Η κορεατική αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται πλέον σε πλήρως ανταγωνιστική θέση απέναντι στις παραδοσιακές ευρωπαϊκές δυνάμεις και ό,τι απέμεινε από την πάλαι ποτέ παγκόσμια υπεροχή των Αμερικανών. Όμως η εμφάνιση και η τεχνολογία του Ssang Yong Tivoli είναι το κάτι άλλο! Δοκιμάσαμε την έκδοση με τον βενζινοκινητήρα 1.6 και τους 128 ίππους, που επιπλέον χρησιμοποιεί και υγραέριο (LPG). Δηλαδή, ό,τι καλύτερο!
Πρόκειται για ένα έξυπνο και πολυτελές SUV, που προσφέρει κορυφαία ασφάλεια, δυναμική οδική συμπεριφορά και. με όπλο την ξεχωριστή σχεδίαση, προσελκύει ένα νεανικό κοινό που δίνει έμφαση στο στιλ και τον έντονο τρόπο ζωής. Με μία εντυπωσιακή όψη, αποπνέει δυναμισμό που ενισχύεται από τη μεγάλη εισαγωγή αέρα, ενώ οι απαλές γραμμές στο καπό τονίζουν το πλάτος. Η δυναμική πλαϊνή γραμμή που φθάνει μέχρι τον πίσω προφυλακτήρα και τη φαρδιά κολόνα, πλαισιώνεται από τροχούς 16’’ και 18’’, τονίζουν το μέγεθος και ολοκληρώνουν τον σπορτίφ χαρακτήρα. Ο πίσω προφυλακτήρας αποτελεί τη βάση για το μεγάλο άνοιγμα της πέμπτης πόρτας, ενώ ξεχωρίζει το κεντρικά τοποθετημένο φως ομίχλης. Τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED με τα διάφανα καλύμματα, ενισχύουν την εικόνα μέσα στο χώρο. Η πολυτελής καμπίνα προσφέρει την ευχάριστη ατμόσφαιρα ενός πολυτελούς, σύγχρονου και κομψού χώρου διαβίωσης.
Αυτονομία 1.200 χιλιόμετρα!
Με το κόστος της βενζίνης και του πετρελαίου να έχει ανέβει δυσθεώρητα, το υγραέριο κίνησης μοιάζει η πιο λογική και συμφέρουσα επιλογή για τη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα. Έτσι, τα SsangYong Tivoli & XLV διατίθενται με σύστημα υγραεριοκίνησης, στις νέες εκδόσεις «ECO». Κατά αυτόν τον τρόπο αποτελούν πλέον τα μοναδικά μοντέλα στις κατηγορίες τους που διατίθενται με κινητήρες βενζίνης (128PS), πετρελαίου (116PS) και βενζίνης-υγραερίου (128PS). Οι εκδόσεις «ECO» των Tivoli και XLV συνδυάζονται είτε με αυτόματο είτε με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.
Εξοπλισμένα με μία μεγάλη δεξαμενή καυσίμου 54 λίτρων, που δεν «καταναλώνει» καθόλου από το μεγάλο χώρο αποσκευών των μοντέλων (Tivoli: 423 λίτρα / XLV: 720 λίτρα), τα δύο SUV της SsangYong, διπλασιάζουν, σχεδόν, την αυτονομία τους, η οποία εκτοξεύεται στα 1.250 χιλιόμετρα με ένα γέμισμα και των δύο δεξαμενών (βενζίνης & υγραερίου)! H κίνηση με υγραέριο είναι κατά, τουλάχιστον, 45% πιο συμφέρουσα από την κίνηση με βενζίνη, ενώ οι εκπομπές βασικών ρύπων είναι χαμηλότερες. Τα αυτοκίνητα που λειτουργούν με υγραέριο εκπέμπουν κατά 10% – 20% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα. Χαμηλότερες είναι οι εκπομπές και των υπόλοιπων ρύπων, ιδιαίτερα των αρωματικών υδρογονανθράκων (μείωση έως 30%), των οξειδίων του αζώτου 40%, ενώ του μονοξειδίου του άνθρακα μειώνονται έως και 50%.
Έτσι, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το υγραέριο, σε σύγκριση με τη βενζίνη, είναι αισθητά πιο «καθαρό». Επίσης, σε σύγκριση με τους κινητήρες diesel, ακόμη και τους πιο σύγχρονους, οι κινητήρες υγραερίου έχουν το προσόν ότι εκπέμπουν λιγότερα σωματίδια άνθρακα. Το επιπλέον κόστος των 1.200 ευρώ θα αποσβεστεί σε λιγότερο από δύο χρόνια εάν υπολογίσουμε ότι κατά μέσο όρο θα κάνει 15.000 km τον χρόνο
Όμορφο, δυνατό, οικονομικό!
Παρά τους μεγάλους τροχούς, η ανάρτηση προσφέρει κμεγάλη άνεση. Επιπλέον, η απόσταση των 16,7 cm από το έδαφος επιτρέπει και την κίνηση σε χώμα, διευρύνοντας το πεδίο δράσης του. Το τιμόνι Smart Steer είναι άμεσο και ακριβές, διαθέτει τρία προγράμματα λειτουργίας (Comfort, Normal και Sport) και προσφέρει κάμποση πληροφορία. Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή, παρά το γεγονός ότι το τιμόνι δεν ρυθμίζεται σε απόσταση.
Συνοπτικά, η νέα έκδοση έχει μεγάλο νόημα την σημερινή εποχή χάρη στη μεγάλη διαφορά τιμής του καυσίμου. Εάν σε αυτό συνυπολογίσετε και το γεγονός ότι καλύπτεται από την 5ετή εργοστασιακή εγγύηση και το πρόγραμμα επαναγοράς ύστερα από 55 μήνες, το Tivoli «ECO» LPG αποκτά επιπλέον ενδιαφέρον για τους οπαδούς των αποδράσεων με άνεση. Και μην ξεχνάμε ότι οι τιμές ξεκινούν μόλις από τις 17.000 ευρώ!
Τεχνικά χαρακτηριστικά
0-100 km/h 12,4”
Τελική ταχύτητα 175 km/h
Μέση κατανάλωση 9,5 lt/100 km βενζίνη / 10,4 lt/100 km LPG
Εκπομπές CO2 167 g/km
Διαστάσεις 4.195 x 1.795 x 1.559 mm
Βάρος 1.290 kg