Επιμέλεια: Άγγελος Πολύδωρος
Ένα ξεχωριστό masterclass για την τέχνη της ενδυματολογίας στον κινηματογράφο, με τίτλο «Ντύνοντας την Ιστορία: Η τέχνη της ενδυματολογίας», έδωσε το Σάββατο 1 Νοεμβρίου η καταξιωμένη ενδυματολόγος Κάθριν Τζορτζ, σταθερή συνεργάτιδα σπουδαίων δημιουργών όπως ο Τζιμ Τζάρμους, ο Μπονγκ Τζουν Χο και η Λιν Ράμσεϊ, στην κατάμεστη αίθουσα Παύλος Ζάννας, στο πλαίσιο του 66ου ΦΚΘ.
Η Κάθριν Τζορτζ μοιράστηκε με το κοινό τις εμπειρίες της από την πλούσια διαδρομή της στον κινηματογράφο και στη μόδα, τις συνεργασίες που διαμόρφωσαν την καριέρα της, αλλά και τους τρόπους με τους οποίους το ενδυματολογικό σκέλος μιας ταινίας μετατρέπεται σε εργαλείο αφήγησης, συμβάλλοντας στη δημιουργία ολοκληρωμένων κινηματογραφικών χαρακτήρων.
Τη δημιουργό καλωσόρισε στην αίθουσα η θεωρητικός του κινηματογράφου Γκέλυ Μαδεμλή και έδωσε τον λόγο στην Κάθριν Τζορτζ, η οποία περιέγραψε τα πρώτα της βήματα στον χώρο της μόδας και του κινηματογράφου, αλλά και τις επιρροές και αναφορές της, οι οποίες δρομολόγησαν την απόφασή της ασχοληθεί με την ενδυματολογία: «Μεγάλωσα στο Μπέλφαστ, όπου τη δεκαετία του ’80 ξεκίνησα να αγοράζω και να μεταποιώ vintage ρούχα –παρόλο που στη μητέρα μου δεν άρεσε η ιδέα να φοράω παλιά ρούχα–, και κάπως έτσι ξεκίνησε το ενδιαφέρον μου για το σχέδιο μόδας.
Τα Σάββατα παρακολουθούσα ασπρόμαυρες ταινίες με τη θεία μου, οι οποίες πυροδότησαν την αγάπη μου για τον κινηματογράφο. Θέλησα λοιπόν να συνδυάσω αυτά τα δύο ενδιαφέροντα. Έκανα αιτήσεις σε σχολές μόδας, σπούδασα στο Ντέρμπι της Αγγλίας, δούλεψα για οκτώ χρόνια στη βιομηχανία της μόδας στο Λονδίνο και, αφότου αποφοίτησα, αποφάσισα να μετακομίσω στις ΗΠΑ, όπου ζούσε ο αδερφός μου. Ξεκίνησα να εργάζομαι σε ταινίες χαμηλού προϋπολογισμού ως freelancer και παράλληλα ως σερβιτόρα για να συγκεντρώσω χρήματα.
Κάπως έτσι ξεκίνησε η σχέση μου με την ενδυματολογία στον κινηματογράφο», δήλωσε αρχικά. Αμέσως μετά, έκανε μια σύντομη αναδρομή σε μία από τις πρώτες της δουλειές ως ενδυματολόγος, την ταινία Παράπλευρες απώλειες (2009) του Όρεν Μούβερμαν, στην οποία χρειάστηκε να προχωρήσει σε μεγάλη έρευνα για τις στρατιωτικές στολές, προκειμένου να είναι συμβατές με τον χαρακτήρα που υποδύθηκε ο ηθοποιός Μπεν Φόστερ.







































































































