Την… κατηφόρα συνεχίζουν να έχουν πάρει οι εγχώριες πωλήσεις αυτοκινήτου και τον μήνα Φεβρουάριο, δημιουργώντας νέα αρνητικά δεδομένα στον κλάδο του αυτοκινήτου.
Στο δίμηνο του 2009 οι συνολικές πωλήσεις καταγράφουν πτώση 37% και είναι απολύτως δικαιολογημένος ο προβληματισμός όλων των εμπλεκομένων με το εμπόριο αυτοκινήτου, με δεδομένη και την πιστωτική ασφυξία εκ μέρους των τραπεζών. για το τι μέλλει γεννέσθαι σε ένα κλάδο που διεθνής οικονομική κρίση αφήνει τα σημάδια της. Συγκεκριμένα οι πωλήσεις στο δίμηνο Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου ανήλθαν σε 35.839 μονάδες, όταν το 2008 είχαν διαμορφωθεί σε 56.848 μονάδες, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων.
Στο ίδιο μήκος κύματος και η σύγκριση του Φεβρουαρίου με πέρυσι, όταν από τις 23.281 πωλήσεις πέρυσι, ο φετινός μήνας έκλεισε με απώλειες 33% και διαμορφώθηκε στις 15.592 μονάδες.
Όλοι σχεδόν οι εγχώριοι εισαγωγείς καταγράφουν σημαντικές απώλειες στις πωλήσεις του διμήνου συγκριτικά με πέρυσι. Εξαίρεση στον κανόνα αποτελούν η VW, που πέτυχε αύξηση των πωλήσεών της κατά 1,5%, η Audi με άνοδο 9,7%, η Renault με 28,3%, αλλά και η Alfa Romeo με 16,3%. Τον Φεβρουάριο πρώτη είναι η Toyota με 1.718 πωλήσεις, ακολουθεί η VW με 1.617 πωλήσεις, ενώ στην τρίτη θέση βρίσκεται η Ford με 1.387 πωλήσεις.
Με ενδιαφέρον αναμένεται η εξέλιξη των πωλήσεων το επόμενο διάστημα και κυρίως αν θα υπάρξει ανατροπή της αρνητικής εικόνας που εμφανίζει η εγχώρια αγορά. Ο κλάδος απαντά με εκπτώσεις σε πολλά μοντέλα, ενώ αναμένονται με αγωνία και οι κυβερνητικές αποφάσεις για το θέμα της απόσυρσης των παλαιών αυτοκινήτων, που θα δώσουν βαθιά ανάσα στην αγορά.