Με μεγάλη συμμετοχή και επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 28 Νοεμβρίου η κινητοποίηση με στόχο το άνοιγμα των διοδίων των Αφιδνών με πρωτοβουλία του Συντονιστικού φορέων και κατοίκων της Βορειοανατολικής Αττικής.
Η εκδήλωση είχε και έντονο άρωμα του νέου διευρυμένου, πλέον, Δήμου Κηφισιάς, καθώς στην κινητοποίηση συμμετείχε και η δημοτική παράταξη ΠΟΛΙΤΕΣ του Δήμου Κηφισιάς – Ερυθραίας – Εκάλης (η οποία, πάντως, δεν συμμετείχε στις δημοτικές εκλογές του Νοεμβρίου).
Σε σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε η παράταξη, αναφέρονται τα εξής: «Η επιτυχία της κινητοποίησης δίνει ελπίδες στον αγώνα κατά της εγκατάστασης 4 νέων σταθμών διοδίων στους κόμβους Λυκόβρυσης, Καλυφτάκη, Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου με ταυτόχρονο κλείσιμο της εισόδου και εξόδου της Κηφισιάς στο ύψος του Λαϊνόπουλου.
Οι ΠΟΛΙΤΕΣ δηλώνουν ότι θα είναι παρόντες και θα αναλάβουν το επόμενο διάστημα αγωνιστικές πρωτοβουλίες για την αποτυχία των εν λόγω σχεδιασμών της «Νέας Οδού» που θα επιβαρύνουν οικονομικά και περιβαλλοντικά τη ζωή των κατοίκων της περιοχής μας».
Γ. Μαγκριώτης: «Λύση ο παράδροµος»
Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάσθε: Προτίθεστε να εξετάσετε το ενδεχόμενο εύρεσης κάποιας λύσης για τη διευκόλυνση των μονίμων κατοίκων των γύρω δήμων, ούτως ώστε να μην επιβαρυνθούν υπέρμετρα από τη λειτουργία των νέων σταθμών διοδίων;».
Η απάντηση δόθηκε από τον υφυπουργό Γιάννη Μαγκριώτη, ο οποίος, αφενός επιβεβαίωσε την εγκατάσταση των διοδίων, αφετέρου δήλωσε ότι θα δομολογηθεί η ολοκλήρωση του παράπλευρου οδικού δικτύου, ώστε να δίνεται η δυνατότητα επιλογής στους κατοίκους για μετακίνηση δίχως την οικονομική επιβάρυνση των διοδίων.
Συγκεκριμένα, ανέφερε τα εξής: «1. Σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης, που έχει κυρωθεί με τον Ν. 3555/2007 από τη Βουλή των Ελλήνων για τη Μελέτη – Κατασκευή – Χρηματοδότηση – Λειτουργία – Συντήρηση και Εκμετάλλευση του έργου “Αυτοκινητόδρομος Ιόνια Οδός από Αντίρριο μέχρι Ιωάννινα, ΠΑΘΕ Αθήνα (Α/Κ Μεταμόρφωσης) έως Μαλιακός (Σκάρφεια) και συνδετήριος κλάδος του ΠΑΘΕ Σχηματάρι – Χαλκίδα”, ο παραχωρησιούχος δικαιούται να εγκαταστήσει και να λειτουργήσει ανοικτό σύστημα διοδίων με μετωπικούς και πλευρικούς σταθμούς (άρθρο 24 της Σ.Π.).
2. Σχετικά με “τη διευκόλυνση των μονίμων κατοίκων των γύρω δήμων”, σημειώνεται ότι έχει δρομολογηθεί η ολοκλήρωση του παράπλευρου οδικού δικτύου με την κατασκευή νέου τμήματος παράπλευρου από Κρυονέρι προς Βαρυμπόμπη στο ρεύμα προς Αθήνα, ώστε να δίνεται η δυνατότητα επιλογής στους κατοίκους των γύρω δήμων για τις μετακινήσεις τους εκτός αυτοκινητόδρομου χωρίς οικονομική επιβάρυνση.
Επίσης, για τους χρήστες του αυτοκινητόδρομου, “ώστε να μην επιβαρυνθούν υπέρμετρα από τη λειτουργία των νέων σταθμών διοδίων”, το υπουργείο στο πλαίσιο του εκσυγχρονισμού του τρόπου είσπραξης των διοδίων μελετά λύσεις για επίτευξη αμιγώς ηλεκτρονικής συλλογής διοδίων τελών με “σύστημα ελεύθερης ροής των οχημάτων’”, που θα έχει σαν αποτέλεσμα την απολύτως αναλογική χρέωση των χρηστών, σύμφωνα με τη διανυόμενη απόσταση έκαστου οχήματος επί του αυτοκινητόδρομου. Τέλος, επισημαίνεται, ότι το εκάστοτε ισχύον ύψος των διοδίων τελών κατά τη διάρκεια της περιόδου παραχώρησης καθορίζεται από την προαναφερθείσα σύμβαση παραχώρησης».