Αποτελούσε κυκλοφοριακό παράδοξο, μοναδικό, ίσως, για τα ευρωπαϊκά δεδομένα. Το μεταλλικό «τείχος» της οδού Κοραή, στη Νέα Ερυθραία, στην περιοχή του Καστριού, δίπλα στο Μνημείο Πεσόντων Αγωνιστών της πόλης, που διέκοπτε την κυκλοφορία των οχημάτων προς την κεντρική λεωφόρο Ελ. Βενιζέλου, προς όφελος, φυσικά, λίγων και «προνομιούχων» κατοίκων που ήθελαν την ησυχία και την ιδιώτευσή τους, έπεσε την Τρίτη 28/7, έπειτα από πέντε χρόνια!
Με την επίβλεψη του αντιδημάρχου Νέας Ερυθραίας, Μιχάλη Καυγαλάκη και βάσει της απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου, ήδη από τον προηγούμενο Φεβρουάριο, η κυκλοφορία στην περιοχή αποκαταστάθηκε.
Εκτός των παραπάνω, τα μεταλλικά εμπόδια δημιουργούσαν και συνθήκες οδικής επικινδυνότητας. Σύμφωνα με την έκθεση της Τεχνική Υπηρεσίας του Δήμου Κηφισιάς για την οδό Κοραή στη Δημοτική Ενότητα Νέας Ερυθραίας, που εγκρίθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο: Με αφορμή αιτήματα και καταγγελίες πολιτών ο δήμαρχος Κηφισιάς εισηγήθηκε τη μονομερή εξέταση -αποσπασματικά από την ευρύτερη κυκλοφοριακή οργάνωση της περιοχής- της απευθείας σύνδεσης της μονοδρομημένης οδού Κοραή με την Ελ. Βενιζέλου με κατεύθυνση προς την Ελευθερίου Βενιζέλου. Σύμφωνα με τις εν λόγω αναφορές οι οδηγοί που κινούνται επί της οδού Κοραή αναγκάζονται να επιστρέψουν στην οδό Γ. Παπανδρέου μέσω της οδού Φλέμινγκ ή να χρησιμοποιήσουν την οδό Παρασκευοπούλου (που είναι χαρακτηρισμένη ως πεζόδρομος) και να κατέλθουν από την αμέσως παράλληλη οδό Καποδιστρίου, ώστε να εξέλθουν στην Ελευθερίου Βενιζέλου, πραγματοποιώντας μία άσκοπη κυκλική πορεία.
Παράλληλα στη συμβολή της οδού Κοραή με την οδό Λουκή Ακρίτα έχουν τοποθετηθεί κινητά βαρέως τύπου εμπόδια από σκυρόδεμα, για την τήρηση της κυκλοφοριακής οργάνωσης, όπως την προέβλεπε για το συγκεκριμένο τμήμα η εγκεκριμένη και εφαρμοσμένη βάσει της υπ’ αριθμ. 474/2011 απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου, μελέτη με τίτλο ‘‘Μελέτη κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στην περιοχή του Δήμου Κηφισιάς πέριξ των οδών Ελ. Βενιζέλου, Χ. Τρικούπη, Κοκκιναρά, Ηροδότου, Πόντου & Παπαφλέσσα’’. Τα κινητά εμπόδια είναι τοποθετημένα έτσι ώστε να επιτρέπεται η διέλευση των οχημάτων από την Ελευθερίου Βενιζέλου προς την οδό Λουκή Ακρίτα και από την οδό Κοραή προς την οδό Φλέμινγκ.
Οδική επικινδυνότητα από τα εμπόδια
Βάσει των αναφορών η συγκεκριμένη ρύθμιση αποτελεί κίνδυνο για τους διερχόμενους οδηγούς, κυρίως κατά τις βραδινές ώρες όπου τα εμπόδια γίνονται δύσκολα αντιληπτά, ενώ οι δύο διαδοχικές αριστερές στροφές προς την οδό Λ. Ακρίτα & Φλέμινγκ δυσκολεύουν σημαντικά την κίνηση των οχημάτων. Ταυτόχρονα το τμήμα σύνδεσης της οδού Κοραή με την οδό Φλέμινγκ είναι διαμορφωμένο με κυβόλιθους και υπερυψωμένο σε σχέση με το επίπεδο του υπολοίπου οδοστρώματος, δημιουργώντας μία επιπλέον δυσκολία προσπέλασης στους οδηγούς αλλά και φθορές στην υπόβαση και στις περιμετρικές διαμορφώσεις των δύο πλατειών (μεταλλικά κάγκελα, ρείθρα εγκιβωτισμού κ.λπ.).
Η παρούσα έκθεση προβλέπει: α) τη διατήρηση της οδού Κοραή ως μονόδρομο με αδιάκοπτη κίνηση σε όλο το μήκος της που οδηγεί με κατεύθυνση από Γ. Παπανδρέου προς την Ελ. Βενιζέλου (δηλ. με έξοδο στην Ελ. Βενιζέλου), β) την αντιδρόμηση του υπερυψωμένου τμήματος της οδού Λ. Ακρίτα μεταξύ των οδών Φλέμινγκ και Κοραή με φορά προς την οδό Κοραή προκειμένου να είναι εφικτή η παραπάνω ρύθμιση. Στη συμβολή της οδού Κοραή με την Ελ. Βενιζέλου θα επιτρέπεται η δεξιά μόνο στροφή των οχημάτων, εφόσον επρόκειτο για σύνδεση Τοπικής Οδού με Κύρια Αρτηρία. Η εφαρμογή των ανωτέρω κυκλοφοριακών ρυθμίσεων θα γίνει με κάθετη σήμανση ΚΟΚ και τη χρήση πινακίδων (Ρ-7), (Ρ-27), (Ρ-28) & (Ρ-50δ). Επίσης στη συμβολή των οδών Λ.Ακρίτα & Κοραή θα τοποθετηθεί πινακίδα (Ρ-2) ΣΤΟΠ επί της οδού Λ. Ακρίτα και στη συμβολή της οδού Κοραή με την Ελ. Βενιζέλου πινακίδα ΣΤΟΠ (Ρ-2) επί της οδού Κοραή.
Η παραπάνω πρόταση είχε εγκριθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο Κηφισιάς με 25 ψήφους υπέρ, λευκό ψήφισε ο δημοτικός σύμβουλος της μειοψηφίας Γ. Καπάτσος, ενώ κατά ψήφισαν η δημοτική σύμβουλος της πλειοψηφίας Εφ. Κούτση και οι δημοτικοί σύμβουλοι της μειοψηφίας Ν. Χιωτάκης, Β. Βάρσος, Σ. Κύρλος, Αν. Μπιτσάνης, Γ. Παπαδόπουλος και Π. Ραυτόπουλος.
Αντιδράσεις από τους «Φίλους του Καστριού»
Να σημειωθεί, τέλος, πως ο τοπικός σύλλογος «Οι Φίλοι του Καστριού» αντέδρασε στην απόφαση αυτή του Δήμου Κηφισιάς και σε πρόσφατη παρέμβασή του σημείωνε τα εξής για το θέμα της οδού Κοραή: «Δυστυχώς, ύστερα από εννέα μήνες δημαρχίας του κ. Θωμάκου τα πρώτα δείγματα γραφής δεν είναι καθόλου ενθαρρυντικά. Ήδη, από τον περασμένο Δεκέμβριο, με προσωπική του εισήγηση στο Δημοτικό Συμβούλιο Κηφισιάς ζήτησε την διάνοιξη της οδού Κοραή στα σύνορα Νέας Ερυθραίας και Καστριού, προς την Λεωφόρο Ελευθερίου Βενιζέλου, επικαλούμενος δήθεν αίτημα – απαίτηση των κατοίκων της περιοχής, το οποίο ουδέποτε υπεβλήθη.
Ουσιαστικά, ο κ. δήμαρχος δημιουργεί με αυτή του την εισήγηση (η οποία υπερψηφίστηκε από την παράταξή του και έγινε επίσημη απόφαση του Δήμου Κηφισιάς) μία δίοδο παράκαμψης της κεντρικής λεωφόρου της Νέας Ερυθραίας μέσω δρόμων του Καστριού, προς όφελος των διερχόμενων οχημάτων κατοίκων βορειότερων περιοχών (π.χ. κατοίκων της Εκάλης), μερίδα των οποίων είχε θέσει το συγκεκριμένο ζήτημα ως προεκλογικό αίτημα προς τον κ. Θωμάκο. Εάν η απόφαση αυτή εφαρμοστεί, θα αποβεί εις βάρος των κατοίκων του Καστριού, ιδίως των κατοίκων της οδού Κοραή, οι οποίοι είναι ήδη ανάστατοι, αφού βλέπουν ξαφνικά τον ήσυχο δρόμο τους να γίνεται παρακαμπτήριος της λεωφόρου».