Οι αλλαγές που δρομολογήθηκαν από τη Δευτέρα 16 Φεβρουαρίου στα μέσα μαζικής μεταφοράς και ειδικότερα στο μετρό και τον ΗΣΑΠ, οδήγησαν σε κυκλοφοριακό έμφραγμα μεγάλο τμήμα των βορείων προαστίων, κυρίως στον άξονα της λεωφόρου Μεσογείων, αλλά και σε παράπλευρες λεωφόρους, όπως είναι η Κηφισιάς
Από την προηγούμενη Δευτέρα και για έξι μήνες τα δρομολόγια του μετρό προς το αεροδρόμιο διακόπτονται, λόγω έργων για την κατασκευή νέων σταθμών σε Χολαργό, Νομισματοκοπείο και Αγία Παρασκευή. Οι συρμοί θα τερματίζουν στην Εθνική Αμυνα. Το κοινό θα εξυπηρετείται από τις δύο νέες λεωφορειακές γραμμές Χ5 και Χ6, ενώ έχει προβλεφθεί η πύκνωση των λεωφορειακών γραμμών και η πύκνωση των δρομολογίων του προαστιακού στο τμήμα από το Αεροδρόμιο μέχρι τη Νερατζιώτισσα.
Τα έργα
Ο σταθμός της Αγίας Παρασκευής υπολογίζεται ότι θα είναι έτοιμος το καλοκαίρι του 2010. Παράλληλα, κατασκευάζονται και οι σταθμοί στο Νομισματοκοπείο, που θα είναι έτοιμος τον ερχόμενο Σεπτέμβριο και ο σταθμός Χολαργού που θα είναι έτοιμος το 2009.
Στον ΗΣΑΠ θα συνεχιστούν και επόμενο σαββατοκύριακο 21-22 Φεβρουαρίου, τα προβλήματα στα δρομολόγια του ΗΣΑΠ, λόγω των έργων εκσυγχρονισμού και ανακαίνισης της σιδηροδρομικής γραμμής που εκτελούνται. Ο Ηλεκτρικός θα εκτελεί τοπική συγκοινωνία μεταξύ των σταθμών Ταύρος – Πειραιάς και Ομόνοια – Κηφισιά.
Για το τμήμα Ομόνοια-Ταύρος οι επιβάτες θα εξυπηρετούνται από τη λεωφορειακή γραμμή της ΕΘΕΛ 010, η οποία θα διέρχεται από τους ενδιάμεσους σταθμούς του Ηλεκτρικού, καθώς και τη γραμμή εξπρές 011, με το ίδιο εισιτήριο και αφετηρία την Ομόνοια.
Από τη Δευτέρα, 16 Φεβρουαρίου, τις καθημερινές ο Ηλεκτρικός Σιδηρόδρομος δεν θα σταματάει στο σταθμό Θησείο, με ενδεχόμενη καθυστέρηση περίπου 15 λεπτών στα δρομολόγια. Ενισχυτικά, για καλύτερη εξυπηρέτηση θα λειτουργεί η λεωφορειακή γραμμή 500 Α της ΕΘΕΛ, πραγματοποιώντας το δρομολόγιο Ομόνοια – Πειραιάς – Ομόνοια.
Η Γραμμή 3
Σε ό,τι αφορά την επέκταση της Γραμής 3, έξι όμιλοι εταιρειών υπέβαλαν στην Αττικό Μετρό φακέλους εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το πρώτο στάδιο του διαγωνισμού, την επέκταση του μετρό από το Χαϊδάρι στον Πειραιά,προϋπολογισμού 515 εκατ. ευρώ ( IMPREGILO – ΑΕΓΕΚ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ – SELI – ANSALDO STS, FCC CONSTRUCCION S.A. – ALPINE BAU GMBH, DRAGADOS S.A. – ΜΟΧΛΟΣ Α.Ε., ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ – ΤΕΡΝΑ ΑΕ, ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΑΕ, J&P – ΑΒΑΞ ΑΕ – GHELLA SPA – ALSTOM TRANSPORT SA).
Οι κοινοπραξίες/εταιρείες αυτές θα αξιολογηθούν από την Αττικό Μετρό ΑΕ, σύμφωνα με τα κριτήρια που τέθηκαν στα τεύχη του διαγωνισμού, και όσες προεπιλεγούν θα κληθούν στο δεύτερο στάδιο του διαγωνισμού να υποβάλλουν οικονομική προσφορά για το έργο. Οι κατασκευαστικές εργασίες προβλέπεται να ξεκινήσουν στα τέλη του έτους, υπό την προϋπόθεση να μη χαθεί χρόνος από προσφυγές κλπ. από τις διαγωνιζόμενες τεχνικές εταιρείες.
Αλλαγές στις κάρτες
Με δεδομένες τις αλλαγές στο μετρό, σε διορθωτική ρύθμιση για τους κατόχους των ετήσιων καρτών του μετρό, αξίας 300 ευρώ, προχώρησε ο ΟΑΣΑ. Στους κατόχους της ετήσιας κάρτας του μετρό παρέχεται η δυνατότητα χρησιμοποίησης όλων των μέσων αστικών συγκοινωνιών, χωρίς περαιτέρω οικονομική επιβάρυνση και όπως ακριβώς επιτρέπει η ετήσια κάρτα των 350 ευρώ, για όσο διαρκούν τα έργα. Όσοι επιβάτες δεν ικανοποιούνται από τη συγκεκριμένη διευθέτηση, μπορούν έως και τις 31 Μαρτίου να επιστρέψουν την ετήσια κάρτα τους στα γραφεία του ΟΑΣΑ και θα τους καταβληθούν στο ακέραιο τα χρήματα που κατέβαλαν, εκτός από την αξία του ήδη χρησιμοποιηθέντος χρονικού διαστήματος.
Επίσης, οι κάτοχοι των μηνιαίων καρτών 30 ευρώ και 15 ευρώ του Φεβρουαρίου έχουν τη δυνατότητα, από τις 14 ως το τέλος του μηνός, να χρησιμοποιούν όλα τα μέσα αστικών συγκοινωνιών χωρίς επιπλέον επιβάρυνση. Η ετήσια κάρτα των 300 ευρώ, καθώς και οι αντίστοιχες μηνιαίες των 30 ευρώ και 15 ευρώ, θα εξακολουθήσουν να πωλούνται καθ’ όλη τη διάρκεια του τρέχοντος έτους και θα καλύπτουν αποκλειστικά μετακινήσεις στις γραμμές 2 και 3 του μετρό, μέχρι το σταθμό «Εθνική Άμυνα».