Πρωτοπόρα στην υβριδική τεχνολογία η Toyota, παρουσιάζει τώρα και το νέο Yaris Hybrid, ανοίγοντας μια νέα σελίδα στην κίνηση με εναλλακτική τεχνολογία. Μετά τα Prius και Auris, η υβριδική τεχνολογία της Toyota βρίσκει εφαρμογή και στο μικρότερο Yaris. Οι μηχανικοί της Toyota κατάφεραν να τοποθετήσουν το υβριδικό σύστημα στο ιαπωνικό σούπερμίνι, χωρίς να μειώσουν τους χώρους στην καμπίνα των επιβατών ή των αποσκευών. Απλά μίκρυναν τις μπαταρίες και τις τοποθέτησαν έξυπνα κάτω από το έδρανο του πίσω καθίσματος, όπου η νέα τεχνογνωσία φροντίζει για την πιο γρήγορη φόρτιση τους. Στη νεότερη παραλλαγή του το υβριδικό σύστημα ζυγίζει 201 kg, 42 λιγότερα από το αντίστοιχο του Auris.
Το Yaris Hybrid διαθέτει έναν 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα με χωρητικότητα 1.497 cc και έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 45 kw. Η συνδυασμένη ισχύς τους φθάνει τους 100 ίππους και μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς μέσω του επανασχεδιασμένου κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (e-CVT) που υπόσχεται πιο ομαλές και γρήγορες επιταχύνσεις. Όπως και στα υπόλοιπα υβριδικά μοντέλα της ιαπωνικής εταιρείας, το σύστημα λειτουργεί με τρία προγράμματα, Νormal, Εco και EV. Στην τελευταία επιλογή μπορείς να κινείσαι αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια πετυχαίνοντας μηδενική κατανάλωση. Στην καθημερινή οδήγηση, όταν ρολάρεις με χαμηλές ταχύτητες (μέχρι τα 50 km/h), σε κατηφορικά κομμάτια, στο σταμάτα-ξεκίνα στο μποτιλιάρισμα της πόλης ή από φανάρι σε φανάρι με ελαφρύ πόδι στο γκάζι κατά την επιτάχυνση, ο βενζινοκινητήρας παραμένει σβηστός και δεν καταναλώνεις καθόλου βενζίνη
Το Eco mode είναι προσανατολισμένο στην οικονομική οδήγηση. O ρυθμός που επιταχύνει και ανεβάζει χιλιόμετρα το υβριδικό Yaris είναι αργός καθώς το κιβώτιο δεν κατεβάζει άμεσα ταχύτητα και για να επιταχύνει θέλει πιο αποφασιστικό πάτημα στο δεξί πεντάλ. Αν κινείσαι με γνώμονα την οικονομία, είναι η πιο ενδεδειγμένη λύση. Όμως το πιο αποδοτικό πρόγραμμα είναι το Normal. Ο κινητήρας ανεβάζει πιο εύκολα στροφές και το κιβώτιο γρήγορα κατεβάζει μία – δύο σχέσεις για καλύτερη επιτάχυνση γρήγορα. Η διαφορά στην κατανάλωση είναι πολύ μικρή, ενώστην πόλη, ακόμα και με το Normal, θα κάνεις πολλά χιλιόμετρα μόνο με μπαταρία!
Παραμένει όμορφο
Το υβριδικό Yaris είναι πιο όμορφο από τις συμβατικές εκδόσεις. Ο εμπρός προφυλακτήρας είναι ανασχεδιασμένος και χαρακτηρίζεται από την μεγάλη εισαγωγή αέρα, ενώ εντελώς διαφορετική είναι και η μάσκα. Στα εμπρός φώτα υπάρχουν αλλαγές στα κάτοπτρα και Led που τους δίνουν εντυπωσιακό φωτισμό. Στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν τα πίσω φώτα που έχουν σκούρο κάτοπτρο και Led στοιχεία. Τα λογότυπα όπως και στα υπόλοιπα υβριδικά μοντέλα της Toyota έχουν μπλε φόντο.
Το εσωτερικό του Yaris είναι από τα πιο ευρύχωρα της κατηγορίας, προσφέροντας αρκετό χώρο για τα πόδια και το κεφάλι των επιβατών. Στο πίσω κάθισμα μπορεί να κάτσει και ένας τρίτος επιβάτης αφού δεν υπάρχει κεντρικό τούνελ. O χώρος αποσκευών παραμένει στα 286 λίτρα των συμβατικών εκδόσεων. Το σύστημα Touch & Go είναι ένα από τα δυνατά σημεία του εξοπλισμού των Yaris. Στην οθόνη του προβάλλονται οι πληροφορίες του υβριδικού συστήματος και η κάμερα οπισθοπορείας.
Η τιμή έχει κρατηθεί σε λογικά επίπεδα και το Yaris Ηybrid (€17.500 στην βασική έκδοση Active) είναι προσιτό και μαζί με το Jazz IMA της Honda (€17.400 στην βασική έκδοση Comfort) ένα από τα πιο φθηνά υβριδικά της αγοράς. Το δίλημμα για κάποιους είναι ότι στην γκάμα του Yaris υπάρχει και ο ντίζελ 1.4 D-4D που καταναλώνει επίσης λίγο ενώ κοστίζει περίπου €3.000 λιγότερα ( δες εδώ αναλυτικά τις τιμές όλων των εκδόσεων του Yaris ). Tο υβριδικό Yaris όμως έχει πιο προχωρημένη τεχνολογία, δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας, έχει στάνταρ αυτόματο κιβώτιο για ξεκούραστες μετακινήσεις στην πόλη και σαφώς πιο «προχωρημένη» εμφάνιση.