Κλήθηκε ως πρώτος μάρτυρας στην υπόθεση Παυλίδη. Φυσικό κι αναμενόμενο, αφού αυτός κατήγγειλε στο Μέγαρο Μαξίμου, ότι του ζήτησε «ρεγάλο» ο διευθυντής του πολιτικού γραφείου του Αριστοτέλη Παυλίδη, για τις άδειες σκοπιμότητας που διεκδικούσε στην ακτοπλοΐα. Ο εφοπλιστής Φώτης Μανούσης δεν είναι ένας αμελητέος παράγοντας στην ιστορική διαδρομή της Νέας Δημοκρατίας. Δημιούργημα του κομματικού μηχανισμού της είναι, καθώς πριν εμπλακεί με την κομματική ζωή, ούτε κατά διάνοια θα μπορούσε να φανταστεί κανείς ότι ο φυσικομαθηματικός από τη Νίκαια θα εξελισσόταν μέσα σε μια δεκαπενταετία σε καναλάρχη πρώτα και λίγο αργότερα σε εφοπλιστή των λεγόμενων άγονων γραμμών.
Σχεδόν παραπλήσια διαδρομή μ’ ένα άλλο αυτοδημιούργητο τέκνο της ηρωικής Κοκκινιάς, «πράσινης» απόχρωσης όμως, τον πρώην πρόεδρο του ΟΠΑΠ, στέλεχος του ΠΑΣΟΚ και νυν στέλεχος της Intralot, Χρήστο Σαλελέ. Μορφωμένα φτωχόπαιδα αμφότεροι, που απογειώθηκαν επαγγελματικά, οικονομικά και κοινωνικά, ανελισσόμενοι στους κομματικούς μηχανισμούς των δύο μεγάλων κομμάτων εξουσίας.
Ο Φώτης Μανούσης έχτισε την καριέρα του στο πλευρό του άλλοτε ισχυρού Θεσσαλονικάρχη, Σωτήρη Κούβελα, όταν ο τελευταίος εξελέγη δήμαρχος Θεσσαλονίκης, καθώς έστησε τη δημοτική τηλεόραση και το ραδιόφωνο της πόλης. Ακολούθησε τον Σωτήρη Κούβελα, όταν ανέλαβε το υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ, ως γενικός γραμματέας του υπουργείου, ενώ ταυτόχρονα έχαιρε και της απόλυτης εμπιστοσύνης του τότε γενικού γραμματέα του κόμματος (επί ηγεσίας Κωνσταντίνου Μητσοτάκη), Αντώνη Σγαρδέλη. Ενδιαμέσως, επί οικουμενικής κυβέρνησης είχε καταφέρει να εμπλακεί στη χορήγηση αδειών πανελλαδικής εμβέλειας της ιδιωτικής τηλεόρασης, εξασφαλίζοντας τη συχνότητα του New Channel, την οποία λίγα χρόνια αργότερα στις ένδοξες μέρες του Χρηματιστηρίου, πούλησε πανάκριβα στον τότε ισχυρό εκδότη Μιχάλη Ανδρουλιδάκη. Έτσι, με μια καλή προίκα στην τσέπη, εγκαταλείποντας τα ραδιοκύματα, στράφηκε στα κύματα του Αιγαίου, ανακαλύπτοντας το «χρυσάφι» των επιδοτούμενων άγονων γραμμών. Δεν μπήκε στην «πίτα» των Κυκλάδων και γενικότερα του Νότιου Αιγαίου, όπου έκαναν κουμάντο ισχυρά τζάκια, αλλά προτίμησε τις γραμμές του Βορείου Αιγαίου: Θάσος – Λήμνος – Σαμοθράκη. Η «Saos Ferries», χωρίς τις επιδοτήσεις της άγονης γραμμής δεν μπορεί να σταθεί πουθενά ανταγωνιστικά στην ακτοπλοΐα. Όπως ανέφερε από το βήμα της Βουλής ο κ. Παυλίδης, η εταιρεία του Φώτη Μανούση έχει επιδοτηθεί με πάνω από 20 εκατομμύρια ευρώ, κι έμπαινε πάντα, ανεξαρτήτως υπουργού και κυβέρνησης, στη μοιρασιά των επιδοτούμενων γραμμών… Μέχρι που κάτι «στράβωσε» κι άρχισαν τα «καρφώματα», με τις γνωστές συνέπειες…
Μαρία Ζαρίφη