμφάνιση, θα δούμε ότι το γαλλικό επιτελείο κατάφερε με απλές κινήσεις να πετύχει σπουδαία αποτελέσματα. Πράγματι, η σύγκριση με το προηγούμενο 208 δείχνει την υπεροχή του νέου, χάρη σε μικρές σχετικά «πινελιές»! Το ίδιο συμβαίνει και με την καμπίνα, όπου κυριαρχεί το icockpit της Peugeot, με τον πίνακα οργάνων να βρίσκεται ψηλά στο ταμπλό και ο οδηγός να τα βλέπει πάνω από το μικρό τιμόνι. Στο κέντρο της κονσόλας υπάρχει η οθόνη αφής (7 ή 10 ιντσών, ανάλογα με την έκδοση) και οι διακόπτες «πλήκτρα πιάνου». Μέσω της οθόνης ελέγχονται όλες οι λειτουργίες του αυτοκινήτου και υπάρχει συνδεσιμότητα με Android Auto και Apple Car Play σε όλες τις εκδόσεις.
Το νέο 208 βασίζεται πάνω στη νέα πλατφόρμα CMP (Common Modular Platform) του γκρουπ PSA, που προσφέρει αυξημένη ακαμψία με ταυτόχρονη μείωση του βάρους.
Αγωνιστικό στήσιμο
Αυτό που όντως με ξεσήκωσε ήταν τα κρατήματα του αυτοκινήτου στις επαρχιακές στροφές, απίστευτα για μοντέλο εμπορίου, χωρίς κάποιες βελτιώσεις! Δε θυμάμαι πότε είχα αισθανθεί τόσο έντονο το αίσθημα της απόλυτης ασφάλειας, μπαίνοντας σε κλειστές στροφές με… ανάποδη κλίση, όπως οι περισσότερες στην ελληνική ύπαιθρο! Συμπαραστάτης, βέβαια, της ανάρτησης είναι το καταπληκτικό τιμόνι, ακριβές, σφιχτό όσο πρέπει και σίγουρο στην ανταπόκρισή του! Κυριολεκτικά το γυρνούσα με τα δάχτυλα, σ’ ένα παιχνίδι αμοιβαίας εμπιστοσύνης μεταξύ του οδηγού και του… ερωτικού του αντικειμένου! Μαζί σ’ αυτό το… κονσέρτο και τα φρένα, που δεν αφήνουν περιθώριο αμφισβήτησης σε ό,τι αφορά την ασφάλεια της τροχοπέδησης. Με λίγα λόγια, η οδήγηση του νέου 208 είναι η απόλυτη απόλαυση!
Στη συγκεκριμένη δοκιμή, έπαιξε το ρόλο του φυσικά και ο κινητήρας. Όχι μόνον επειδή είναι diesel,αλλά κυρίως επειδή πρόκειται για άλλο ένα επίτευγμα της Peugeot. Πρόκειται για ένα σύγχρονο κινητήρα, με ελαχιστοποίηση των εκπομπών ρύπων, χρήση τεχνολογιών όπως ο άμεσος ψεκασμός υψηλής πίεσης και το διάλυμα ουρίας (AdBlue) για τη μείωση των οξειδίων του Αζώτου και με τα πιο αυστηρά πρότυπα εκπομπής ρύπων Euro6d-Temp. Επιτυγχάνει εκπομπές CO2 στα 85-86 g/km, δηλαδή με μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, και ονομαστική μέση κατανάλωση μόλις 3,2 l/100 km. Οι 100 ίπποι μοιάζουν… διπλάσιοι στο ελαφρύ αμάξωμα και προσφέρουν μεγάλες συγκινήσεις!
Κοντολογίς, μην κάνετε σχέδια αγοράς στη μικρομεσαία κατηγορία, προτού οδηγήσετε το νέο 208, σε όποια έκδοση σας αρέσει περισσότερο! Είναι πολύ εύκολο να το κάνετε, αφού δίπλα μας βρίσκεται μια από τις πλέον αξιόπιστες καθετοποιημένες μονάδες, η Autoone, που θα σας συμβουλεύσει, θα σας δώσει αυτοκίνητο δοκιμής και θα φροντίσει για όλα όταν θα γίνετε ο ευτυχισμένος νέος ιδιοκτήτης ενός ολοκαίνουργιου Peugeot 208!
Χρήστος Φωτιάδης