Τη μετατροπή 14 δρόμων του Δήμου Ηρακλείου σε ήπιας κυκλοφορίας αποφάσισε ομόφωνα το Δημοτικό Συμβούλιο της πόλης. Μάλιστα, το έργο θα ενταχθεί σε σχετικό κονδύλι της Νομαρχίας, εξέλιξη που επιβεβαιώνει το σχετικό ρεπορτάζ της «Α» στο φύλλο της 3ης Ιουλίου. Την εισήγηση του θέματος πραγματοποίησε ο συγκοινωνιολόγος καθηγητής του Πανεπιστημίου Πατρών Ευάγγελος Ματσούκης, στηριζόμενος στις κυκλοφοριακές μελέτες που εκπονεί η ερευνητική του ομάδα για τις διάφορες περιοχές του Δήμου. Ανάμεσα στις οδούς που θα μετατραπούν σε ήπιας κυκλοφορίας, συμπεριλαμβάνονται και δρόμοι του Κάτω Ηρακλείου, όπως η Περικλέους, η Ασπασίας και η Ουρανίας (αναλυτικά όλοι οι δρόμοι θα δημοσιευθούν στο καθημερινό φύλλο και το site της «Α»).
Αντιδράσεις για τη μελέτη του Κάτω Ηρακλείου
Σημειώνεται ότι η πιλοτική εφαρμογή των ρυθμίσεων που προβλέπονται από την κυκλοφοριακή μελέτη για το Κάτω Ηράκλειο, μεταξύ άλλων και στους προαναφερόμενους δρόμους, έχει προκαλέσει πλήθος αντιδράσεων από τους κατοίκους. Ανάμεσα στα μέτρα που εφαρμόστηκαν στο πλαίσιο της μελέτης είναι η επέκταση της πεζοδρόμησης της οδού Μαρίνου Αντύπα μέχρι την οδό Απόλλωνος, ο περιορισμός της κυκλοφορίας στις οδούς Περικλέους και Ασπασίας, η ρύθμιση των διαδρομών στην περιοχή της γέφυρας Ρούμελης και της οδού Ερμού για την ομαλοποίηση της κυκλοφορίας, καθώς και η μονοδρόμηση τμημάτων των οδών Τερψιχόρης και Ουρανίας.
Έτσι, στη συνεδρίαση της 6ης Ιουλίου παρευρέθηκε πλήθος κατοίκων της περιοχής, που εκπροσωπούμενοι από τον σύμβουλο του συνδυασμού της ελάσσονος μειοψηφίας ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΠΟΛΗ Δημήτρη Τσεκούρα εξέφρασαν τη διαφωνία τους με τις ρυθμίσεις αυτές. Όπως υποστήριξε ο κ. Τσεκούρας, η εφαρμογή των ρυθμίσεων έχει προκαλέσει αναστάτωση στην περιοχή, αυξάνοντας στην ουσία τον κυκλοφοριακό φόρτο, ενώ πρόβλημα, όπως είπε, έχει δημιουργήσει και η μείωση των θέσεων στάθμευσης σε κάποιους από τους παραπάνω δρόμους.
Τη δημιουργία ίδιας φύσης προβλημάτων στην περιοχή γύρω από την πλατεία Μανδηλαρά ανέφερε κι ο επικεφαλής της ίδιας παράταξης Νίκος Μπάμπαλος, ενώ τα παραπάνω επιβεβαίωσε και ο επικεφαλής της παράταξης της μείζονος μειοψηφίας ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ Γιώργος Μαστοράκος. Από την πλευρά του, ο δήμαρχος Σταύρος Γεωργόπουλος, εμφανίστηκε διαλλακτικός ως προς την εφαρμογή των ρυθμίσεων, τονίζοντας ότι «τα μέτρα αυτά εφαρμόζονται πιλοτικά. Δεν έχουμε καμία απολύτως αντίρρηση να τα ξαναδούμε». Μάλιστα, σε επόμενη συνεδρίαση ο κ. Γεωργόπουλος ενημέρωσε ότι διεξάγεται μελέτη για την εφαρμογή ελεγχόμενης στάθμευσης στον Δήμο.
ΑΚΕΠ: «Κυκλοφοριακή απορρύθμιση»
Πολιτικές σκοπιμότητες «βλέπει» πίσω από την εφαρμογή της συγκεκριμένης κυκλοφοριακής μελέτης στο Κάτω Ηράκλειο, η Αδέσμευτη Κίνηση Ενεργών Πολιτών (ΑΚΕΠ), όπως αναφέρει σε σχετική ανακοίνωσή της. Συγκεκριμένα, μεταξύ άλλων, υποστηρίζει ότι η δημοτική αρχή «αποφάσισε να πειραματιστεί εφαρμόζοντας το σχέδιο κυκλοφοριακής απορρύθμισης (…), τέσσερις μήνες πριν τις δημοτικές εκλογές», τονίζοντας ότι με βάση τη μελέτη «υπάρχουν δρόμοι που αποφορτίζονται σε βάρος άλλων, αμιγούς κατοικίας, που είναι αδύνατο από τη φύση τους να σηκώσουν το κυκλοφοριακό φορτίο». Καταλήγοντας, η ΑΚΕΠ συμπεραίνει ότι «οι κάτοικοι χωρίζονται σε ευνοημένους και μη», κάτι που σύμφωνα με την ίδια «φέρνει αντιμέτωπους τους κατοίκους μεταξύ τους», στη λογική του «διαίρει και βασίλευε».
Αρετή Κοτσολάκου