Η τελική πρόταση των νέων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων και η έγκριση της μελέτης στην περιοχή του Δήμου Κηφισιάς απασχόλησαν το Δημοτικό Συμβούλιο στην τακτική του συνεδρίαση την Πέμπτη 6 Μαρτίου.
Ρεπορτάζ: Γιώργος Κανελλόπουλος
Οι νέες προτεινόμενες ρυθμίσεις αφορούν τις περιοχές πέριξ των οδών Ελ. Βενιζέλου – Χ. Τρικούπη – Κοκκιναρά – Ηροδότου – Πόντου – Παπαφλέσσα. (Σ.Σ.: Την ώρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές, το θέμα δεν είχε συζητηθεί στο προγραμματισμένο για χτες το απόγευμα, Δημοτικό Συμβούλιο Κηφισιάς. Αναλυτικό ρεπορτάζ από το Δημοτικό Συμβούλιο, θα δημοσιευτεί στο επόμενο φύλλο της ΑΜΑΡΥΣΙΑΣ, την Παρασκευή 14 Μαρτίου).
Πρόκειται για ένα φλέγον ζήτημα, που αναμένεται να επηρεάσει και να αλλάξει άρδην τις κυκλοφοριακές συνήθειες των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής της Κηφισιάς και της Νέας Ερυθραίας, αλλά και όσων οδηγών επιλέγουν το τοπικό οδικό δίκτυο για τις μετακινήσεις τους από και προς βορειότερες περιοχές. Είναι γνωστό ότι οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, στις οποίες προχώρησε ο Δήμος Κηφισιάς το καλοκαίρι του 2012, προκάλεσαν έντονες αντιδράσεις από αρκετούς κατοίκους της Κηφισιάς και της Νέας Ερυθραίας, που η καθημερινότητά τους επηρεάστηκε τόσο από το γεγονός ότι χρειάζονταν να διανύσουν μεγάλες αποστάσεις για να φτάσουν στις οικίες τους όσο και από το ότι ο δρόμος τους επιβαρύνθηκε υπερβολικά και επικίνδυνα από μεγάλη κυκλοφορία οχημάτων.
Βασική επιδίωξη του Δήμου Κηφισιάς -και αυτό ισχύει και για τις τρεις Δημοτικές Ενότητες- παραμένει η εκτροπή της διαμπερούς υπερτοπικής κυκλοφορίας από το τοπικό, στο ιεραρχημένο οδικό δίκτυο των Λεωφόρων Θησέως – Ελ. Βενιζέλου – Κηφισίας. Η «εύκολη λύση» της χρήσης του Ι.Χ., όπως δείχνουν και οι μετρήσεις των συγκοινωνιολόγων, σε συνδυασμό με την ανυπαρξία μέσων σταθερής τροχιάς, φαίνεται πως διαμορφώνει τις συνθήκες, αλλά και τις συνήθειες μετακίνησης των κατοίκων.
Μετρήσεις και αξιολόγηση
Οι νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που αφορούν στον τοπικό οδικό άξονα από την Εκάλη μέχρι το Καστρί και την Πολιτεία, συνδέονται μεταξύ τους, καθώς σε αυτές τις περιοχές έχει διαμορφωθεί σήμερα ένα παράλληλο οδικό δίκτυο, πάνω από το βασικό άξονα της ήδη κορεσμένης, σε ώρες αιχμής, κεντρικής λεωφόρου, που πολλοί οδηγοί χρησιμοποιούν για να αποφύγουν το μποτιλιάρισμα.
Μετά την εφαρμογή των πρώτων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στην περιοχή τον Μάιο του 2012, πραγματοποιήθηκαν μετρήσεις, προκειμένου να αξιολογηθεί κατά πόσο ήταν επιτυχημένη η εφαρμογή της κυκλοφοριακής μελέτης. Όπως εξήγησε, κατά το στάδιο της διαβούλευσης με τους κατοίκους, ο συγκοινωνιολόγος του Δήμου κ. Θεόδωρος Μαυρογεώργης, συνολικά, η εφαρμογή της μελέτης κρίνεται επιτυχημένη, καθώς έχει μειωθεί ο υπερτοπικός φόρτος.
Υπήρξαν, όμως, επιμέρους πρόσθετες φορτίσεις σε οδούς, για τις οποίες εξετάστηκαν τα εναλλακτικά σενάρια.
Σε αυτό το πλαίσιο, κρίνεται επιβεβλημένο να τροποποιηθούν κατευθύνσεις σε οδούς, οι οποίες κρίνονται ιδιαίτερα επιβαρυμένες.
Για παράδειγμα, μετά την εφαρμογή των νέων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, ο φόρτος της οδού Σαρανταπόρου, μεταξύ Λεβίδου και Πλατείας Αγίας Άννης, έχει περίπου τετραπλασιαστεί.