To ανανεωμένο ιταλικό crossover αναβαθμίστηκε πριν κάποιους μήνες στα «σημεία», με στόχο να συνεχίσει να πρωταγωνιστεί, αφού βρίσκεται σταθερά στο top – 5 των πωλήσεων της κατηγορίας του στην Ευρώπη, από το 2016 μέχρι σήμερα! Εξωτερικά, ανασχεδιάστηκε το σχήμα των εμπρός και πίσω προφυλακτήρων, ενώ σμιλεύτηκε εκείνο των φωτιστικών σωμάτων (full-LED εμπρός και LED πίσω) σε όλες τις εκδόσεις, συμπεριλαμβανομένης και της Cross που δοκιμάσαμε. Η Cross έκδοση προσδίδει μια πιο περιπετειώδη εξωτερική εικόνα, με μαύρο πλαστικό περιμετρικά του αμαξώματος, φιμέ πίσω κρύσταλλα, ράγες οροφής, αλουμινένιες ποδιές εμπρός – πίσω και πολυάκτινες ζάντες 17 ιντσών.
Στο εσωτερικό, ανανεωμένος σε γραφικά είναι ο πίνακας οργάνων, ενώ το τιμόνι νέας σχεδίασης, με δερμάτινη επένδυση και άμεση πρόσβαση στις λειτουργίες του ηχοσυστήματος. Μεγάλη σημασία δόθηκε και στην ενίσχυση του εξοπλισμού ασφάλειας και των ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης. Στον βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων τα Traffic Sign Recognition, Speed Advisor, Lane Assist και προαιρετικά τα Safety Distance Manager, Autonomous Emergency Brake, Blind Spot Alert και Rear Cross Path Detection.
Νέοι κινητήρες
Όμως η πιο μεγάλη αλλαγή στο δημοφιλές μοντέλο είναι οι δύο νέοι βενζινοκινητήρες FireFly 1.0 και 1.3 λίτρων. Στο δικό μας αυτοκίνητο υπήρχε ο πιο ισχυρός, που αποδίδει 150 ίππους (5.500 σ.α.λ.) και 270 Nm ροπής (1.850 σ.α.λ.). Ενδιαφέρουσες και οι επιδόσεις του, αφού η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνεται σε 9,1’’ και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 200 χλμ./ώρα. Ο αλουμινένιος, τετρακύλινδρος, υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας διακρίνεται από έναν χαρακτηριστικό ήχο, που διόλου δεν ενοχλεί τους επιβαίνοντες. Φυσικά, και τα δύο μοτέρ πληρούν το νέο περιβαλλοντικό «κανονισμό» Euro 6d-TEMP, διαθέτοντας φίλτρο παρακράτησης σωματιδίων.
Ακόμα μια πρωτοπορία των νέων κινητήρων είναι η παρουσίαση της τρίτης γενιάς του συστήματος MultiAir, το οποίο βελτιστοποιεί περαιτέρω την απόδοση της καύσης μέσω του ελέγχου του χρονισμού – βυθίσματος των βαλβίδων εισαγωγής. Μάλιστα, σύμφωνα με την FCA, οι συγκεκριμένοι κινητήρες έχουν δοκιμαστεί και εξελιχθεί σε πραγματικές συνθήκες για 60.000 ώρες και σε προσομοιώσεις για πάνω από 75.000 ώρες, διανύοντας συνολικά πάνω από 5.000.000 χλμ. σε όλο τον κόσμο! Ο συνδυασμός του σύγχρονου αυτού κινητήρα με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DCT) των 6 σχέσεων λειτουργεί άψογα, υπογραμμίζοντας την εξαιρετική ροπή του. Η ανάρτηση και τα φρένα εμπνέουν εμπιστοσύνη και ασφάλεια, ενώ και οι εσωτερικοί χώροι είναι άνετοι για τους επιβάτες, με το βαθύ πόρτμπαγκαζ να προσφέρει 350 λίτρα και 1.320 λίτρα όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων. Η δε τρέχουσα τιμή του συγκεκριμένου μοντέλου ξεκινά από τις 15.900 ευρώ, με έναν πολύ καλό βασικό εξοπλισμό.