Στην ανθρωποκεντρική στρατηγική της ΑΒ Βασιλόπουλος εστιάζει η επικεφαλής του νομικού τμήματος του Ομίλου, Ελένη Προβίδη σε συνέντευξή της στην ΑΜΑΡΥΣΙΑ εξηγώντας ότι η εταιρία στοχεύει σε ένα μοντέλο σταθερά χαμηλής τιμής των προϊόντων για να καλύπτονται οι ανάγκες κάθε πολίτη – καταναλωτή.

Η Ε. Προβίδη αναφέρεται στο κυβερνητικό μέτρο του «καλαθιού του νοικοκυριού» σημειώνοντας ότι αποδίδει, καθώς η ΑΒ Βασιλόπουλος προσφέρει ένα μείγμα προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και επώνυμων προϊόντων, συνδυάζοντας προσιτή τιμή και αδιαπραγμάτευτη ποιότητα.
Κάνοντας προβολή στο μέλλον εκτιμά ότι το 2023 θα φέρει νέες προκλήσεις για τις επιχειρήσεις και για τον λόγο αυτόν απαιτείται -όπως τονίζει- προσεκτικός σχεδιασμός και άμεσα αντανακλαστικά για να αντιμετωπίζονται πιθανές απρόοπτες εξελίξεις. Ερωτηθείσα δε για τις νέες τάσεις της αγοράς η Ε. Προβίδη μιλά για το ηλεκτρονικό εμπόριο στο οποίο η ΑΒ Βασιλόπουλος ήταν πρωτοπόρος και συνεχίζει να επενδύσει σε αυτό.
Συνέντευξη στη Γεωργία Σκιτζή
• Η αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων κινήθηκε θετικά κατά το πρώτο εννεάμηνο του 2022 και μεγάλο ρόλο έπαιξε ο τουρισμός. Ποιες είναι οι τακτικές που πρέπει να ακολουθήσει ο κλάδος έτσι ώστε να συνεχιστεί η ανοδική αυτή τάση;
Οι πληθωριστικές τάσεις σε συνδυασμό με την ενεργειακή κρίση έχουν επηρεάσει συνολικά την αγορά, ωστόσο είναι γεγονός ότι ο όγκος πωλήσεων στον κλάδο μας έδειξε κάποια θετικά δείγματα ιδιαίτερα κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, λόγω του τουρισμού. Η πολιτική των προσφορών (για παράδειγμα προϊόντα 1+1 δώρο) αλλά και οι εβδομαδιαίες προσφορές σε προϊόντα, αποτελούν σημαντικές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την κατανάλωση και γεμίζουν το καλάθι του πελάτη. Στρατηγική επιλογή για εμάς στην ΑΒ Βασιλόπουλος είναι η διαμόρφωση μιας σταθερά χαμηλής τιμής σε προϊόντα που καλύπτουν τις ανάγκες κάθε νοικοκυριού και αντιπροσωπεύουν διαφορετικές κατηγορίες προϊόντων. Τα αυξημένα κόστη, σε συνδυασμό με το μειωμένο διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών, απαιτούν κινήσεις που θα επαναφέρουν τη δυναμική στον κλάδο και ταυτόχρονα θα θέσουν τους καταναλωτές στο επίκεντρο. Επίσης, η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου αποτελεί έναν παράγοντα καταλυτικής σημασίας για τη διατήρηση της ανοδικής τάσης στον κλάδο.
• Ποια είναι η τοποθέτησή σας για το Καλάθι Νοικοκυριού; Γιατί έχει δοθεί περισσότερο έμφαση σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας;
Το Καλάθι του Νοικοκυριού είναι μια πρωτοβουλία, που δίνει στον καταναλωτή τη δυνατότητα να μπορεί εύκολα να συγκρίνει και να συνθέτει το δικό του καλάθι με προϊόντα σε συμφέρουσες τιμές. Είναι ένα μέτρο που βοηθά τα ευάλωτα νοικοκυριά να προμηθευτούν βασικά αγαθά σε προσιτές τιμές. Στην ΑΒ Βασιλόπουλος συμμετέχουμε σε αυτήν την πρωτοβουλία του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, επιλέγοντας και προσφέροντας ένα μείγμα προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και επώνυμων προϊόντων. Για περισσότερα από 80 χρόνια, η ΑΒ Βασιλόπουλος έχει κερδίσει μια ξεχωριστή θέση στο τραπέζι κάθε ελληνικού νοικοκυριού. Όλα αυτά τα χρόνια, εκείνο που αποτελεί την κοινή συνισταμένη των πρωτοβουλιών μας είναι ότι βάζουμε στο επίκεντρο τον καταναλωτή, προσφέροντάς του μια μοναδική αγοραστική εμπειρία, προϊόντα προσιτής τιμής και αδιαπραγμάτευτης ποιότητας.
• Οι πληθωριστικές πιέσεις στην Ελλάδα αλλά και σε ολόκληρη την Ευρώπη είναι ασφυκτικές. Τι θα βοηθούσε περισσότερο έτσι ώστε να αυξηθεί ο κύκλος εργασιών;
Η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίζει σήμερα ο κλάδος των σούπερ μάρκετ είναι οι πληθωριστικές πιέσεις και οι αυξήσεις τιμών. Σίγουρα, το 2022 ήταν μια δύσκολη χρονιά σε ολόκληρη την Ευρώπη. Το 2023 προβλέπεται να είναι μια χρονιά προκλήσεων για τις επιχειρήσεις με ένα μείγμα υψηλών απαιτήσεων για την αγορά, κάτι που σημαίνει ότι χρειάζεται προσεκτικός σχεδιασμός και γρήγορα αντανακλαστικά προκειμένου να αντιμετωπίσουμε τυχόν απρόοπτες εξελίξεις. Βασική επιδίωξη για την ΑΒ Βασιλόπουλος είναι να καταφέρει να αναπτύσσεται πάνω από τον μέσο όρο της αγοράς.
• Σε μια δύσκολη περίοδο για τους καταναλωτές, ποιες είναι οι πιο πρόσφορες λύσεις; Πρέπει να κυνηγούν τις προσφορές; Πρέπει να στραφούν μόνο στη λύση του Καλαθιού του Νοικοκυριού; Να προτιμήσουν τις διαδικτυακές αγορές;
Οι καταναλωτές σήμερα είναι ενημερωμένοι όσο ποτέ πριν, και ξέρουν πώς να ψωνίσουν με τρόπο που να καλύπτει τις ανάγκες τους στη σωστή τιμή. Εμείς στην ΑΒ προσφέρουμε στον καταναλωτή ένα μεγάλο φάσμα επιλογών, μέσα από την πολιτική προσφορών και εκπτώσεων, το «Καλάθι του Νοικοκυριού», το ΑΒ Eshop αλλά και τις προσωποποιημένες προσφορές διαθέσιμες μέσα από την ΑΒ Plus. Η ΑΒ Βασιλόπουλος συμμετέχει στο «Καλάθι του Νοικοκυριού» με 74 προϊόντα, προσφέροντας ένα μείγμα προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και επώνυμων προϊόντων. Παράλληλα, υπάρχει σε εξέλιξη το πρόγραμμα «Κάθε μέρα, χαμηλή τιμή» στο οποίο έχουν ενταχθεί πάνω από 850 βασικά αγαθά, σε χαμηλές τιμές και εγγυημένη ποιότητα, που καλύπτουν ευρεία γκάμα των αναγκών των καταναλωτών, με στόχο να αυξηθούν σε 1.200. Πάντα με γνώμονα την αδιαπραγμάτευτη ποιότητά μας, τη μοναδική μας εξυπηρέτηση και την ξεχωριστή ποικιλία μας, κάνουμε τη διαφορά στις ζωές των ανθρώπων, με σταθερά χαμηλές τιμές.
• Ποιες είναι οι νέες τάσεις που διαμορφώνονται στην αγορά των super markets στην Ελλάδα αλλά και διεθνώς;
Η κυρίαρχη τάση είναι αδιαμφισβήτητα το ηλεκτρονικό εμπόριο που αναδείχθηκε στην πανδημία, όχι μόνο για την ΑΒ Βασιλόπουλος αλλά για ολόκληρη την αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων, και το οποίο συνεχίζει την ανοδική του πορεία. Έχοντας κατακτήσει ένα σημαντικό μερίδιο στη συγκεκριμένη αγορά, το e-shop μας εξακολουθεί να αναπτύσσεται, αντιπροσωπεύοντας ποσοστό περίπου του 3% των πωλήσεών μας. Μάλιστα ήμασταν οι πρώτοι που αναπτύξαν το κομμάτι αυτό στην ελληνική αγορά, και συνεχίζουμε να επενδύουμε σε αυτό, καθώς η συμμετοχή του ηλεκτρονικού εμπορίου έχει χώρο ανάπτυξης.