Το υπουργείο Οικονομικών έναν χρόνο μετά την εφαρμογή των λεγόμενων «πράσινων τελών» καταργεί τα τέλη κυκλοφορίας που προέκυπταν από συνδυασμό παλαιότητας και κυβισμού και πλέον θα βασίζονται αποκλειστικά και μόνο στον κυλινδρισμό του κινητήρα του οχήματος.
Μάλιστα, για πρώτη φορά διευρύνονται οι κατηγορίες βάσει των κυβικών, ώστε να είναι πιο αντιπροσωπευτικά τα τέλη κυκλοφορίας ανάλογα με τον κινητήρα του οχήματος. Αυτά ισχύουν για τα οχήματα που θα κυκλοφορήσουν ως το τέλος του 2010, αφού όσα οχήματα κυκλοφορήσουν από το νέο έτος θα επιβαρύνονται πλέον με τέλη κυκλοφορίας που θα βασίζονται στις εκπομπές ρύπων των οχημάτων, ανεξαρτήτως κινητήρα.
Τα τέλη κυκλοφορίας 2011 συμπεριλαμβάνουν τον τυχόν ειδικό φόρο οχημάτων μεγάλου κυβισμού.
Από τη σύγκριση των τελών του 2011 σε σχέση με τα τέλη του 2010 προκύπτει ότι περισσότεροι από 3.180.000 κάτοχοι αυτοκινήτων και μοτοσικλετών έχουν μείωση από 12 ως 330 ευρώ (το 65% του συνόλου), ενώ οι υπόλοιποι έχουν αύξηση που κυμαίνεται από 16 ως 88 ευρώ ετησίως. Μεγαλύτερη αναλογικά μείωση έχουν τα μικρής και μεσαίας κατηγορίας αυτοκίνητα.
Οσον αφορά τα υπόλοιπα οχήματα (φορτηγά ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης, λεωφορεία κτλ.), θα υπάρχει αύξηση κατά μέσο όρο 10% σε σχέση με το 2010. Σημειώνεται ότι τα εν λόγω τέλη δεν έχουν αυξηθεί από το 2009.
Τα τέλη κυκλοφορίας όλων των επιβατικών ιδιωτικής χρήσης αυτοκινήτων που θα ταξινομηθούν για πρώτη φορά στην Ελλάδα από 1ης Ιανουαρίου 2011 και μετά συνδέονται αποκλειστικά με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα του κάθε οχήματος (γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο). Η σύνδεση αυτή ισχύει για όλα τα αυτοκίνητα ασχέτως τεχνολογίας (βενζινοκίνητα, υβριδικά, πετρελαιοκίνητα κτλ.). Αυτό εκτιμάται ότι θα έχει ως αποτέλεσμα τη στροφή των καταναλωτών σε πιο «καθαρής τεχνολογίας» οχήματα με αντίστοιχες θετικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Τα περισσότερα κράτημέλη της ΕΕ έχουν ήδη εισαγάγει φορολογικό σύστημα αυτοκινήτων (τέλη κυκλοφορίας και τέλη ταξινόμησης) που συνδέεται ολικώς ή μερικώς με τις εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα (CΟ2).