Όταν μιλάμε για υβριδικά μοντέλα, ο νους μας πάει ασφαλώς πρώτα στην Toyota! Η κορυφαία ιαπωνική εταιρεία ξεπέρασε ήδη τις 9 εκατομμύρια πωλήσεις υβριδικών αυτοκινήτων παγκοσμίως, από το 1997 που λανσάρισε το πρώτο υβριδικό της. Μεταξύ των πιο δημοφιλών υβριδικών οχημάτων είναι και το Auris, το οποίο λανσαρίστηκε το 2010 και μετρά πάνω από 200.000 πωλήσεις στην Ευρώπη και άλλες τόσες στον υπόλοιπο κόσμο!
Το ανανεωμένο Auris έχει αρκετές αλλαγές και βελτιώσεις), τόσο στην εμφάνιση όσο και στην τεχνογνωσία. Εξωτερικά ξεχωρίζει από τα νέα φωτιστικά σώματα, προφυλακτήρες, μάσκα και καπό, ενώ πίσω υπάρχουν νέα φωτιστικά σώματα και προφυλακτήρας. Νέα είναι η κεραία τύπου «πτερύγιο
Ροπάτος κινητήρας με πολύ χαμηλή κατανάλωση
Το υβριδικό σύνολο του Auris αποτελείται από ένα βενζινοκινητήρα 1.8 και ένα ηλεκτροκινητήρα συνδυαστικής ισχύος 136 ίππων. Το μηχανικό αυτό σύνολο προσφέρει αρκετά καλές επιδόσεις με πολύ χαμηλή κατανάλωση και εκπομπές CO2 (79 γρ./χλμ.). Κατά τη διάρκεια της δοκιμής η κατανάλωση κυμάνθηκε στα 5,4 λτ./100 χλμ., ενώ σε συνθήκες αστικής κίνησης πέφτει και άλλο, καθώς στο «σταμάτα – ξεκίνα» τροφοδοτείται μέσω της μπαταρίας. Μάλιστα με την επιλογή EV και με πλήρως φορτισμένη τη μπαταρία μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά με την ηλεκτρική ενέργεια σε αποστάσεις έως 2 χιλιομέτρων και σε ταχύτητες έως 50 χλμ./ώρα με ήπια επιτάχυνση.
Η μπαταρία τότε «αδειάζει» γρήγορα, όμως επαναφορτίζει επίσης γρήγορα όταν τίθεται σε λειτουργία ο βενζινοκινητήρας ή όταν ο οδηγός πατάει φρένο ή αφήνει το πόδι του από το πεντάλ του γκαζιού. Με την επιλογή Power μεγιστοποιείται η απόδοση του υβριδικού συνόλου και επιταχύνει σε γοργούς ρυθμούς το αυτοκίνητο. Ωστόσο κατά την πλήρη επιτάχυνση ακούγεται το βουητό του κινητήρα και ίσως ενοχλήσει σε συνθήκες ταξιδιού και σε γρήγορους ρυθμούς. Το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων e-CVT εξασφαλίζει υψηλή άνεση στην πόλη, όμως δε διαθέτει επιλογή εναλλαγής ταχυτήτων.
Ανανεωμένο εσωτερικό
Στο εσωτερικό του Auris έχουν γίνει πολλές αλλαγές, τόσο σχεδιαστικές όσο και σε ποιότητα. Το ταμπλό ανασχεδιάστηκε, όπως επίσης η κεντρική κονσόλα με το πιο σύγχρονο σύστημα πολυμέσων Toyota Touch2 (δεν περιλαμβάνεται στην αρχική έκδοση) και ο πίνακας οργάνων με τη νέα οθόνη TFT 4,2 ιντσών. Νέα είναι με την σειρά τους και τα χειριστήρια του συστήματος κλιματισμού. Στο ταμπλό το διακοσμητικό με τη μεταλλική όψη αντικαταστάθηκε από μαλακό πλαστικό, το οποίο αναβαθμίζει την ποιότητα σε συνδυασμό και με το αφρώδες υλικό στο πάνω μέρος του ταμπλό. Από πλευράς χώρων δεν υπάρχει καμία διαφορά σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις του Auris. Στο πίσω κάθισμα οι επιβάτες θα φιλοξενηθούν χωρίς παραχωρήσεις, ενώ το ρηχό πορτ μπαγκάζ με τις θήκες κάτω από το δάπεδο έχει χωρητικότητα 360 λίτρων.
Αρκετές βελτιώσεις έχουν γίνει και σε επίπεδο δυναμικής συμπεριφοράς και ανέσεων στο ανανεωμένο Auris. Οι μηχανικοί της Toyota έκαναν αναβαθμίσεις στις αναρτήσεις, στο τιμόνι και μείωσαν τους θορύβους που φτάνουν στο εσωτερικό του αυτοκινήτου από το κινητήρα και την κύλιση των τροχών. Επίσης, το υβριδικό Toyota εφοδιάζεται με πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων (ημιάκαμπτος άξονας στις εκδόσεις 1.33 και 1.4 D-4D). Το Auris Hybrid παρουσιάζει καλή οδική συμπεριφορά τόσο στις ευθείες σε γρήγορους ρυθμούς όσο και στις στροφές, ενώ η ανάρτηση εξασφαλίζει πολύ καλή άνεση.