Ο ενθουσιασμός μας ήταν εμφανής στους αναγνώστες μας, ήδη από την δημοσιογραφική παρουσίαση του εντελώς νέου i20. Για πρώτη φορά μετά από αρκετά χρόνια, η ελληνική αντιπροσωπεία του Κορεατικού κολοσσού Hyundai-Kia αποκάλυψε ένα μοντέλο που θα αφήσει εποχή! Λόγω προσόντων και τιμής, καλύπτει το όποιοι έλλειμμα ανταγωνιστικότητας που προέκυψε από το πέρασμα στη νέα εποχή της σειρά “i”. Πρόκειται για τη δεύτερη γενιά του δημοφιλούς τετράτροχου, την οποία ελάχιστα πράγματα συνδέουν με την προηγούμενη…
Πράγματι, το νέο i20 συγκεντρώνει πολλά εντυπωσιακά στοιχεία στο επίπεδο της τεχνογνωσίας, της ασφάλειας, της σχεδίασης και της γενικής εμφάνισης. Τόσα που αποκλείεται να αγνοηθούν από το καταναλωτικό κοινό, το οποίο θα βρει στις εκθέσεις Hyundai ένα σπουδαίο αυτοκίνητο της δημοφιλούς μεσαίας κατηγορίας. Τέλος, η εξαιρετικά συμφέρουσα τιμή του αναμένεται ότι θα φέρει πολύ κόσμο στις λίστες των ενδιαφερομένων!
Το νέο i20 διατίθεται σε μια μεγάλη γκάμα εκδόσεων και οι τιμές του ξεκινούν από 11.450 ευρώ χωρίς απόσυρση (10.800 με απόσυρση) για το βενζινοκίνητο 1.2, με πλήρη εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP με hill holder, 6 αερόσακους, σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών, κλιματισμό (με ψυχόμενο ντουλαπάκι), ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα και ραδιο-CD με θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι. Τα ντίζελ ξεκινούν από 13.380 ευρώ χωρίς απόσυρση (12.600 με απόσυρση), τιμές πολύ ανταγωνιστικές!
Σπουδαίοι χώροι
Το νέο μοντέλο έχει μήκος 4,035 μ. και είναι βασισμένο σ’ ένα νέο δάπεδο, με μεταξόνιο 2.570 χιλιοστών, μεγαλύτερο κατά 45 χιλιοστά σε σχέση με αυτό του προηγούμενου, ώστε να βελτιωθεί ακόμα περισσότερο ο διαθέσιμος χώρος για τους επιβάτες, που είναι πράγματι από τους κορυφαίους της κατηγορίας. Το χαρακτηριστικό αυτό είναι ακόμα πιο σημαντικό, αν συνυπολογιστεί το γεγονός ότι και ο χώρος αποσκευών είναι κορυφαίος για την κατηγορία, με χωρητικότητα 326 λίτρων.
Αυτή η αναβάθμιση τονίζεται και από την αντίστοιχη ποιότητα κατασκευής και υλικών, της ηχομόνωσης, της ποιότητας κύλισης και της άνεσης, αλλά και του εξοπλισμού, που περιλαμβάνει στοιχεία τα οποία μέχρι πρόσφατα μπορούσε κανείς να βρει μόνο σε μεγαλύτερες κατηγορίες, όπως για παράδειγμα η ανοιγόμενη πανοραμική ηλιοροφή, το ηλεκτρονικό σύστημα προειδοποίησης για μη ελεγχόμενη αλλαγή λωρίδας, οι αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω, η κάμερα οπισθοπορείας κλπ.
Σε ό,τι αφορά τους κινητήρες, τα διαθέσιμα σύνολα είναι 1.2 βενζίνης με 75 ίππους και 84 ίππους και 1.4 βενζίνης με 100 ίππους, 1.1 diesel με 75 ίππους και 1.4 diesel με 90 ίππους, οι δυο τελευταίοι χωρίς τέλη κυκλοφορίας. Μέσα στους επόμενους 12 μήνες αναμένεται το 3θυρο μοντέλο και οι νέοι turbo 3κύλινδροι 1000άρηδες κινητήρες βενζίνης, απόδοσης 100 και 120 ίππων.
Αξιόπιστο στο δρόμο
Η δεύτερή μας εμπειρία στο τιμόνι του νέου i20, με τη σχετική άνεση χρόνου, άφησε μόνο θετικές εντυπώσεις. Άνετα καθίσματα, υπάκουο τιμόνι, ανάρτηση που προσφέρει άνεση και ασφάλεια. Αλλά το μεγάλο όπλο είναι ο μικρός κινητήρας πετρελαίου 1.1 λίτρου, που αξιοποιεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις σχεδιαστικές και τεχνολογικές αρετές του νέου σουπερμίνι. Παρά τον περιορισμένο κυβισμό του κινεί με απίστευτη επιτυχία τα 1.143 κιλά του i20, ενώ και οι επιταχύνσεις του εντυπωσιάζουν για τον όγκο του κινητήρα. Τέλος, η «σφιχτή» κλιμάκωση του εξατάχυτουκιβωτίου, σε συνδυασμό με τους 75 ίππους και τα 180 Nm ροπής, κάνουν τον οδηγό να αισθάνεται άνετα σε κάθε κατάσταση.
Στα πλεονεκτήματα του μικρού diesel του i20 περιλαμβάνεται ασφαλώς και ημέση τιμή κατανάλωσης καυσίμου (3,7 λίτρα/100 χλμ.!) όπως και οι εξίσου χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που διατηρούνται κάτω από τα 100 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο και εξασφαλίζουν μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.
Για την ώρα, το νέο Hyundai i20 διατίθεται στη χώρα μας σε αποκλειστικά πεντάθυρες εκδόσεις, ξεκινώντας από τα 9.990 ευρώ στην έκδοση βενζίνης 1,2 λίτρων και από τα 11.990 ευρώ στην έκδοση diesel των 1,1 λίτρων.
Χρήστος Φωτιάδης