Ιούνιος 2015
Προς τα μέλη του Συλλόγου και τους κατοίκους του Καστριού
Αγαπητά μέλη και φίλοι,
Από το 1977, ο Σύλλογος «Oι Φίλοι του Καστριού» έχει ως κύριο μέλημά του την αντιμετώπιση των προβλημάτων του Καστριού και ως βασικό στόχο την βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης των κατοίκων στη γειτονιά μας.
Θέματα όπως η διατήρηση του πράσινου, η δημόσια ασφάλεια, η συντήρηση του οδικού δικτύου, η βελτίωση του δημόσιου ηλεκτροφωτισμού, η καθαριότητα των δρόμων και άλλων δημόσιων χώρων, οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και παρεμβάσεις, η αντιμετώπιση της διατοπικής κυκλοφορίας, αλλά και η συνεχής προσπάθεια για την πραγματοποίηση έργων αναβάθμισης του περιβάλλοντος διαβίωσης, αποτελούν τις πάγιες καταστατικές επιδιώξεις του Συλλόγου μας «οι Φίλοι του Καστριού».
Στα 38 χρόνια λειτουργίας του, ο Σύλλογός μας συνεχώς διεκδικεί, παρεμβαίνει, υπερασπίζει και γενικά μάχεται προς όλες τις κατευθύνσεις για την προστασία και τον εξωραϊσμό του Καστριού, ώστε να παραμείνει μια γειτονιά πρασίνου, μια κηπούπολη. Eκατοντάδες κάτοικοι του Καστριού όλα αυτά τα χρόνια, εμφανώς ή αφανώς, έχουν εργαστεί εθελοντικά στο πλευρό του Συλλόγου μας στην επιδίωξη του κοινού στόχου, που είναι η διατήρηση του οικιστικού χαρακτήρα της περιοχής μας.
Την τριετία 2008-2010, επι δημαρχίας Νέας Ερυθραίας της κυρίας Βασιλικής Ταμβάκη, έγιναν στο Καστρί σημαντικότατα έργα και παρεμβάσεις, τα οποία αποτελούσαν στόχο των Κατοίκων και του Συλλόγου μας για διάστημα μεγαλύτερο από 25 χρόνια:
- Ανακατασκευάστηκε ή επιδιορθώθηκε πάνω από το 80% του οδικού δικτύου του Καστριού
- Κατασκευάστηκε ο ποδηλατόδρομος
- Δημιουργήθηκε ένα νέο πάρκο δύο στρεμμάτων (Πάρκο «οι Φίλοι του Καστριού» στην οδό Γ. Παπανδρέου)
- Ανακατασκευάστηκαν δύο παιδικές χαρές
- Δημιουργήθηκαν δύο νέες πλατείες με πράσινο
- Εκσυγχρονίστηκε ο ηλεκτροφωτισμός των δρόμων μας
- Αντιμετωπίστηκε με τις κατάλληλες κυκλοφοριακές παρεμβάσεις το πρόβλημα της διατοπικής κυκλοφορίας, που επί 30 χρόνια ταλαιπωρούσε όλο και περισσότερο το Καστρί.
Όλα αυτά τα έργα στοίχισαν πάνω από 4 εκατ. ευρώ, έγιναν με σχεδιασμό και επίβλεψη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και χρηματοδοτήθηκαν σχεδόν εξ’ ολοκλήρου από ευρωπαϊκά κονδύλια (ΕΣΠΑ).
Έτσι το Καστρί, με τις όποιες ελλείψεις, κατόρθωσε να ξαναγίνει μία γειτονιά ευρωπαϊκού επιπέδου, χωρίς οδικό δίκτυο διαλυμένο από τις ρίζες των πεύκων, χωρίς χιλιάδες αυτοκίνητα να προσπαθούν να παρακάμψουν την Ελευθερίου Βενιζέλου, χωρίς κατοίκους που να μην ξέρουν που να περπατήσουν στους δρόμους του, χωρίς ποδηλάτες που να κινδυνεύει η ζωή τους από τα διερχόμενα αυτοκίνητα. Παρόλο που αρκετοί κάτοικοι αναγκάζονται πλέον να κάνουν δύο και τρεις κύκλους για να πάνε σπίτι τους, το τίμημα φαίνεται πια πολύ μικρό μπροστά στα απίστευτα οφέλη μιας ήρεμης, πράσινης και ανθρώπινης γειτονιάς.
Όταν ο Δήμος Νέας Ερυθραίας συνενώθηκε με τους όμορους Δήμους Κηφισιάς και Εκάλης, ο Σύλλογός μας το μόνο που ζήτησε από τον τότε Δήμαρχο κ. Νίκο Χιωτάκη ήταν να σεβαστεί τα έργα της κυρίας Ταμβάκη και βεβαίως να τα συντηρεί όσο το δυαντόν καλύτερα από τις υπηρεσίες του νέου ενοποιημένου Δήμου Κηφισιάς. Πράγματι ο κ. Χιωτάκης και η παράταξή του μέχρι το Φθινόπωρο του 2014 και σεβάστηκε και συντήρησε, αλλά και βελτίωσε τα έργα της τριετίας 2008-2010.
Τα ίδια ζητήθηκαν και από τον νέο Δήμαρχο Κηφισιάς κ. Γιώργο Θωμάκο, ο οποίος δεσμεύτηκε απέναντι στο Δ.Σ. του Συλλόγου μας ότι θα κάνει ό,τι περνά από το χέρι του για να διατηρήσει τα έργα των προκατόχων του.
Δυστυχώς, ύστερα από εννέα μήνες δημαρχίας του κ. Θωμάκου τα πρώτα δείγματα γραφής δεν είναι καθόλου ενθαρρυντικά. Ήδη, από τον περασμένο Δεκέμβριο, με προσωπική του εισήγηση στο Δημοτικό Συμβούλιο Κηφισιάς ζήτησε την διάνοιξη της οδού Κοραή στα σύνορα Νέας Ερυθραίας και Καστριού, προς την Λεωφόρο Ελευθερίου Βενιζέλου, επικαλούμενος δήθεν αίτημα – απαίτηση των κατοίκων της περιοχής, το οποίο ουδέποτε υπεβλήθη.