Μπορεί η παροιμία να λέει ότι οι παραδόσεις υπάρχουν για να σπάνε, ωστόσο τα X-Trail και Grand Vitara, έχουν διαφορετική άποψη. Όσο κι αν περνούν τα χρόνια, όσο κι αν αλλάζουν αισθητικά, παραμένουν τα κορυφαία τετρακίνητα, δίνοντας το κάτι παραπάνω στους λάτρεις των εκτός δρόμου εξορμήσεων.
Σταθερές αξίες
Τα Nissan X-Trail και Suzuki Grand Vitara, αποτελούν σταθερές αξίες στην κατηγορία των εκτός δρόμου οχημάτων, γυρνώντας την πλάτη στα υπόλοιπα νέα SUV, τα οποία θυμίζουν περισσότερο GTi, με τα τούρμπο, τις εκρηκτικές επιδόσεις και την οδική συμπεριφορά. Εξωτερικά, και τα δύο έχουν ανανεωθεί σχετικά πρόσφατα, κρατώντας όμως τον σκληροτράχηλο χαρακτήρα τους, ειδικά το μοντέλο της Nissan. Παρότι το Grand Vitara είναι πιο ογκώδες, το X-Trail είναι μεγαλύτερο σε μήκος, γεγονός που συνεπάγεται και καλύτερους χώρους. Αυτό αποδεικνύεται καλύτερα στο χώρο αποσκευών, εκεί όπου το X-Trail υπερτερεί ξεκάθαρα με 603 λίτρα, έναντι μόλις 398 λτ. του Vitara. Στην καμπίνα, το αυτοκίνητο της Nissan έχει λιτό χαρακτήρα από άποψη σχεδίασης, με την ποιότητα κατασκευής να βρίσκεται σε καλά επίπεδα, όπως και η εργονομία. Αυτό που εντυπωσιάζει όμως είναι η πρακτικότητα, με τις θήκες για μικρά και μεγάλα αντικείμενα, να ικανοποιούν και τον πιο απαιτητικό. Από την άλλη, το Grand Vitara έχει πιο σύγχρονο εσωτερικό διάκοσμο. Το ταμπλό διαθέτει μεγάλα, στρογγυλά όργανα με ευανάγνωστες ενδείξεις. Όλα τα χειριστήρια είναι σωστά τοποθετημένα και εύκολα προσβάσιμα από τον οδηγό. Η κεντρική κονσόλα δίνει μια πιο νεανική εικόνα, χάρη στο σύστημα ψυχαγωγίας με την μεγάλη οθόνη. Στο πίσω κάθισμα μπορούν να φιλοξενηθούν με άνεση τρεις επιβάτες, όπως φυσικά και στο X-Trail. Το επίπεδο εξοπλισμού είναι ιδιαίτερα πλούσιο, ήδη από την βασική έκδοση, με την τιμή να ξεκινά από τα 29.840. Πέρα από τις γνωστές ηλεκτρικές ευκολίες, στο εσωτερικό του νέου Grand Vitara περιλαμβάνονται έξι αερόσακοι, ABS, ESP, σύστημα ελέγχου πρόσφυσης TCS, cruise control, σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί, αυτόματος κλιματισμός και τέλος ράδιο CD με MP3 και φωτιζόμενα χειριστήρια στο τιμόνι.
Πολύ καλό είναι και το επίπεδα εξοπλισμού του X-Trail, που περιλαμβάνει έξι αερόσακους, Bluetooth, αυτόματο κλιματισμό με εξόδους και για τους πίσω επιβάτες. Την εικόνα συμπληρώνει το σύστημα εισόδου και εκκίνησης κινητήρα χωρίς κλειδί και η μεγάλη, πανοραμική ηλιοροφή, με τα 24.980 ευρώ να δίνουν ένα αβαντάζ έναντι του ανταγωνιστή του.
Κορυφαίο στο χώμα
Το ανανεωμένο Grand Vitara με τον 2,4 λίτρων κινητήρα, παρά την πολιτισμένη και σαφώς πιο ήσυχη λειτουργία του, δεν προσφέρει στον οδηγό αυτό που περιμένει, ιδιαίτερα στις χαμηλές στροφές. Για να δει την δύναμή του, θα πρέπει να περάσει τις 3.500 σ.α.λ., κάτι που συνεπάγεται και μεγαλύτερη κατανάλωση. Το πεντατάχυτο κιβώτιο, μπορεί να έχει υποστεί ορισμένες αλλαγές από τους μηχανικούς της Suzuki, ωστόσο δεν έχει μεγάλη διαφορά σε σχέση με το παρελθόν, με το μοχλό να δίνει μια αίσθηση ασάφειας στον οδηγό και δυσκολίας σε περίπτωση γρήγορων αλλαγών. Στον αυτοκινητόδρομο κινείται με άνεση, με τις αναρτήσεις να απορροφούν τις όποιες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Σε δρόμο με στροφές παίρνει μια ελαφρά κλίση, λόγω του μεγάλου όγκου και βάρους του αυτοκινήτου. Εκτός δρόμου είναι από τα κορυφαία στην κατηγορία, με το κιβώτιο υποπολλαπλασιασμού σχέσεων να κάνει την μεγάλη διαφορά. Στο χώμα δείχνει να βρίσκεται στο στοιχείο του, ξεπερνώντας οποιαδήποτε δυσκολία και να συναντήσει στο διάβα του, όπως χαντάκια, νεροφαγώματα και πέτρες, προσφέροντας σιγουριά στον οδηγό.
Άνετο στην άσφαλτο
Το X-Trail έχει πιο πολιτισμένο χαρακτήρα σε κίνηση στην άσφαλτο, εμπνέοντας ασφάλεια και παραμένοντας σταθερό ανεξαρτήτως ταχύτητας, φιλτράροντας παράλληλα αποτελεσματικά τους όποιους εξωτερικούς θορύβους. Σε επαρχιακές διαδρομές, είναι σε θέση να κινηθεί εξίσου σβέλτα, κάτι στο οποίο βοηθά το άμεσο και γρήγορο κιβώτιο έξι σχέσεων, που συνδυάζεται πολύ καλά με τον κινητήρα των 141 ίππων. Σε λασπωμένα μονοπάτια, δεν αντιμετωπίζει κανένα πρόβλημα, περνώντας με ευκολία κάθε πιθανό εμπόδιο. Το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα «All mode 4X4», δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να επιλέξει την μετάδοση κίνησης αναλόγως συνθηκών οδήγησης, είτε την κατά περίσταση τετρακίνηση ή το κλείδωμα του κεντρικού συνεκτικού συμπλέκτη.
Συμπέρασμα
Είναι πολύ εύκολο και συγχρόνως δύσκολο να επιλέξεις ποιο είναι το καλύτερο από τα δύο αυτοκίνητα. Θεωρητικά πρόκειται όμως για εκτός δρόμου αυτοκίνητα, που χρησιμοποιούνται κυρίως στην άσφαλτο. Το X-Trail, παρά το γεγονός ότι δεν έχει και την πιο μοντέρνα εικόνα, κινείται το ίδιο άνετα, τόσο εντός, όσο και εκτός δρόμου, παρέχοντας όλα τα πλεονεκτήματα SUV. Όσοι όμως σκοπεύουν να κάνουν συχνότερη εκτός δρόμου χρήση θα ικανοποιηθούν περισσότερο από το Grand Vitara, χάρη στο κιβώτιο με τις κοντές σχέσεις.
Οδηγεί ο Λουκάς Παπαλάμπρος
Nissan X-Trail 2.0
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 4κύλινδρος/1.997 κ.εκ.
ΙΣΧΥΣ 141 ίπποι /6000 σ.α.λ.
ΡΟΠΗ 19,8 χγμ/4800 σ.α.λ.
ΚΙΝΗΣΗ Τετρακίνηση
ΚΙΒΩΤΙΟ Mηχανικό 6 σχέσεων
ΦΡΕΝΑ Aεριζόμενοι δίσκοι εμπρός – Δίσκοι πίσω
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ 11,1 δευτ. (0-100 χλμ./ώρα)
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 184 χλμ./ώρα
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 9,6 – 10,8 λτ./100 χλμ
ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 208 γρ./χλμ.
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ 4630 x 1785 x 1685 χλστ
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ 603 λτ.
ΒΑΡΟΣ 1.482 κιλά
ΤΙΜΗ από 24.980 ευρώ