Και για να το περιγράψει πιο γλαφυρά τη δουλειά της, η Μαρία Γενιτσαρίου χρησιμοποιεί τα λόγια του Λευκάδιου Χερν:
«Επειδή οι άνθρωποι δεν μπορούν πια να δουν το χρώμα, τις αποχρώσεις που έχουν οι λέξεις, τη μυστική φανταστική κίνησή τους, επειδή δεν μπορούν να αφουγκραστούν το ψιθύρισμα των λέξεων, το θρόισμα που κάνουν τα γράμματα το ένα μετά το άλλο, το ονειρεμένο φλάουτο, τα ονειρεμένα τύμπανα που απαλά και παράξενα παίζουν οι λέξεις, επειδή δεν αισθάνονται τον μορφασμό των λέξεων, τη συνοφρύωση και την έξαψη των λέξεων, το κλάμα, τη λύσσα, το πανδαιμόνιο και την ανταρσία των λέξεων, επειδή δεν αισθάνονται καθόλου τη λάμψη των λέξεων, το άρωμα και τη δυσοσμία τους, την απαλότητα ή τη σκληράδα, τη στέγνια ή τους χυμούς των λέξεων, είναι λόγος αυτός να μην προσπαθήσουμε να τους ωθήσουμε να τα ακούσουν, να τα δουν, να τα αισθανθούν όλα αυτά;»
Διάρκεια Έκθεσης: 1 έως 14 Οκτωβρίου 2012. Ώρες λειτουργίας καθημερινά: 10:00 -20:00. Eίσοδος ελεύθερη.
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα ειδικά για τα παιδιά
Κατά τη διάρκεια της έκθεσης «Καλλιγραφικές Αποτυπώσεις σε περγαμηνή: Αφιέρωμα στον Λευκάδιο Χερν», το Ίδρυμα Ευγενίδου προσκαλεί τους μικρούς του φίλους (ηλικίας 10-13 ετών), σε ένα ειδικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Το πρόγραμμα υλοποιείται σε συνεργασία με τη Μαρία Γενιτσαρίου και περιλαμβάνει ξενάγηση στην έκθεση και κατόπιν εργαστήριο στη Βιβλιοθήκη, σχετικό με την ιστορία της ελληνικής καλλιγραφίας. Κατά την διάρκεια της ξενάγησης τα παιδιά θα ταξιδέψουν μέσα από τις ιστορίες του Λευκάδιου Χερν, ενώ στο εργαστήριο θα γνωρίσουν τους τρόπους γραφής που χρησιμοποιήθηκαν στην Ελλάδα από τον 1ο έως τον 11ο μ.Χ. αιώνα, καλλιγραφώντας και μεταγράφοντας τα δικά τους κείμενα. Το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί τις ακόλουθες ημερομηνίες και ώρες:
Πέμπτη 4 Οκτωβρίου 18:30 – 19:30 και
Πέμπτη 11 Οκτωβρίου, 18:30 – 19:30.
Η είσοδος είναι ελεύθερη, απαραίτητη όμως είναι η κράτηση θέσεων στα τηλέφωνα της Βιβλιοθήκης: 210 – 9469631 και 32.
Βιογραφικό Σημείωμα της Μαρίας Γενιτσαρίου
Γεννήθηκε το 1966 στον Πειραιά. Σπούδασε ελεύθερο σχέδιο, χρώμα, σύνθεση, γραφικές τέχνες και αγιογραφία σε εργαστήρια των Αθηνών καθώς και παλαιογραφία στο Μορφωτικό Ίδρυμα της Εθνικής Τράπεζας. Έχει εικονογραφήσει αρκετά παιδικά παραμύθια, κόμικς και ποιητικά κείμενα, όμως ο κύριος όγκος δουλειάς της αφορά στην ελληνική καλλιγραφία και μικρογραφία.
Με κύριο μέσο το μελάνι χρησιμοποιεί υλικά όπως η περγαμηνή, ο πάπυρος, το φύλλο χρυσού κ.ά., για να μεταγράψει και να διακοσμήσει κλασικά και σύγχρονα κείμενα. Με τον τρόπο αυτό το αισθητικό αποτέλεσμα αποπνέει ατμόσφαιρα μεσαιωνικού χειρογράφου.
Άγγελος Πολύδωρος