Ως φανατικοί φίλοι των ανοιχτών αυτοκινήτων, περιμέναμε με ανυπομονησία να οδηγήσουμε τη νέα πρόταση της BMW στην πιο μικρή της κατηγορία. Η σειρά 1 προστέθηκε με μεγάλη επιτυχία στις παλιότερες «δοξασμένες» σειρές 3 και 5, αφού και η γενική τάση σε ολόκληρο τον κόσμο είναι προς τα μικρότερα αυτοκίνητα.
Βέβαια, «μικρό» για την BMW δεν σημαίνει κανένα «χιλιάρι», που με το ζόρι πιάνει τα 100! Δίπλα στο «ταπεινό» 116, του 1,6 λίτρου και των 122 ίππων, υπάρχει και το 130 με τους… 265 ίππους, ενώ στα coupe συναντούμε και το 135 με… 306 άγρια άλογα!
Φυσικά, αυτά τα ακριβά παιχνίδια είναι κυρίως για χώρες βορειότερα της… Αυστρίας, όπου υπάρχουν λεφτά, δρόμοι και κουλτούρα αυτοκίνησης…
Εμείς είχαμε την τύχη να δοκιμάσουμε κάτι ενδιάμεσο, ένα 120 cabrio, με 170 ίππους και τιμή κάτω των 40.000 ευρώ, δηλαδή προσιτό για τους οπαδούς της κατηγορίας.Να υπενθυμίσουμε ότι υπάρχει και το 118, με τιμή κάτω των 34.000 ευρώ, αλλά και κατανάλωση μόλις 6,3 l/100 km, δηλαδή ένα αυτοκίνητο πολύ πιο προσιτό και οικονομικό στη χρήση του.
Μια κατηγορία μόνο του!
Εκτός όλων των γνωστών προσόντων του, το ανοιχτό της BMW δεν έχει ανταγωνιστή, σ’ αυτή την κατηγορία και με μαλακή οροφή. Επομένως, όποιος το οδηγεί είναι… κυρίαρχος της κατηγορίας του. Επιπλέον, οι χώροι του είναι πολύ καλοί για τα δεδομένα, αφού και πίσω θα βολευτούν 2 άτομα, αλλά και 260 λίτρα διατίθενται για μικροαποσκευές.
Φυσικά, αυτό που έχει σημασία, εκτός από τις δεδομένες επιδόσεις (0-100 σε 9,5΄΄ , τελική πάνω από 200 χ.α.ω.), είναι η εμφάνισή του. Τόσο με κλειστή όσο και με ανοιχτή την οροφή του, το νέο cabrio της BMW εκπέμπει δυναμισμό και στιβαρότητα.
Μεγάλη σημασία στα cabrio έχει και η ευκολία και ταχύτητα ανοίγματος της οροφής. ΄Ηταν αυτό ακριβώς το στοιχείο που καθιέρωσε το MX 5 ως τον πρωταθλητή του είδους. Το ανοιχτό BMW ακολουθεί τα χνάρια του και πετυχαίνει ρεκόρ ανοίγματος, σε μόλις 22 δευτερόλεπτα, με αυτόματο μηχανισμό, που μάλιστα λειτουργεί και με ταχύτητα έως 40 χ.α.ω.!
Παρά την έλλειψη μεταλλικής οροφής, ως συνεκτικού κρίκου, το 120 cabrio δεν μεταφέρει δονήσεις και ήχους στο εσωτερικό του και δείχνει μια αξιοθαύμαστη σταθερότητα στις γνωστές «ανωμαλίες» των ελληνικών δρόμων. Η τεχνολογία Efficient Dynamics φροντίζει για την ομαλή και οικονομική λειτουργία του κινητήρα, ενώ η υποβοήθηση Servotronic μετατρέπει τις στροφές σε ευχάριστο παιχνίδι.
Συνοπτικά, θα λέγαμε πως το cabrio της σειράς 1 μπορεί να αποτελέσει το μοναδικό σας αυτοκίνητο, υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις. Κυρίως, να είστε λιτός στις αποσκευές σας και να ταξιδεύετε μόνος ή με ένα ακόμη άτομο, τουλάχιστον στις μακρινές διαδρομές. Κατά τα άλλα, η ευχαρίστηση είναι ίδια, εντός ή εκτός πόλεως…
Χρήστος Φωτιάδης